کد خبر : 1586604 | 05 بهمن 1397 ساعت 08:49 | 40.1K بازدید | 0 دیدگاه

پوچتینو: قانون را عوض کردند تا ما در پنالتی ببازیم

مائوریسیو پوچتینو، از تغییر قانون گل زده در خانه حریف در جام اتحادیه انگلیس انتقاد کرد و با لبخندی طعنه‌آمیز گفت اگر این تغییر قانون نبود، تیم او باید در فینال جام اتحادیه به مصاف منچسترسیتی می‌رفت.

پوچتینو: قانون را عوض کردند تا ما در پنالتی ببازیم

به گزارش "ورزش سه"، تاتنهام دیروز در بازی برگشت مرحله نیمه‌نهایی جام اتحادیه انگلیس در ورزشگاه خانگی چلسی به مصاف این تیم رفت و در پایان وقتهای قانونی بازی، نتیجه بازی 2-1 به نفع چلسی رقم خورده بود. تاتنهام در بازی رفت که در خانه این تیم برگزار شده بود 1-0 به پیروزی رسیده بود و طبق قوانین رایج، به دلیل گل زده بیشتر در خانه حریف باید پیروز اعلام شده و به مرحله بعد یعنی فینال جام اتحادیه صعود می‌کرد.

 

اما بر اساس تغییرات صورت گرفته در قوانین گلهای زده در خانه حریف دیگر دو برابر به حساب نمی‌آید و در نتیجه  حاصل  بازی دو تیم 2-2 اعلام شد و کار به ضربات پنالتی کشید تا تاتنهام در این ضربات با نتیجه 4-2 شکست خورده و از رسیدن به  فینال بازبماند. تاتنهام اولین تیمی بود که بر اساس قوانین قبلی پیروز اعلام می‌شد ولی با قوانین جدید، نتوانست از پس حریفش برآید و شکست خورد.

 

بر اساس قوانین جام اتحادیه که تا سال گذشته اجرا می‌شد اگر دو تیم در مجموع دو بازی رفت و برگشت به نتیجه تساوی 2-2 می‌رسیدند بازی به وقتهای اضافه کشیده می‌شد و اگر در پایان 120 دقیقه نتیجه تغییر نمی‌کرد، تاتنهام به لطف گل زده در خانه حریف پیروز اعلام می‌شد. ولی بر اساس قوانین امسال بازی بلافاصله به ضربات پنالتی کشیده شد تا تاتنهام شکست بخورد.

 

مائوریسیو پوچتینو، سرمربی تاتنهام بعد از بازی گفت:" در کوپا دل‌ری اسپانیا یا دیگر رقابتهای اروپا تیمی که در خانه حریف گل زده بیشتری داشته باشد در شرایط تساوی دو تیم، مثل بازی امروز، پیروز میدان اعلام شده و به مرحله بعد صعود می‌کند. حتی بازی دیگر به وقتهای اضافه هم کشیده نمی‌شود".

 

پوچتینو در ادامه گفت:" اما اینجا قوانین را عوض کرده‌اند و ما حالا به خاطر ضربات پنالتی شکست خورده و حذف شده‌ایم. ولی من به تیمم افتخار می‌کنم و به بازیکنانم هم گفتم که به آنها افتخار می‌کنم. ما بازیکنان و تیم فوق‌العاده‌ای داریم و من از نوع بازی و عملکرد تک‌تک بازیکنان تیم راضی هستم و فقط می‌توانم به آنها تبریک بگویم".

 

دیدگاه‌ها