کد خبر : 1587915 | 10 بهمن 1397 ساعت 12:21 | 21.8K بازدید | 0 دیدگاه

حذف "فغانی" مسیر خوشبختی "روشن"

دومین فینال آسیا به ایرماتوف ازبک رسید

داور سرشناس ازبکستانی به عنوان داور فینال جام هفدهم ملت های آسیا انتخاب و معرفی شد.

دومین فینال آسیا به ایرماتوف ازبک رسید

به گزارش "ورزش سه"، با صعود تیم های ژاپن و قطر به فینال جام هفدهم ملت های آسیا 2019 در امارات، کنفدراسیون فوتبال آسیا روشن ایرماتوف داور سرشناس ازبک را به عنوان داور این بازی انتخاب و معرفی کرد.


ایرماتوف که در یک دهه گذشته به تمامی عناوین و افتخارات ممکن در رده داوری آسیا و جهان رسید در حالی برای قضاوت جدال ژاپن و قطر در روز جمعه انتخاب و معرفی شد که حضور او در فینال جام ملت های آسیا به عدد دو رسید چون سال 2011 در دوحه قطر نیز جدال ژاپن با استرالیا را او سوت زده بود که با قهرمانی سامورایی ها به پایان رسید.


داور 41 ساله ازبک که متولد شهر تاشکند است در جام ملت های 2019 بازی های حساس و مهم زیادی را سوت زد از جمله جدال ایران با عراق در مرحله گروهی، جدال عربستان با ژاپن در یک هشتم نهایی و کره جنوبی با قطر در یک چهارم نهایی ضمن این که در مرحله نیمه نهایی نیز به عنوان داور ویدئویی بازی حساس ایران و ژاپن را قضاوت کرد.


ایرماتوف که بارها عنوان بهترین داور سال آسیا را به خود اختصاص داده است در حالی گوی سبقت از علیرضا فغانی در این جام را ربود که با صعود تیم ملی به نیمه نهایی جام کمیته داوران ای اف سی عملا بهترین داور سال گذشته و پدیده داوری آسیا در جام جهانی 2018 را بالاجبار از فهرست داوران مرحله نهایی حذف کرد تا همین امر باعث خوشبختی ایرماتوف برای تجربه قضاوت در دومین فینال جام ملت ها شود.


جالب این که در دوره قبل هم این داور ازبک جدال رده بندی را قضاوت کرد چون فغانی عهده دار قضاوت فینال استرالیا و کره جنوبی شده بود. ایرماتوف از سال 2008 که به عنوان داور اول ازبکستان در لیست بین المللی قرار گرفت در جام باشگاه های جهان(2008) جام جهانی 2010، جام ملت های آسیا 2011، المپیک 2012، جام جهانی 2014، جام ملت های آسیا 2015، جام جهانی 2018 و حالا در جام ملت های 2019 یکی از کلیدی ترین داوران لقب گرفته است.

 

 

1377667

 

تیم کامل داوری فینال جام هفدهم ملت های آسیا به این شرح اعلام شد که باز هم پائول والری ایتالیایی به عنوان داور var در کنار دو داور آسیایی دیگر به ایرماتوف کمک خواهند کرد.

 

 

دیدگاه‌ها