کد خبر : 1585387 | 30 دی 1397 ساعت 18:29 | 22.8K بازدید | 0 دیدگاه

پنالتی هایی که دانگ را از ویتنام جدا می کند

پسرِ مسکو؛ پدیده ستاره های سرخ در جام ملت ها

دانگ وان لام دروازه بان تیم ویتنام با مهار دو پنالتی بازیکنان اردن، ستاره تیمش در جدال یک هشتم نهایی بود.

پسرِ مسکو؛ پدیده ستاره های سرخ در جام ملت ها

به گزارش "ورزش سه"، یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی ویتنام، دانگ وان لام گلر 25 ساله این تیم است. پیش از جام ملت های آسیا نیز این دروازه بان شماره 23 مورد توجه بسیاری از فوتبال دوستان قرار گرفته و به عنوان ستاره تیمش قلمداد می شد اما بزرگترین تورنمنت قاره ای، محلی بود که این دروازه بان خود را بیش از پیش نمایان کند.

 

در مرحله گروهی دانگ وان لام به همراه علیرضا بیرانوند و به انتخاب فاکس اسپورت جزو 5 گلر برتر انتخاب شد. در بازی با ایران و عراق نتوانست کلین شیت کند اما در هر دو مسابقه چند سیو انجام داد و اجازه نداد ویتنام همچون یمن تحقیر شود. در آخرین بازی اما نوبت به کلین شیت هم رسید و او توانست دروازه تیمش را بسته نگه دارد.

 

1374564

 

پس از پایان مرحله گروهی و صعود به عنوان یکی از تیم های سوم، چشم ستاره های سرخ به درون دروازه این تیم و دانگ وان لامی بود که در روسیه متولد شده اما برای تیم ملی ویتنام بازی می کند. ویتنامی ها امیدوار بودند با این گلر بلند قامت از سد اردن هم بگذرند و اولین برد خود در بازی های حذفی جام ملت های آسیا را کسب کنند.

 

اما گل نخست اردن آب سردی بر پیکره هواداران ویتنام بود.  بهاء عبدالرحمن ستاره تیم اردن با شوتی استثنایی در دقیقه 39 دروازه دانگ را باز کرد تا کار برای ویتنامی ها سخت شود ولی این پایان کار نبود.

 

1374565

 

ویتنام بازی را جبران کرد و به مدد درخشش دفاع و دروازه بانش 120 دقیقه دوام آورد و بازی به ضربات پنالتی کشید. در ضربات پنالتی بار دیگر نوبت به دانگ وان لام رسید که در دروازه خودنمایی کند و در قامت یک منجی ظاهر شود.

 

او که با دست و پاهای کشیده اش، پتانسیل شیرجه و گرفتن ضربات اردنی ها را داشت، یک پنالتی را گرفت و یکی هم به تیر دروازه خورد و در دو ضربه بعدی هم تمام تلاشش را کرد تا مانع از گلزنی بازیکنان اردن شود.

 

1374566

 

حالا این نمایش بدون شک به رویای حضور دانگ وان لام در تیم های بزرگ باشگاهی کمک می کند. او بعد از جام ملت های آسیا با قراردادی گران قیمت راهی تیم تایلندی می شود اما این پایان سرنوشت گلر 25 ساله نیست و احتمالا به زودی باید منتظر ترانسفری بزرگ تر برای این دروازه بان روسیه ای - ویتنامی باشیم.

 

1374567

دیدگاه‌ها