کد خبر : 1585741 | 01 بهمن 1397 ساعت 22:45 | 97.6K بازدید | 0 دیدگاه

پنالتی خلیل مانع از بزرگترین شگفتی جام؛

امارات 3- قرقیزستان 2؛ نفس میزبان برید!

شاگردان زاکرونی به زحمت قرقیزستان را شکست دادند تا حریف استرالیا در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌ها شوند.

امارات 3- قرقیزستان 2؛ نفس میزبان برید!

 

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی امارات در افتتاحیه جام ملت‌های آسیا غافلگیر شد و به تساوی برابر بحرین رسید، اما بعد از آن هند را شکست داد و در آخر هم با تساوی مقابل تایلند 5 امتیازی شد تا با وجود نمایش نه چندان قدرتمند، راهی مرحله یک هشتم نهایی این رقابت‌ها شود ولی شاگردان آلبرتو زاکرونی امشب که به مصاف قرقیزستان، تیم سوم گروه C رفتند، تا لحظات پایانی با نتیجه 2 بر یک پیش بودند، اما در دقایق تلف شده نیمه دوم دروازه خود را باز شده دیدند تا کار به وقت‌های اضافه کشیده شود.


در حالی که قرقیزستان با تعویض‌های طلایی الکساندر کریستینین به بازی بازگشته بود، اما در دقیقه 103 مرتکب پنالتی شدند و با شوت احمد خلیل، بازیکن تعویضی زاکرونی گل سوم را دریافت کردند تا در نهایت امارات میزبان در دیداری نفسگیر که سه بار تیرک دروازه‌اش به لرزه درآمد، به سختی قرقیزستان را شکست دهد و به جمع هشت تیم برتر جام ملت‌ها صعود کند.


تیم ملی امارات ساعت 19:30 جمعه شب هفته جاری در ورزشگاه هزاع بن زاید العین، دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا را مقابل استرالیا برگزار خواهد کرد.

 

1375128

 


جام ملت‌های آسیا - امارات 2019 / مرحله یک هشتم نهایی
دوشنبه
: 97/11/01 ؛ ساعت 20:30
استادیوم: زاید اسپورت- ابوظبی
داور: فو مینگ(چین)؛ کمک‌ها: هو وی‌مینگ و کائو یی؛ داور چهارم: یون کوانگ یئول(کره جنوبی)/ کمک داوران پشت دروازه: ما نینگ(چین) و کو هیونگ‌جین

 


تیم ملی امارات


خالد عیسی
خلیفه مبارک غانم(30- فارس جمعه)
اسماعیل احمد محمد
الحسن صالح
علی حسن
عامر عبدالرحمن(99- احمد خلیل)
خمیس اسماعیل
خلفان مبارک(63- اسماعیل الحمادی)
علی مبخوت
بندر محمد الاحبابی
اسماعیل مطر(82- محمد احمد)

 

سرمربی: آلبرتو زاکرونی

 

1375093

 


تیم ملی قرقیزستان


کوتمن کادریبکوف
مصطفی یوزوپوف
تامیرلان کوزوبائف
غیرت ژیرگالبک
والری کیچین
ویتالی لوکس
ادگار برنهارت(65- عزیز سیدکوف)
فرهاد موسی‌بکوف(80- آنتون زملیانوخین)
آخلیدین ایزرائیلوف(76- تورسونالی رستموف)
بکرن ساگین‌بائف
میرلان مورزائف(102- بختیار دویشوبکوف)


سرمربی: الکساندر کرستینین

 

1375092

 

 

اخطار


غیرت ژیرگالبک(8) بکرن ساگین‌بائف(23) میرلان مورزائف(88) از قرقیزستان

خمیس اسماعیل(78) از امارات

 

 

 

شرح گل


امارات 1 - قرقیزستان صفر (دقیقه 14: خمیس اسماعیل): ارسال اسماعیل مطر از روی کرنر سمت راست زمین را خلیفه مبارک با ضربه سر به مقابل تیرک دوم فرستاد تا خمیس اسماعیل با ضربه سر دروازه قرقیزستان را باز کند.

 

1375089

 

امارات 1 - قرقیزستان 1 (دقیقه 26: میرلان مورزائف): پاس در عمق چیپ و دیدنی آخلیدین ایزرائیلوف از بین مدافعان امارات، به میرلان مورزائف رسید که این مهاجم بعد از دریبل خالد عیسی دروازه امارات را باز کرد و گل تساوی قرقیزها را به ثمر رساند.

 

1375097

 

امارات 2 - قرقیزستان 1 (دقیقه 64: علی مبخوت): عامر عبدالرحمن بعد از دریافت پاس علی حسن، پاس در عمق فوق‌العاده‌ای برای علی مبخوت که در موقعیت مشکوک به آفساید بود، فرستاد که این ستاره اماراتی از موقعیت تک به تک بهترین بهره را برد و گل دوم تیمش را به ثمر رساند.

