کد خبر : 1587010 | 06 بهمن 1397 ساعت 20:39 | 70.4K بازدید | 0 دیدگاه

سوپراستار نداریم یک تیم واقعی هستیم؛

محمدی: کی‌روش ضرب‌المثل ایرانی را معنا کرد

محمد محمدی گلر سابق سرخابی های پایتخت می گوید که کارلوس کی روش با عملکردی که تیمش در رقابت ها داشته به خوبی توانسته این ضرب المثل قدیمی را معنا کند که حرفت را در زمین بزن.

محمدی: کی‌روش ضرب‌المثل ایرانی را معنا کرد

محمد محمدی گلر سابق استقلال و پرسپولیس در مورد شرایط این روزهای تیم ملی و صعود به جمع 4 تیم پایانی مسابقات در گفتگویی با "ورزش سه" می گوید: عملکرد خوبی داشتیم و این عملکرد پاسخ خوبی به منتقدین بود. از قدیم می گفتند حرفت را در زمین بزن و تیم ملی این کار را کرد. فکر می کنم تیم ایران کامل ترین تیم مسابقات است. شاید سوپراستار نداشته باشیم ولی تیمی داریم که یک تیم واقعی است.


محمدی که در تیم ملی هم بازی کرده، حرف هایش را اینگونه در مورد کیفیت تیم ملی ادامه می دهد: تیم بابرنامه و باهدف بازی می کند. همه در جایگاهی که قرار می گیرند، مسئولیت خودشان را به خوبی می دانند و به همین دلیل است که تغییر نفرات زیاد در کیفیت تیم تاثیر نمی گذارد. از طرفی این مسئولیت پذیری باعث شده، در راستای هدفی کار کنند که برای تیم تعریف شده است و با این شرایط قهرمانی بیش از هر زمان دیگری در دسترس است.


سنگربان سابق سرخابی های پایتخت در مورد دیدار برابر ژاپن و با اشاره به  اینکه این دیدار به دلیل تجارب و خودباوری سامورائی ها سخت خواهد بود، بیان کرد: اما در دیدار برابر ژاپن با توجه به اینکه با تیم های بزرگ بازی می کنند و کمبود تجربه ندارند، سخت خواهد بود؛ با این حال هر بازی شرایط خاص خودش را دارد، در بازی با ژاپن هم بازی یک بازی هوشمندانه خواهد بود که تیمی می برد که باهوش تر باشد.
دروازه بان سابق فوتبال ایران که حالا در 41 سالگی در حال پشت سر گذاشتن دوره مربیگری A آسیا است، در مورد حذف استرالیا و کره جنوبی و اینکه برخی می گویند، این نتایج یعنی سطح رقابت ها پایین است، اینگونه پاسخ داد: فکر می کنم فوتبال به سمت و سویی می رود که اختلافات کم شده. درست است اشتباهات باعث رد و بدل شدن گل شده ولی موضوع این است که فوتبال قابل پیش بینی نیست. دیگر فوتبال مثل قدیم نیست. الان جذابیتش این است که فوتبال قابل پیش بینی نیست. مدافع استرالیا با یک اشتباه تیمی که مدعی جام بود را حذف کرد. الان نمی توان تیم ها را مقایسه کرد ولی می بینید که امارات یک بازی هوشمندانه به خاطر مربی اش انجام می دهد و بازی را می برد و به نیمه نهایی می رسد.


محمدی در ادامه و در پاسخ به سوال ما که از او در مورد مربیان بزرگ جام و اینکه چقدر می توانند در کسب پیروزی تیمشان تاثیرگذار باشند، توضیح داد: الان در فوتبال روز دنیا نفرات تاثیرگذار هستند. مربی باید نسبت به نفراتی که دارد تفکراتش را پیاده کند. در تیم های باشگاهی با توجه به تفکرات مربی، بازیکن گرفته می شود ولی در تیم ملی نمی توان این کار را کرد. شما مثلا نمی توانید جمعیت ایران و امارات و استعدادهای فوتبال آن را مقایسه کنید و با توجه به این موضوع، کار برای مربی ای مثل زاکرونی خیلی سخت است. با این حال به نظرم خیلی تاثیرگذار بودند. مربی ای مثل لیپی سالیان سال افتخار آفرینی کرده ولی نمی تواند مقابل ایران بازی کند و دفاعش اشتباه می کند. در واقع دستش خالی بود، اما با تمام این تفاسیر اختلاف ها بسیار کم شده؛ اینکه تیم ها مقابل تیم های کره و استرالیا بازی های نزدیک انجام می دهند، تیم های عربی با نظم بازی می کنند یا امارات از کوچکترین موقعیتش بهره می برد، یعنی اختلاف ها کم شده.


در نهایت از محمد محمدی در مورد پیش بینی اش از قهرمان رقابت ها پرسیدیم که گفت: فکر می کنم فینال بازی ایران و ژاپن است؛ به نظرم ایران و ژاپن هر کدام ببرند، قهرمان می شوند و مخصوصا اگر ایران ببرد، نه قطر و نه امارات و به خصوص اماراتی ها اصلا شانس پیروزی مقابل ایران ندارند.

دیدگاه‌ها