کد خبر : 1586879 | 06 بهمن 1397 ساعت 12:21 | 3.5K بازدید | 0 دیدگاه

جلوی یک اتفاق تاریخی گرفته شد؛ اما دنبال مقصر نمی‌گردم

حاتمی: بسکتبال برای جام جهانی نیاز به کمک دارد

سرمربی تیم بسکتبال پتروشیمی گفت: خیلی مقاطع ملی پوشان بیرون می نشینند و بازیکنان جوانتر هم خوب بازی می کنند و خلایی را احساس نمی کنیم.

حاتمی: بسکتبال برای جام جهانی نیاز به کمک دارد

به گزارش "ورزش سه"، مهران حاتمی که مدتی هدایت تیم ملی بسکتبال را برعهده داشت و حتی در پنجره اول انتخابی جام جهانی روی نیمکت نشست، بعد از تغییرات در راس فدراسیون جای خود را به مهران شاهین طبع داد. این مربی امسال هدایت پتروشیمی را برعهده گرفته؛ تیمی که بعد از ۱۰ بازی هنوز طعم باخت را نچشیده و با اقتدار کامل در صدر جدول قرار گرفته است.


بعد از پیروزی برابر پگاه در سالن آزادی با مهران حاتمی همکلام شدیم تا از وضعیت این تیم و همچنین حواشی مربوط به عدم حضور این تیم در جام باشگاههای جهان سوال کنیم.


سرمربی تیم پتروشیمی بندرامام درباره پیروزی تیمش برابر پگاه به خبرنگار "ورزش سه" گفت:‌ پگاه تیم جوان و خوبی است. آنها هم مثل همه تیم های دیگر نقاط ضعف وقوتی دارند. حریف تیمی بود که از بازیکنان جوان استفاده می کرد و باید بیشتر حمایت شود. آینده بسکتبال متعلق به همین جوان هاست. باید قبول کنیم که بازیکنان ما باتجربه تر از پگاه بودند و به همین خاطر توانستیم بازی را با اختلاف پیروز شویم.


وی در واکنش به اینکه برخی معتقدند از همین حالا قهرمانی پتروشیمی به خاطر داشتن ستاره های زیاد قطعی است، عنوان کرد: انشاالله که این اتفاق بیفتد و ما قهرمان شویم. با این حال اگر روند بازی های ما را نگاه کنید، خیلی مقاطع ملی پوشان بیرون می نشینند و بازیکنان جوانتر هم خوب بازی می کنند و خلایی را احساس نمی کنیم. در مجموع تیم خوبی هستیم و من این را کتمان نمی‌کنم.


سرمربی تیم پتروشیمی در رابطه با کنار گذاشته شدن این تیم از جام باشگاههای جهان گفت: متاسفانه این موضوع قطعی است و ما شانسی برای حضور در این رقابت ها نداریم. فیبا آسیا با خوشحالی ما را کنار گذاشت؛ اما این یک افتخار بزرگ برای بسکتبال ایران بود اگر ما می توانستیم به عنوان اولین تیم در جام باشگاههای جهان حاضر شویم.


حاتمی در پاسخ به این سوال که مسئولیت این اتفاق برگردن کیست، بیان داشت: من دنبال مقصر نمی گردم؛ اما می گویم این جوان ها باید دیده شوند. در روزگاری این تحریم ها وجود دارد، دیگر نباید شاهد تحریم ورزشی باشیم. باید قضیه را جدی تر پیگیری می کردیم؛ اما این کار را نکردیم.


وی در خصوص وضعیت تیم ملی و در پیش بودن جام جهانی ۲۰۱۹ گفت: خیلی باید بیشتر از این که الان هست، باید حمایت از بسکتبال صورت بگیرد. روی تیم ملی و جوان ها باید سرمایه گذاری کنیم. باید همه دست به دست هم بدهند تا تیم ملی پیشرفت کند. واقعا کمک های فعلی خیلی کم است.


سرمربی سابق تیم ملی در رابطه با احتمال کنار رفتن ستاره هایی مثل حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی افزود: این بازیکنان ستاره های بزرگی هستند؛ اما برای عدم حضور یا حضورشان باید با خودشان صحبت کنید. من اطلاعی از قضایا ندارم و نمی توانم صحبتی در این رابطه داشته باشم.

دیدگاه‌ها