کد خبر : 1581713 | 16 دی 1397 ساعت 22:14 | 87K بازدید | 0 دیدگاه

روزی که ایران می خواست آسیا را ترک کند(عکس)

صدر با انتشار صفحه روزنامه ای در آخرین جشن قهرمانی فوتبال ایران در آسیا به مقایسه وضعیت کنونی و گذشته فوتبال ایران پرداخته است.

روزی که ایران می خواست آسیا را ترک کند(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، حمیدرضا صدر کارشناس فوتبالی در آستانه شروع جام ملت های آسیا برای ایران با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود به آخرین جشن قهرمانی ایران پرداخته است. صدر در این مطلب با اشاره به اوضاع فوتبال ایران بعد از سومین قهرمانی متوالی که باعث شده تا روزنامه نگاران آن زمان خبر از نزدیک شدن فوتبال ایران به اروپا و رفتن از قاره صحبت کنند، به بررسی وضعیت کنونی تیم ملی پرداخته است. در این مطلب آمده است:

 

منصور رشیدی سنگربان تیم ملی جام را بالا برده. سومین جام قهرمانی پیاپی آسیایی را... ستاره های دوران فوتبال ایران به صف در دو سویش ایستاده اند و به شکل غریبی همه عبوس و اخمو هستند و خبری از خنده های ته دل نیامده!! با این وصف همین ها آخرین قهرمانان ایرانی جام ملت های آسیا تا امروز هستند... این مطلب بیست و پنجم خرداد ۱۳۵۵ چاپ شده. پس از پیروزی برابر کویت درتهران  با تک گل علی پروین.


تیترهای مقاله دوپهلو هستند. از یک سو با اشاره به قهرمانی مجدد ایران در آسیا از آرزوی نزدیک شدن به فوتبال اروپا گفته و از سوی دیگر بر واقعیت فوتبال ایران تاکید کرده "...فوتبال ما همین است که هست و همان است که بود"... ما هنوز طعنه آمیزانه در همان معبر به سر می بریم و در گذری چهل و سه ساله نه تنها دیگرقهرمان آسیا نشدیم، بلکه فوتبال مان خصوصاً در زمینه های ساختاری و اقتصادی نه تنها به اروپا نرسید که از فوتبال شرق آسیا (چین، ژاپن و کره جنوبی) که بخش خصوصی پا بدان گذاشته عقب افتاده... آن چه که ماند استعدادهای تمام نشدنی این مرز بودند... قهرمانی در جام ملت های ۲۰۱۹ هم عاشقان را شاد خواهد کرد، مردم ایران را... و فوتبال ما همین است که هست

 

1370099

 

 

دیدگاه‌ها