کد خبر : 1587076 | 07 بهمن 1397 ساعت 10:14 | 13.1K بازدید | 0 دیدگاه

با برکناری دبیر فدراسیون و مدیرتیم ملی

کودتا در فوتبال سوریه و بازگشت فارق بوزو

حذف تیم سوریه با تنها یک امتیاز از رقابت های جام ملت های آسیا تبعاتی را برای کادرفنی و مسئولان فدراسیون این کشور به همراه داشت.

کودتا در فوتبال سوریه و بازگشت فارق بوزو

به گزارش" ورزش سه" تیم ملی سوریه بعد از نمایش خوبی که در مقدماتی جام جهانی 2018 داشت و تا نزدیکی های روسیه هم رسید، در جام ملت های 2019 دور از انتظار ظاهر شد و با دو شکست و یک مساوی نتوانست به مرحله بعدی صعود کند.


فدراسیون فوتبال سوریه بعد از نتایج بدی که در جام ملت ها گرفتند از هواداران سوری معذرت خواهی رسمی کرد. آن ها فقط یک امتیازبه دست آوردند و با بدترین شکل از مسابقات حذف شدند. بعد از حذف، اولین اتفاق برکناری برند اشتنگه  سرمربی آلمانی بود و عنوان شد بندهای عجیب قرارداد او باعث شده تا سوریه بدون آماده سازی پا به مسابقات بگذارد چرا که در قرارداد اشتنگه بندی وجود داشته که در صورت شکست در بازی های تدارکاتی هم برکنار می شود. گفته می شود همین موضوع باعث شد تا تیم ملی سوریه با تنها یک بازی تدارکاتی پا به این تورنمنت بگذارد.


اما آخرین اخبار از فوتبال سوریه حکایت از تغییرات اساسی در مدیریت فوتبال این کشور دارد. فادی دباس نایب رئیس فوتبال سوریه و مدیرتیم فوتبال این کشور از تمامی پست های خود در این فدراسیون کنار رفت یا کنار گذاشته شد. فدراسیون فوتبال سوریه در این ارتباط اعلام کرده که حضور فادی دباس همزمان به عنوان مدیر تیم و نایب رئیس فدراسیون مثل دادن آزادی عمل بیش از حد به سرمربی آلمانی کاری اشتباه بوده است. این فدراسیون فجر ابراهیم را به عنوان سرمربی جدید این تیم انتخاب کرده و او کادرفنی جدید سوریه ای ها را درست می کند.


اما خبر مهم تری که فدراسیون فوتبال سوریه آن را منتشر کرده است حضور فاروق بوزو مرد سرشناس فوتبال سوریه به عنوان رئیس کمیته استعدادیابی این فدراسیون است. فاروق بوزو رئیس کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا، بازیکن و داور سرشناس سوریه است که پیش از این علاوه بر پست های مدیریتی مهم در ای اف سی و فیفا به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال سوریه هم فعالیت کرده است.


با ورود این مدیرفوتبال پرنفوذ در فدراسیون فوتبال سوریه می توان گفت شکست در جام ملت ها به معنای تغییرات جدی در ساختار فوتبال این کشور شد ضمن اینکه با توجه به حضور شخصی مثل فارق بوزو در این فدراسیون حتی به عنوان رئیس کمیته استعدادیابی می تواند به معنای نقش پررنگ او در اتفاقات آینده فوتبال سوریه باشد.

دیدگاه‌ها