کد خبر : 1585095 | 29 دی 1397 ساعت 17:30 | 31K بازدید | 0 دیدگاه

آنچلوتی: فلسفه مربیگری ام را به زیدان مدیونم

کارلو آنچلوتی دو سال در یوونتوس مربی زیدان بود و از آن دوره به عنوان مهمترین مقطع مربیگری اش یاد می کند.

آنچلوتی: فلسفه مربیگری ام را به زیدان مدیونم

به گزارش "ورزش سه"، آنچلوتی از پارما مربیگری را شروع کرد و سپس بین سال های 1999 تا 2001 هدایت یوونتوس را برعهده گرفت. او هر دو سال با این تیم نایب قهرمانی سری آ شد ولی تجربه حضورش در جمع بیانکونری را بسیار مفید می داند؛ به خصوص کار کردن با زیدان که ایده و فلسفه مربیگری او را تغییر داد.

 

 

1374199

 

 

آنچلوتی در مصاحبه با کوریره دلو اسپورت گفت:« وقتی مربی یوونتوس شدم و بازیکنی چون زیدان زیر نظر من قرار گرفت، همه ایده های فوتبالی ام تغییر کرد. از این حیث مدیون زیدان هستم. زمانی که مربی پارما بودم، برای هر بازیکن شرح وظایف خاصی تعیین می کردم و چندان به هافبک های آزاد و همه کاره اعتقاد نداشتم. به همین دلیل بود که انتقال روبرتو باجو به پارما را با وجود توافق او با باشگاه لغو کردم ولی در یوونتوس، زیدان عقاید من را تغییر داد.

تیمی را به زمین می فرستادم که حول محور زیدان بود و او در میانه زمین همه کار می کرد. توانایی های فنی او به قدری بالا بود که می توانستم تاکتیک هایم را بر اساس او در زمین پیاده کنم. قطعا پس از مربیگری یوونتوس اگر قرار بود با باجو کار کنم، انتقالش را منتفی نمی کردم. باجو از بزرگترین استعدادهای تاریخ فوتبال ایتالیاست ولی از جذب او به خاطر داشتن بازیکنانی چون کیه زا و کرسپو منصرف شدم.»

 

سال ها بعد آنچلوتی و زیدان در رئال به عنوان مربی همکاری کردند و قهرمانی شماره 10 رئال در لیگ قهرمانان را به ارمغان آوردند.

 

 

 

1374198

دیدگاه‌ها