کد خبر : 1587900 | 10 بهمن 1397 ساعت 12:07 | 3.4K بازدید | 0 دیدگاه

ضرب‌الاجل سه ساله فدراسیون جهانی

راه اندازی بوکس بانوان جدی شد!

با تاکید فدراسیون جهانی بوکس، ایران هم قصد دارد به زودی بوکس بانوان را راه اندازی کند.

راه اندازی بوکس بانوان جدی شد!

به گزارش "ورزش سه"، در سال های اخیر در خیلی از رشته ها شاهد حضور بانوان و فعال شدن این بخش در فدراسیون ها بودیم. کشتی، سه گانه، وزنه برداری، اسکواش و بسکتبال رشته هایی هستند که در سال های اخیر مجوز گرفتند تا در بخش بانوان حتی اعزام های بین المللی داشته باشند و این اتفاق هم با به تصویب رساندن یک پوشش اسلامی توسط وزارت ورزش صورت گرفته است.


یکی از رشته هایی که هنوز بخش بانوان آن راه اندازی نشده و دارای ممنوعیت بوده، بوکس است. در یکی، ۲ سال اخیر راه اندازی بوکس بانوان به صورت شایعه مطرح شده؛ اما هیچ وقت رنگ و بوی واقعیت به خود نگرفته است.


حالا خبر می رسد با تاکید فدراسیون جهانی بوکس، ایران هم مجبور است برای جلوگیری از برخی محرومیت ها و محدودیت حضور بانوان در این رشته را رسمی کند.


سیامک صالحی، نایب رییس فدراسیون بوکس در این باره به ایسنا گفت:‌ « قطعاً باید تا سه سال آینده بوکس بانوان را راه‌اندازی کنیم زیرا اگر فعال نشود با محرومیت آیبا روبه‌رو می‌شویم و این برای حرکت رو به رشد بوکس ایران خوب نیست. اکنون پوشش بانوان مطرح است که طرح پوشش بوکس را به وزارت ورزش داده‌ایم و اگر بحث پوشش حل شود، فکر می‌کنم به زودی بوکس بانوان نیز راه‌اندازی شود.»


با این وضعیت به نظر می رسد به زودی شاهد فعال شدن بخش بانوان فدراسیون بوکس ایران هم باشیم؛ اگرچه برای این کار باید مجوزهای لازم از سوی وزارت ورزش صادر شود.

دیدگاه‌ها