کد خبر : 1584695 | 27 دی 1397 ساعت 20:14 | 151.5K بازدید | 0 دیدگاه

عمان حریف ایران و کی‌روش در پلی آف

آقای پیم 12 سال دیرتر، صدسال پیرتر!

تیم ملی عمان با پیروزی سه بر یک مقابل ترکمنستان حریف تیم ملی ایران در مرحله یک هشتم نهایی خواهد بود .

آقای پیم 12 سال دیرتر، صدسال پیرتر!

به گزارش "ورزش سه"،  تیم ملی عمان در ادامه  دور سوم رقابت های جام ملت های آسیا موفق شد در آخرین دیدار خود با ارائه یک بازی کاملا برتر ترکمنستان را با نتیجه  سه بر یک شکست دهد تا حریف تیم ملی ایران در مرحله یک هشتم نهایی  باشد.


 اگر این اتفاق رخ دهد  تاریخ دوباره تکرارمی شود و تیم ملی ایران دوباره باید بعد از اتمام مرحله گروهی  به مصاف پیم وربیک هلندی برود که از آن روز تا حالا  دوازده سال پیرتر شده است . در سال 2007 او درحالیکه افشین قطبی را به عنوان دستیار خود روی نیمکت می دید موفق شد همراه با تیم ملی کره جنوبی ایران را که آن روزها با هدایت امیر قلعه نوعی پا به رقابت های جام ملت های آسیا گذاشته بود درضربات پنالتی شکست دهد. این سرمربی 62 ساله اهل روتردام هلند علی رغم این که به عنوان یکی از تیم های سوم به مرحله حذفی می رسد اما انصافا تیم بسیار خوبی را روانه این جام کرده است .

 

1373739

وربیک در زمان سرمربیگری تیم ملی کره در جام ملتهای 2007 به همراه افشین قطبی دستیار اولش در تیم ملی کره. قطبی پس از این مسابقات برای هدایت تیم پرسپولیس به ایران امد.

 

1373730

1373729


امیر قلعه نویی روی نیمکت تیم ملی ایران در بازی مقابل کره. ایران با وجود شایستگی در ضربات پنالتی شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.


آن ها دراولین بازی خود در مرحله مقدماتی در آخرین دقایق مغلوب ازبک ها شدند این در حالی بود   که گل خورده  در نیمه اول را موفق شدند جبران کنند  و در دیدار دوم که به نوعی بهترین بازی این تیم در مرحله اول به شمار می آمد  با یک پنالتی که به ناحق توسط داور مالزیایی برای ژاپن گرفته شد تنها با یک گل مغلوب شدند و ژاپنی ها  برای بردن این تیم به دردسر زیادی افتاده بودند.


 تیم ملی ایران به هدایت کارلوس کی روش یک بار در سال 1392 در ورزشگاه سلطان قابوس شهر مسقط در یک دیدار دوستانه با نتیجه سه بر یک مغلوب تیم عمان شده است.تک گل ایران در آن بازی را محسن  مسلمان به ثمر رسانده بود.آخرین دیدار ایران و عمان در جام ملتهای آسیا هم به سال 2004 برمی گردد که اگر خوش شانسی با ما یار نبود احتمالا عمان با مربیگری ماچالا ایران را از جام ملتهای آسیا حذف می کرد. ما در آن بازی با گل دیرهنگام نصرتی به سختی و با نتیجه 2-2 از زمین بیرون آمدیم.


عمانی ها امروز به خصوص در نیم ساعت آخر بازی، بازی  دلپذیری به نمایش گذاشتند و حالا فرضیه قرعه آسان ایران در مراحل حذفی را با علامت سئوال مواجه کرده اند.ایران باید با نهایت تمرکز و با استفاده از نهایت قدرت مقابل این تیم عربی بایستد که البته در هر سه بازی مقدماتی نشان داده خط دفاعی آسیب پذیری دارد.

 

1373738

 

وربیک بعد از گل سوم تیم عمان مقابل ترکمنستان که لحظات پایانی به دست آمد اینچنین مقابل دوربین ها ژست گرفت.

 

 

نویسنده: کیاوش عزیزی

دیدگاه‌ها