کد خبر : 1583628 | 23 دی 1397 ساعت 21:25 | 105.1K بازدید | 0 دیدگاه

دالیچ: حالا باید پشت امارات باشم

آرزوی عجیب سرمربی کرواسی برای جام ملت‌ها

سرمربی تیم ملی کرواسی آرزو کرد که تیم ملی امارات به مقام قهرمانی جام ملت‌های آسیا دست پیدا کند‌.

آرزوی عجیب سرمربی کرواسی برای جام ملت‌ها

به گزارش "ورزش سه" زلاتکو دالیچ مربی تیم ملی کرواسی آرزو کرد که امارات قهرمان جام ملت‌های آسیا بشود. او در این رابطه گفت:


سه سال را در امارات گذراندم و علاقه خوبی به همه علی الخصوص العین داشتم. احساس می‌کنم که امارات کشور دوم من است و العین هم منزل من. جنب و جوش مردم این کشور به علت حضور کرواسی در جام جهانی من را شگفت زده کرد و اصلا توقع نداشتم. می‌دانم این کارشان برای تشکر از من بوده است و حالا من باید پشت آن‌ها قرار بگیرم. به همین علت آرزو دارم امارات قهرمان آسیا بشود. 

 

1372520


وی در ادامه گفت:


آن‌ها باید بر روی نقشه‌ها و تاکتیکشان به خوبی تمرکز کرده تا به پیروزی دست پیدا کنند. باید بدون توجه به قبل و بعد به دنبال موفقیت در همان مسابقه باشند‌. معتقدم صعود از دور اول هدف همه باشد و باید این قضیه مورد توجه قرار گیرد. آرزوهای بزرگ با گام‌های کوچک متوالی تحقق می‌بخشد و این چیزی است که در روسیه برای کرواسی اتفاق افتاد. من به کشورم رفتم تا تیم ملی را به جام جهانی برسانم و این یک پیروزی بزرگ برای همه بود. در رویای هیچ کسی حتی صعود از دور اول جام جهانی وجود نداشت. ما به فینال رفتیم و پیروزی بزرگی برای فوتبال کرواسی رقم زدیم. چرا امارات از این راه استفاده نکند؟ 


دالیچ سخنان خود را اینگونه ادامه داد:


امارات اگر صدرنشین شود راه ساده‌ای پیش رو خواهد داشت. اطمینان و اعتماد به نفس به تیمشان باز می‌گردد و بازیکنان به دنبال آرزوهای بزرگ خواهند بود. نیاز است که اماراتی‌ها حالا به تایلند فکر کنند تا با کسب پیروزی ضامن صدرنشینی خود باشند. 

 

دالیچ دلیل مرتبط دانستن  فوتبال امارات و کرواسی  را اینگونه گفت:


حضور در العین می‌تواند یک دلیل باشد اما اماراتی‌ها شوق و استعداد زیاد فوتبالی دارند. تمرینات شبیه کرواسی در اروپا و اروگوئه در آمریکای جنوبی است. قلب مردم اینجا بزرگ است و آرزوهای فوتبالی فراوانی دارند. 

 

1355148


سرمربی تیم نایب قهرمان جهان در خصوص مدعی کسب عنوان قهرمانی آسیا نیز گفت:


در این خصوص نمی‌خواهم صحبت کنم چون این شانس برای همه وجود دارد. من بعد از مرحله گروهی می‌توانم نظرم را بگویم چون تیم‌ها شکل واقعی خود را به دست می‌آورند. 


وی هم‌چنین به تمجید از باشگاه العین پرداخت و گفت:


هشت بازیکن تیم ملی امارات از العین هستند‌‌. آن‌ها بلافاصله بعد از جام جهانی باشگاه‌ها و با اعتماد به نفس خوب وارد مسابقات شدند. تمرکز فکری و آمادگی جسمانی این بازیکنان در بهترین حالت ممکن قرار دارد. برای من در مرتبه اول انجام یک بازی گروهی خیلی مهم است اما خالد عیسی، دروازه‌بان امارات تفاوت با دیگر تیم‌ها را رقم می‌زند. او این توانایی را دارد تیم ملی کشورش را به مرحله نهایی و درجات بالاتر برساند.

 

1355493

دیدگاه‌ها