کد خبر : 1582776 | 20 دی 1397 ساعت 21:28 | 163K بازدید | 0 دیدگاه

زاکرونی از خطر اخراج گذشت؛

نتیجه را امارات بُرد، دل‌ها را هند

شاگردان آلبرتو زاکرونی با شکست هند موفق به کسب نخستین برد در جام ملت‌های 2019 شدند.

نتیجه را امارات بُرد، دل‌ها را هند

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی امارات که در دیدار افتتاحیه جام ملت‌های آسیا غافلگیر شد و در دیدار مقابل بحرین به زحمت به تساوی یک بر یک رسید، امشب در دومین بازی خود در این رقابت‌ها به مصاف هند رفت و در حالی که باز هم کار سختی مقابل حریف خود داشت، اما در نهایت موفق شد به پیروزی 2 بر صفر دست پیدا کند و از بحران خارج شود.


خلفان مبارک در دقیقه 41 گل اول امارات را به ثمر رساند و در دقیقه 88 هم علی مبخوت، ستاره این تیم موفق شد دومین گل تیمش را بزند تا به برد ارزشمندی مقابل تیم هند برسند و تا حدود زیادی صعودش به مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های 2019 را قطعی کند.


تیم ملی هند در حالی این مسابقه را برابر میزبان جام ملت‌ها واگذار کرد که همانند دیدار اخیرش برابر تایلند که به شکل ناباورانه‌ای به برتری 4 بر یک رسیده بود، تلاش زیادی مقابل امارات داشت و اگر درخشش خالد عیسی نبود و توپ‌های این تیم با بدشانسی به تیرک‌های افقی و عمودی برخورد نمی‌کرد، می‌توانست حداقل یک امتیاز از شاگردان زاکرونی بگیرد.


در پایان دور دوم بازی‌های گروه A جام ملت‌های آسیا، تیم ملی امارات با 4 امتیاز صدرنشین شد و تیم‌های هند و تایلند با 3 امتیاز در رده‌های بعدی قرار گرفتند و بحرین با یک امتیاز در رتبه چهارم ایستاد.

 


جام ملت‌های آسیا - امارات 2019 ؛ گروه A
پنج‌شنبه: 97/10/20 ؛ ساعت 19:30
استادیوم: زاید ابوظبی
داور: سزار راموس(مکزیک)؛ کمک‌ها: میگل هرناندز و آلبرتو مورین؛ داور چهارم: راشد حامد علی(عمان)/ کمک داوران پشت دروازه: جومپِی ایدا و هیرویوکی کیمورا(ژاپن).


تیم ملی هند


گورپریت سینگ‌ساندهو، ساندش چینگان، آناس اِداسودیکا، پریتام کوتال، سوبحاشیش بوث، آنیرود تاپا(70- رولین بورگس)، پرونای هالدر، اودانتا سینگ(79- جاکِچن سینگ)، هالیچاران نارزاری(46- ججه لالپخولا)، آشیک کورنین و سونیل چتری


سرمربی: استفن کنستانتین


تیم ملی امارات


خالد عیسی، خلیفه مبارک، اسماعیل احمد محمد،  الحسن صالح، علی حسن، عامر عبدالرحمن(75- محمد غریب)، خمیس اسماعیل(63- ماجد حسن احمد)، اسماعیل الحمادی، خلفان مبارک(85- اسماعیل مطر)، علی مبخوت و بندر الاحبابی.


سرمربی: آلبرتو زاکرونی

 

 

اخطار


آشیک کورنین(51) سوبحاشیش بوث(73) از هند

 

 

شرح گل


هند صفر - امارات 1 (دقیقه 41: خلفان مبارک): علی مبخوت بعد از نفوذ سریع از سمت راست زمین و سر توپی که زد، خلفان مبارک را در موقعیت گلزنی قرار داد که شوت او از زاویه بسته بعد از برخورد به اِداسودیکا وارد دروازه هند شد.

 

 

هند صفر - امارات 2 (دقیقه 88: علی مبخوت): پاس بلند علی حسن از میانه زمین به پشت مدافعان هند، به علی مبخوت رسید که این بازیکن با سر توپ زیبا به پریتام کوتال و شوت دقیق پای راست، دومین گل امارات را به ثمر رساند.

 

بهترین بازیکن


علی مبخوت، ستاره تیم ملی امارات در این مسابقه بود و با حرکات تکنیکی و سرعتی خود بارها مدافعان هند را آزار داد و با پاس‌های در عمق، موقعیت‌های خوبی ایجاد کرد، اما بازی خوب او با تاثیرگذاری مستقیم روی گل‌های امارات تکمیل شد؛ مبخوت در گل اول تیمش با حرکت سریع از سمت راست زمین، پاس گل داد و گل دوم امارات را نیز با سر توپ و ضربه‌ای تماشایی به ثمر رساند.

 

اتفاق ویژه


با توجه به تساوی امارات در دیدار افتتاحیه جام ملت‌ها مقابل بحرین، پیش‌بینی می‌شد در صورت کسب حتی تساوی تیم میزبان این رقابت‌ها در بازی دوم برابر هند، آلبرتو زاکرونی از هدایت امارات برکنار شود ولی برتری 2 بر صفر در مسابقه امشب، موجب ابقای او در سرمربیگری این تیم خواهد شد.
شگفتی‌سازی هند نیز تنها به بازی اول که تایلند را با 4 گل شکست دادند، ختم شد و آنها با وجود نمایش دلپذیری که امشب مقابل امارات داشتند، در نهایت نتوانستند به امتیاز برسند.


