کد خبر : 1581516 | 16 دی 1397 ساعت 10:55 | 5.8K بازدید | 0 دیدگاه

میزبان کجای جام ملت ها است؟

بازی افتتاحیه از دریچه آمار و ارقام

بازی افتتاحیه جام ملت ها با دیدار دو تیم امارات و بحرین برگزار شد و شاید بتوان این بازی را به عنوان کلید بازی های این دوره از رقابت ها در نظر گرفت.

بازی افتتاحیه از دریچه آمار و ارقام

به گزارش ورزش سه، بازی اول جام ملت ها که با تساوی یک بر یک میان امارات میزبان و بحرین به پایان رسید چند نکته مهم را در خود داشت. کیفیت خوب ورزشگاه، بازی های نسبتا تاکتیکی تر و رقابت نزدیک تیم ها بایکدیگر را شاید بتوان از اولین بازی نتیجه گیری کرد.


آمار و ارقام


امارات البته عمرعبدالرحمن را نداشت و شاید عموری حکم مسی را برای تیم ملی امارات داشته باشد؛ اما خب تیم هایی که به یک بازیکن وابسته باشند چنین ضرباتی هم خواهند خورد. بحرین دست کم در اولین بازی با آنچه از این تیم در تصور ما ایرانی ها هست تفاوت هایی داشت. واقعیت این است که تیم ها دیگر برای موفقیت نمی توانند چشم انتظار تولد استعدادهای بزرگ بمانند و مجبور هستند با بازیکنان متوسط هم به راه خودشان ادامه بدهند. اما اینکه بازیکنان امروزی به مراتب بازیکنانی تاکتیک پذیرتر از قبل هستند نیز باعث شده رقابت ها برنامه ریزی تر و تاکتیکی تر شوند. دربازی امارات برابر بحرین آمار دوتیم تقریبا نزدیک به هم هست به غیر از مالکیت که امارات توانسته 64% مالکیت توپ را در اختیار داشته باشد هرچند میزان مالکیت در حال حاضر نشان برتری یک تیم هم نمی تواند باشد و بیشتر نوعی روش بازی است.


9 شوت امارات و 8 شوت بحرین، 3شوت در چارچوب امارات و 4 شوت در چارچوب بحرین، 3 سیو شوت توسط امارات و 2 سیو توسط بحرین، 7 کرنر امارات و 6 کرنر بحرین، 12 ضربه آزاد امارات 9 ضربه آزادبحرین، 9 خطا امارات و 8 خطا بحرین آمار کلی دو تیم است که نشان از نزدیکی بازی دارد. در نهایت اما 4 آفساید بحرین در برابر صفر آفساید امارات بار دیگر می تواند به معنای سبک بازی باشد. این آمار نشان می دهد که امارات مالکیت توپ را در اختیار داشته و بحرین سعی داشته در ضدحملات و با توپ های سریع به گل برسد و نتیجه اش مالکیت بالای امارات و تعداد آفسایدهای بالاتر بحرین است.


این امارات مدعی است؟


اینکه میزبان جام ملت ها یک تیم قدرتمند و مدعی باشد یک دردسر بزرگ برای همه به شمار می آید به خصوص اگر یک تیم از کشورهای عربی چنین شرایطی داشته باشد دیگر تیم ها تقریبا باید برای قهرمانی ناامید باشند اما بازی اول جام ملت ها نشان داد که امسال شاید آن سالی نباشد که امارات بخواهد به مراحل بالای جام ملت ها برسد. هرچند آلبرتو زاکرونی یک تیم باتجربه با میانگین سنی 28.4 را به بازی ها آورده و میزبان قطعا از مزایای میزبانی اش تمام و کمال برخوردار خواهد شد اما بعید است که تیمی که برابر بحرین بازی کرد بتواند یکی از مدعیان اصلی جام ملت ها باشد. هرچند بسیار برای قضاوت زود است اما اگر بازی افتتاحیه کلید سُل موسیقی جام ملت ها بدانیم می توانیم حدس بزنیم که شاهد بازی هایی نزدیک و پایاپای هستیم و شاید تیم های مدعی با دردسر کمتری از سوی میزبان بتوانند برای قهرمانی بجنگند.

دیدگاه‌ها