کد خبر : 1585538 | 01 بهمن 1397 ساعت 09:11 | 34.7K بازدید | 0 دیدگاه

نامگذاری یک گونه مورچه به نام محمد صلاح!

جرج بست یک فرودگاه به نامش دارد، زلاتان ابراهیموویچ، یک چیزبرگر و یوهان کرویف، یک سیارک. ولی محمد صلاح حالا می‌تواند به همه آنها فخر بفروشد.

نامگذاری یک گونه مورچه به نام محمد صلاح!

به گزارش "ورزش سه"،  نامگذاری اشیا و رویدادهای مختلف به نام بزرگان فوتبال دنیا مسبوق به سابقه است. برای مثال جرج بست، یک فرودگاه به نام خود دارد، یک نوع چیزبرگر به نام زلاتان ابراهیموویچ نامگذاری شده و یوهان کرایف می‌تواند نام خود را بر روی یک سیارک ببیند. اما حالا محمد صلاح می‌تواند از این لحاظ به همه ستاره‌های دیگر فوتبال دنیا فخر بفروشد چرا که یکی از عجیب‌ترین نامگذاری‌ها به نام او انجام شده است. ماجرا از این قرار است که در منقطه ظفار کشور عمان، گونه‌ای جدید از مورچه کشف شده که به نام ستاره بزرگ فوتبال مصر، "مرانوپلوس موصلاحی" نامگذاری شده است.

 

1374837

 

پروفسور مصطفی شرف، متخصص مورچه‌شناسی دانشگاه ملک سعود که در موزه جهانی لیورپول هم فعالیت می‌کند، کسی است که این نام را برای گونه تازه‌ کشف شده مورچه پیشنهاد داده است.

 

آقای پروفسور درباره این ماجرا می‌گوید:" من به جستجو در جزیره‌العرب و خاور میانه به دنبال گونه‌های تازه مورچه و دیگر خزندگان علاقه دارم. اخیرا در منطقه ظفار عمان یک گونه جدید مورچه کشف کردم و این گونه جدید را به افتخار محمد صلاح، فوتبالیست مصری لیورپول به نام او نامگذاری کردم".

 

پروفسور شرف، کسی که گونه جدید مورچه را کشف کرده و به نام صلاح نامگذاری کرده می‌گوید:" مقاله کامل کشف این گونه جدید آماده شده و همین هفته در مجلات علمی منتشر خواهد شد".

 

دیدگاه‌ها