 

1375126

 

امارات 2 - قرقیزستان 2 (دقیقه 1+90: تورسونالی رستموف): ارسال آنتون زملیانوخین از روی کرنر را رستموف با ضربه سر زد که توپ بعد از برخورد به بدن محمد احمد وارد دروازه شد تا هر دو تعویضی قرقیزها روی گل تساوی تیمشان تاثیر مستقیم گذاشته باشند و از سوی دیگر بازیکن جانشین زاکرونی، تاثیر منفی خود را نشان دهد.

 

1375124

 

امارات 3 - قرقیزستان 2 (دقیقه 103: احمد خلیل): پنالتی اعلام شده به سود امارات را احمد خلیل، ستاره این تیم به مرکز دروازه زد که توپ بعد از برخورد به پای کادیربکوف تبدیل به گل شد تا دوباره میزبان جام ملت‌ها درآستانه صعود قرار بگیرد.

 

1375127


لحظات حساس


دقیقه 9: ارسال اسماعیل مطر از روی ضربه آزاد و ضربه پشت سر اسماعیل احمد از بالای دروازه قرقیزستان عبور کرد.

دقیقه 39: پاس عبدالرحمن و شوت پای چپ ناگهانی اسماعیل مطر از فاصله 30 متری، به شکل خطرناکی از روی دروازه قرقیزستان به بیرون رفت.

دقیقه 46: بندر الاحبابی با نفوذ سریع از جناح راست زمین ارسال دقیقی روی سر علی مبخوت انجام داد که ضربه سر او با فاصله اندک از کنار دروازه قرقیزستان راهی اوت شد.

 

1375078

 

دقیقه 53: شوت فنی پای چپ والری کیچین نزدیک بود به صورت اتفاقی تبدیل به گل شود که توپ در برخورد با تیرک افقی دروازه امارات دفع شد.
دقیقه 53: اسماعیل مطر در محوطه جریمه قرقیزستان نقش بر زمین شد که داور چینی دستور به ادامه بازی داد.

دقیقه 56: شوت روی پای راه دور از الحسن صالح را کادیبرکوف در دو مرحله جمع کرد.
دقیقه 58: نزدیک بود شوت ساگین‌بائف با دفع اشتباه خالد عیسی وارد دروازه امارات شود که با خوش‌شانسی او توپ به کرنر رفت.
دقیقه 58: ارسال ایزرائیلوف از روی کرنر و ضربه پشت سر کیچین به مقابل دروازه امارات را ویتالی لوکس زد که توپ در برخورد با پای مبخوت مجددا راهی کرنر شد.
دقیقه 59: سانتر ایزرائیلوف باز هم خطرساز شد که این بار ضربه سر موسی‌بکوف در موقعیت خوبی روی تور دروازه امارات فرود آمد.

 

1375102

 

دقیقه 68: ویتالی لوکس سه مدافع امارات را فریب داد و به زیبایی منطقه بازی را عوض کرد تا کیچین در موقعیت تک به تک با خالد عیسی قرار بگیرد، اما عبور توپ از زیر پای کاپیتان قرقیزستان موجب شد تا بهترین فرصت گلزنی این تیم از دست برود.
دقیقه 68: شوت مورزائف فقط پُر قدرت بود و دقت لازم را نداشت تا با فاصله زیادی از دروازه امارات به اوت برود.

دقیقه 69: پاس مورزائف و شوت کوزوبائف به شکل خطرناکی از بالای تیرک افقی دروازه امارات به بیرون رفت.

دقیقه 72: کوزوبائف فرصت استثنایی برای زدن گل تساوی قرقیزها را هدر داد و توپ ارسالی از سمت راست زمین را از محوطه 6 قدم به بیرون فرستاد.

دقیقه 74: اسماعیل الحمادی روی پاس چیپ فوق‌العاده مطر دروازه قرقیزستان را باز کرد، اما قبل از آن آفساید او گرفته شده بود.

دقیقه 84: ارسال مورزائف از جناح راست زمین به سمت مقابل رفت و به کیچین رسید که شوت او با تکل اسماعیل احمد مواجه شد تا این مدافع اماراتی در صحنه‌ای که توپ به دست چپ او نیز برخوردی داشت، مانع از گلزنی قرقیزستان شود.

دقیقه 89: نزدیک بود بعد از ارسال یوزوپوف و ضربه پشت سر کوزوبائف، قرقیزستان با شوت سر ضرب ویتالی لوکس گلزنی کند که توپ او با فاصله چند سانتی متری از کنار دروازه امارات عبور کرد.

دقیقه 90: کوزوبائف برای سومین بار در این مسابقه فرصت استثنایی گلزنی را هدر داد و این بار توپ ارسالی از میانه زمین را از مقابل محوطه 6 قدم بی‌دقت به بیرون زد.