لحظات حساس

 

  • دقیقه 7: پریتام کوتال با نفوذ از سمت راست محوطه جریمه امارات به دنبال ایجاد حمله بود که ضربه او را اسماعیل احمد با تکل به موقع راهی کرنر کرد.
  • دقیقه 8: ارسال دقیق آنیرود تاپا به مقابل محوطه 6 قدم را چینگان با ضربه سر زد که توپ با کمترین فاصله از دروازه امارات به اوت رفت.
  • دقیقه 11: آشیک کورنین قصد داشت با شوت چیپ از میانه زمین گلزنی کند که خالد عیسی به راجتی توپ را جمع کرد.
  • دقیقه 11: سونیل چتری با توپ‌گیری عالی در میانه زمین، پاس در عمق زیبایی به کورنین داد که این بازیکن در موقعیت تک به تک نتوانست گلزنی کند و شوت پای چپ او را خالد عیسی با واکنشی تماشایی راهی کرنر کرد.
  • دقیقه 13: ضربه سر چینگان روی توپ ارسالی از جناح چپ زمین از کنار دروازه امارات به اوت رفت.

 

 

  • دقیقه 22: شوت علی مبخوت از پشت محوطه جریمه قدرت لازم را نداشت و از کنار دروازه هند عبور کرد.
  • دقیقه 30: اسماعیل احمد نزدیک بود با اشتباه در محوطه جریمه، دروازه خودی را باز کند که خالد عیسی توپ را در اختیار گرفت.
  • دقیقه 38: شوت بندر الاحبابی از سمت راست محوطه جریمه هند به تور کنار دروازه برخورد کرد.
  • دقیقه 39: اسماعیل الحمادی به دنبال فرار از سد مدافعان هند برای گلزنی بود که سینگ‌ساندهو با خروج به موقع از دروازه توپ را در اختیار گرفت.
  • دقیقه 40: بندر الاحبابی شانس خود را برای گلزنی امتحان کرد، اما ضربه راه دور او را دروازه‌بان هند مهار کرد.
  • دقیقه 43: سینگ‌ساندهو شروع مجدد فوق‌العاده‌ای داشت تا توپ با اشتباه اسماعیل احمد به سونیل چتری برسد، اما شوت زمینی این بازیکن با کمترین فاصله از کنار تیرک عمودی دروازه امارات به اوت رفت.

 

1371525

 

  • دقیقه 53: لالپخولا قصد داشت با شوت نوک پا، همانند دیدار اخیرشان برابر تایلند، امشب هم دروازه امارات را باز کند که ضربه او با فاصله کمی از کنار دروازه راهی اوت شد.
  • دقیقه 55: شوت محکم و زیبای سینگ به زیر طاق دروازه امارات برخورد کرد و دور شد.
  • دقیقه 58: ضربه ایستگاهی سونیل چتری از پشت محوطه جریمه از روی دروازه امارات به بیرون رفت.
  • دقیقه 74: خلیفه مبارک بهترین فرصت برای زدن گل دوم امارات را داشت ولی برخورد توپ به پای او موجب شد تا سینگ‌ساندهو توپ را در اختیار بگیرد.
  • دقیقه 75: شوت اسماعیل الحمادی به تیرک عمودی دروازه هند برخورد کرد و در ادامه به پای سینگ‌ساندهو اصابت داشت و با خوش شانسی این دروازه‌بان به کرنر رفت.
  • دقیقه 3+90: ارسال خطرناک اوداسودیکا را نزدیک بود محمد غریب به اشتباه وارد دروازه خودی کند که با بدشانسی هندی‌ها توپ به تیرک افقی دروازه امارات برخورد کرد و دفع شد.


در حاشیه


* آلبرتو زاکرونی نسبت به دیدار اخیرشان برابر بحرین، یک تغییر در بازی امشب مقابل هند داشته که اسماعیل احمد محمد را جانشین فارس جمعه در خط دفاعی کرده است.

* زلاتکو دالیچ، سرمربی تیم ملی کرواسی ازجمله مهمانان ویژه این مسابقه است که در جایگاه ویژه ورزشگاه زاید اسپورت حضور دارد.

 

 

* قبل از شروع مسابقه زاکرونی و کنستانتین، سرمربیان دو تیم برخورد گرمی با یکدیگر داشتند.
* بازی امشب هند و امارات، نخستین مسابقه جام ملت‌های 2019 محسوب می‌شود که ظرفیت ورزشگاه تقریبا تکمیل شده است.
* خبرنگاران شرق آسیایی حضور چشمگیری در ورزشگاه زاید اسپورت داشتند تا این مسابقه را پوشش دهند.

* هواداران تیم هند روی تمام موقعیت‌ها، با فریادهای بلند سر و صدای زیادی در ورزشگاه برپا کردند.
* خبرنگاران هندی حاضر در جایگاه، همانند تماشاگران این تیم در زمان حملات واکنش نشان می‌دهند و به تشویق تیم‌شان می‌پردازند.
* در قسمتی از استادیوم زاید اسپورت، جایگاه ویژه‌ای برای معلولان در نظر گرفته شده که در نوع خود جالب توجه است.

 

 

* اسماعیل احمد که به دلیل مصدومیت شدید از ناحیه سر در دقایق پایانی نیمه اول، با برانکارد به بیرون از زمین منتقل شده بود، با سر بانداژ شده در نیمه دوم به بازی ادامه داد.
* تماشاگران هند و امارات فوق‌العاده‌ای در ورزشگاه به وجود آوردند و مشغول تشویق تیم‌های خود هستند.

 

خلاصه بازی امارات 2 - هند 0

دیدگاه‌ها