کد خبر : 1587571 | 08 بهمن 1397 ساعت 22:57 | 77.2K بازدید | 0 دیدگاه

داور بدون اشتباه قضاوت کرد

ابراهیم میرزابیگی: اعتراض بازیکنان ناشی از رفتار سرمربی است

ابراهیم میرزابیگی معتقد است که واکنش بازیکنان تیم ملی در گل اول نشات گرفته از رفتار اعتراض آمیز کادرفنی است که خود به خود به بازیکن منتقل می شود ضمن این که داوری اشتباه خاصی مرتکب نشد.»

 به گزارش "ورزش سه"، ابراهیم میرزا بیگی کارشناس و پیشکسوت داوری درخصوص داوری بازی و اتفاقاتی که در دیدار ایران و ژاپن افتاد معتقد است:« وقتی سرمربی تیم ملی روی نیمکت ازابتدای بازی تا انتها به داوران معترض باشد به صورت ناخوداگاه این رفتار به بازیکنان تیم هم منتقل می شود و در نهایت باعث به وجود آمدن این اتفاق تلخ می شود .»


وی در در ادامه گفت:« وقتی بازیکنان یک تیم می بینند مربی اشان چنین رفتاری دارد خودشان هم ترغیب می شوند که به داور پرخاش کنند. شما به واکنش های حاج صفی و شجاعی در طول بازی دقت کنید که مدام با داور چهارم در حال مشاجره هستند و همین اعتراضات که واقعا دیگر جایی در فوتبال ندارد بالاخره باعث شد تیم ملی متضرر شود .»   


میرزابیگی همچنین اضافه کرد:« من معتقدم در کنار تیم ملی اگر مشاوره داوری حضور داشته باشد دیگر کمتر شاهد چنین اشتباهات غیر حرفه ای در تیم می شویم. اما متاسفانه ما هیچ وقت نسبت به این مسائل حساسیت به خرج نمی دهیم .» 


او در خصوص داور این دیدار گفت:« به نظر من داور این دیدار بسیار خوب این دیدار حساس را قضاوت کرد و تقریبا بی اشتباه بود. حتی برخوردهای پنجاه_پنجاه را تا حدی به نفع ما سوت می زد و تیم ملی در این بازی از داوری به هیچ وجه متضرر نشد .»


 او درباره صحنه گل اول هم گفت: « در  آن صحنه که بچه های ایران معتقد بودند  باید به بازیکن ژاپنی به خاطر تمارض اخطار بدهد اما داور به درستی قضاوت کرد. داور اگر حتی قصد داشت خطا هم اعلام کند باید خطای مدافع ما را اعلام می کرد.


 درباره صحنه پنالتی هم معتقدم که داور تشخیص درستی داد و فقط تعجب می کنم چرا به  VAR رجوع کرد چون مدافع تیم ملی ایران مثل یک دروازه بان عمل کرد و پنالتی کاملا درست بود .»

دیدگاه‌ها