دقیقه 98: سانتر کوتاه اسماعیل الحمادی از سمت چپ محوطه جریمه به مقابل تیرک دوم را علی مبخوت به شکل غیرمنتظره‌ای از دست داد و شوت کم قدرت او به بیرون رفت.
دقیقه 101: سانتر بلند الحسن صالح به مقابل محوطه 6 قدم قرقیزستان را علی مبخوت قصد داشت با ضربه سر بزند که ساگینبائف روی او مرتکب خطا شد تا داور چینی اعلام پنالتی کند.

دقیقه 108: پرتاب اوت از سمت راست زمین و ضربه سر دویشوبکوف به تیرک دروازه امارات اصابت کرد و با بدشانسی قرقیزها تبدیل به گل نشد.

دقیقه 2+120: رستموف که گل دوم قرقیزستان را در وقت‌های اضافه نیمه دوم زده بود، نزدیک بود در ثانیه‌های پایانی دوباره پیام آور شادی تیمش شود ولی این بار با بدنشانسی شوت او به تیرک دروازه امارات برخورد کرد و دفع شد.
دقیقه 3+120: اسماعیل الحمادی بعد از ضد حمله سریع به علی مبخوت پاس داد که ضربه او در صحنه مشکوک به خطای هند پنالتی به مدافع قرقیزستان برخوردی داشت، اما داور چینی دستور به ادامه بازی داد و ثانیه‌هایی بعد، سوت پایان مسابقه را زد.

 

1375123

 

 

بهترین بازیکن


علی مبخوت با وجود اینکه سه موقعیت مسلم گلزنی را برابر قرقیزستان از دست داد و با فرصت‌سوزی‌های خود مانع از برتری امارات در 90 دقیقه شد، اما با این وجود تاثیرگذارترین بازیکن تیمش در جریان برتری امشب بود و می‌توان او را ستاره زمین دانست؛ آقای گل دوره قبل جام ملت‌های آسیا در دیدار با قرقیزستان گل دوم امارات را زد و پنالتی منجر به گل سوم تیمش را هم گرفت.

 

1375133

 


در حاشیه


* ترکیب تیم ملی امارات در مسابقه امشب نسبت به دومین دیدار مرحله گروهی که مقابل هند به برتری رسیدند، تنها یک تغییر داشته که اسماعیل الحمادی نیمکت‌نشین شده تا اسماعیل مطر، کاپیتان امارات برای نخستین بار در جام ملت‌ها از ابتدا بازی کند.
* نفرات اصلی قرقیزستان در بازی امشب نیز در مقایسه با دیدار مرحله گروهی برابر کره جنوبی دو جابه‌جایی داشته که مصطفی یوزوپوف و ویتالی لوکس جانشین دنیل تاگوئه و عزیز سیدکوف شدند.

* خلیفه مبارک، مدافع میانی امارات که در صحنه گل اول قرقیزستان برخوردی با تیرک عمودی دروازه داشت، دچار مصدومیت شدیدی شد و به همین دلیل نتوانست به بازی ادامه دهد تا در دقیقه 30 فارس جمعه جانشین او شود.

* امارات با وجود میزبانی و حضور در مرحله حذفی جام ملت‌ها، اما همچنان تماشاگران پُر شماری ندارد و صندلی‌های خالی زیادی در ورزشگاه زاید ابوظبی به چشم می‌خورد.

* زاکرونی از عملکرد بازیکنان امارات رضایت ندارد و در کنار زمین به نحوه بازی آنها اعتراض می‌کند.

 

1375098

 

* تماشاگران اماراتی در نیمه دوم سر و صدای بیشتری در ورزشگاه زاید برپا کردند.

* خمیس اسماعیل، زننده گل اول امارات بخاطر دریافت اخطار در بازی امشب، در صورت صعود تیمش به مرحله یک چهار منهایی، دیدار مقابل استرالیا را به دلیل محرومیت از دست داد.

 

 

اتفاق ویژه


تیم ملی قرقیزستان که بسیاری از کارشناسان فوتبالی آن را ضعیف‌ترین تیم مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های 2019 می‌دانستند، بعد از آنکه در نخستین تجربه حضورش در این رقابت‌ها از مرحله گروهی بالا آمده بود، امشب در آستانه خلق شگفتی و رسیدن به مرحله یک چهارم قرار داشتند، اما با وجود زدن گل دوم و تساوی در دقایق تلف شده نیمه دوم و بُردن بازی به وقت‌های اضافه، سه بار هم به تیرک دروازه امارات زدند و اگر بدشانس نبودند، شاید به برتری می‌رسیدند که در نهایت این اتفاق رخ نداد و شاگردان زاکرونی به دور بعد راه یافتند.

 

1375139

 

خلاصه بازی امارات 3 - قرقیزستان 2

دیدگاه‌ها