کد خبر : 1581737 | 16 دی 1397 ساعت 23:50 | 19.2K بازدید | 0 دیدگاه

پیکان دنبال سهمیه آسیایی است

صالح : دومی کمترین حق تیم ملی در جام ملت‌هاست

مجید صالح بعد از دوری 6 ماهه از پیکان و حضور درلیگ یک دوباره به عنوان مربی به پیکان برگشت تا به حسین فرکی کمک کند.

صالح : دومی کمترین حق تیم ملی در جام ملت‌هاست

به گزارش “ورزش سه” به نقل از سایت باشگاه  پیکان، مربی جدید پیکان عقیده دارد، این تیم می تواند با توجه به پتانسیلی که دارد درنیم فصل دوم مقام در خور نام و شایسته ای کسب کند. صالح می گوید مثل سایرتیم ها باید تقویت شوند ودر چند پست به بازیکن خوب احتیاج دارند.


صالح که سابقه حضور در کنار کی روش در تیم ملی را دارد همچنین می گوید این تیم باید به فینال برسد چون تمام شرایط قهرمانی رادارد و کمترین مقام برای آنها حضور در بین چهار تیم و نهایتا کسب مقام دوم است.

 

 

دوباره به پیکان برگشتید ؟


ابتدا باید بگویم از اینکه دوباره به پیکان برگشتم خوشحال هستم. من ابتدای فصل  به شیرازو تیم فجر در لیگ یک رفتم که فکر می کنم انتخاب خوبی نبود. البته فجر تیم خوبی است که امکانات سخت افزاری خوبی دارد ولی به لحاظ مالی اوضاع زیاد مناسب نبود و نمی توانستیم بازیکن خوب بگیریم و بیشتر بازیکنان سرباز بودند. برای همین کار در چنین شرایطی سخت بود. البته باید بگویم در لیگ یک چند تیم خوب بیشتر وجود ندارند که آنها هم مدعی صعود به لیگ برتر هستند که انگشت شمارهم هستند. برای همین می گویم رفتن من به لیگ یک صلاح نبود و در نهایت هم از این تیم جدا شدم. سپس بعد از یک استراحت کوتاه دوباره به لیگ برتر و پیکان برگشتم. آقای فرکی تماس گرفتند و گفتند با توجه به شناختی که از پیکان داری به جمع ما اضافه شو و من هم قبول کردم و این شد که من دوباره به پیکان برگشتم.

 


این پیکان با پیکان زمان شما در فصل گذشته چقدر تفاوت کرده است؟


این تیم نسبت به تیم سال گذشته زیاد تغییر نکرده  و درواقع باید بگویم شالوده اصلی خودش را حفظ کرده است . وحید شخ ویسی، سعید واسعی، محمد قاضی و عیسی ال کثیر به تیم اضافه شدند ومابقی بازیکنان سال گذشته هستند. بنابراین من تغییر زیادی نمی بینم.

 


آیا این تغییرات مثبت بوده و به تیم کمک کرده است ؟


ببینید یک سری تغیرات اجباری است مثلا گلر تیم رفته وشما باید گلر جدید بگیرید. اما با توجه به اینکه محمد قاضی را از قبل می شناسم و یا بازیکنانی که از امید ها و جوانان به بزرگسالان اضافه شدند باید بگویم تغییرات، مثبت و خوب بوده و تیم نسبت به سال گذشته قوی تر شده است.

 


حال با توجه به این اوصاف پیکان می تواند نیم فصل دوم موفق باشد ؟


 همیشه نیم فصل دوم نسبت به نیم فصل اول سخت تر است. ما باید بیشتر از اینکه در خانه بازی کنیم باید بیرون خانه بازی کنیم. تیم هایی هم که اطراف جایگاه ما هستند در دور برگشت میزبان هستند و در کل باید بگویم قرعه سختی داریم ولی با تمام این اوصاف و سخت بودن کار با توجه به زمان خوبی که در نیم فصل داریم  می توانیم تیم را برای مبارزه ای سخت آماده کنیم و خیلی خوشبین هستم که موفق شویم.

 


پس فرصت خوبی برای باز سازی دارید ؟


بله فرصت 50 روزه بسار خوب است فکر کنم بعد از جام ملتهای دوره پیش این دومین نیم فصل طولانی است که فرصت خوبی تیم ها برای باز سازی دارند.

 


مشکل پیکان را در نیم فصل اول در چه می دیدید ؟


من بازی های پیکان را در نیم فصل اول دنبال می کردم و باید بگویم خیلی خوب فوتبال می کردند ودر دیداری هایی هم که بازنده بودند، حق آنها شکست نبود و از قضا در آن دیدار ها بهتر هم فوتبال بازی کرده بودند. برای همین اگر از فاکتورشانس بگذریم که واقعا بدشانس بودند باید بگویم بعد از چند بازی که تیم نتیجه نگرفت مشکل روحی روانی و نتیجه نگرفتن مشکل اصلی تیم شد و در باعث شد تا پایان نیم فصل اول آنها را رها نکند و نتوانند به رغم بازی خوب نتیجه بگیرند.من حتی به جرات می گویم این تیم  بهتر از زمان منشا و نعمتی می تواند فوتبال بازی کند و قویتر است.

 


پیکان پتانسیل کسب سهمیه آسیایی را دارد ؟


پیکان پتانسیل خیلی بالاتر از کسب سهمیه آسیایی را دارد. اما گفتم ما نیم فصل سختی را پیش رو داریم و باید سخت مبارزه کنیم. درباشگاه پیکان نگاه همیشه رو به بالا بوده و به پیشرفت اهمیت می دهند. خدا را شکرتیم خوبی داریم و میتوانیم نتایج خوبی بگیریم . البته باید این را اضافه کنم رسیدن به جایگاه بالا تر باید یک سری عوامل دست به دست هم بدهد که  از مدیریت گرفته تا داخل زمین که خدا را شکر باشگاه پیکان در میان تیم های لیگ برتری به خصوص تهرانیها امکانات خوبی دارد و هم اینکه مدیران ورزشی و فوتبالی این تیم را مدیریت می کنند مثل مهدس یکه زارع در نوک هرم  ایران خودرو که مدیری ورزش دوست  هستند و جناب مهندس شیعی مدیرعامل و هیات مدیره باشگاه که آنها هم ورزشی بوده و همیشه به خوبی از تیم حمایت کردند.

 

 

باتوجه به اینکه یک مدت کنار کی روش بودید فکرمی کنید تیم ملی بتواند درجام ملتها نتیجه بگیرد ؟


کی روش مربی حرفه ای وبزرگی است که ایده های خاص خودش رادارد. ایشان 8 سال کنار تیم بوده اند وبااین بازیکنان زندگی کرده و حالا وقت این است که نتیجه لازم را بگیرد. من فکر میکنم که ایشان بتواند نتیجه لازم را بگیرد. باتوجه به بازی افتتاحیه و بازی های دیروز که دیدم باید بگویم فوتبال ما یک لول بالاتر از آسیا است و باید به فینال برسیم و کمترین حق ما مقام دومی است. من برای تیم ملی آرزوی موفقیت دارم. البته باید بگویم رسیدن به جام جهانی خیلی راحت تر از قهرمانی در جام ملتها است چرا 5 تیم اول اسیا باید برای قهرمانی بجنگند ولی همین 5 تیم به راحتی و بدون تقابل سخت و حتی حضور در پلی اف می تواند به جام جهانی بروند.

 

دیدگاه‌ها