کد خبر : 1588626 | 13 بهمن 1397 ساعت 12:18 | 25.9K بازدید | 0 دیدگاه

رکورد فوق العاده قطر در مقابل ژاپن

تیم ملی قطر در تاریخ جام ملت های آسیا نتایج بسیار خوبی را در بازی با ژاپن به دست آورده است.

رکورد فوق العاده قطر در مقابل ژاپن

به گزارش "ورزش سه"، عنابی ها شب گذشته در دیداری که برتری محسوسی نسبت به سامورایی ها داشتند، 3-1 پیروز شدند و برای نخستین بار بر سکوی نخست آسیا ایستادند. در تاریخ فوتبال آسیا، تیم ملی قطر پیش از این حتی به نیمه نهایی جام ملت ها نیز نرسیده بود اما در مقابل ژاپن همواره نتایج خوبی را کسب کرده بود.

 

در سال 1988 آن ها به عنوان تیم میزبان 3-0 ژاپن را در مرحله گروهی شکست دادند اما در پایان مرحله گروهی پایین تر از ایران قرار گرفتند و نتوانستند به دور حذفی برسند. در سال 2000 بازهم این دو تیم در یک گروه قرار گرفتند و بازهم قطر روند شکست ناپذیری اش را حفظ کرد. آن مسابقه با تساوی 1-1 به پایان رسید.

 

7 سال بعد قطر در مرحله گروهی نتایج بسیار ضعیفی را کسب کرد اما بازهم برابر ژاپن شکست ناپذیر ماند. آن ها با کسب نتیجه 1-1 در مقابل سامورایی ها، مانع از این شدند که ژاپن با 9 امتیاز از گروه صعود کند. نکته جالب این که ژاپن در پایان تورنمنت قهرمان آسیا شد و تنها نتیجه غیر بردش، همان تساوی برابر قطر بود.

 

تنها شکست عنابی ها مقابل ژاپن در سال 2011 رقم خورد. تیم میزبان علی رغم این که با گل های سوریا و سزار دو بار از ژاپن پیش افتاد اما در پایان 3-2 باخت و حذف شد.

 

1378530

دیدگاه‌ها