کد خبر : 1588898 | 14 بهمن 1397 ساعت 12:44 | 12.7K بازدید | 0 دیدگاه

مصائب گواردیولا برای تکرار قهرمانی

پپ گواردیولا یک چیز را برای بازیکنان منچسترسیتی روشن کرد؛ اگر بازی‌های متوسط تیم ادامه پیدا کند، باید دفاع از عنوان قهرمانی را فراموش کنند.

مصائب گواردیولا برای تکرار قهرمانی

به گزارش ورزش سه ، باخت سه‌شنبه برابر نیوکاسل آن هم بعد از گلزنی در ثانیه 24 بسیاری را شوکه کرد اما برخی هم نگران شدند که این روند تداوم داشته باشد هرچند با تساوی لیورپول با لسترسیتی کمی از تلخی شکست کاسته شد. تیم یورگن کلوپ فرداشب میهمان وستهم است و اگر سیتی بازی امشب را ببرد، به دو امتیازی صدرنشین می‌رسد.


پپ گواردیولا گفت: «تساوی لیورپول با لستر برای ما خوب شد اما بعد از آن فورا گفتم ما خودمان در چه سطحی بازی می‌کنیم؟ اگر در سطح بازی آخرمان باشیم، فرقی نمی‌کند که فاصله پنج امتیاز باشد یا دو امتیاز یا یکی چون قرار نیست ما قهرمان شویم، فقط دلمان را به نتیجه بازی لیورپول خوش کرده‌ایم. ما باید سطح بازی خودمان را بالا ببریم. قبلا این کار را کرده‌ایم و مطمئنم باز هم می‌توانیم. اگر کاری که می‌توانیم را انجام ندهیم نمی‌توانیم تا آخر مدعی باشیم.»


تیم گواردیولا اگرچه در ماه ژانویه 31 گل زد اما نباید فریب این آمار را خورد چون 22 گل او در چهار بازی در جام حذفی و اتحادیه بود که سه تای آنها برابر رقبای دسته پایینی بود. تیم گواردیولا در چهار تا از 9 مسابقه اخیرش در لیگ برتر شکست خورده و سه تا از این باخت‌ها برابر تیم‌هایی از نیمه دوم جدول بوده.


گواردیولا بین دو نیمه بازی با هادرسفیلد و ولورهمپتون به بازیکنانش «بیدار باش» داد و او می‌گوید تیمش می‌تواند به روزهای پیروزی برگردد: «همه می‌دانند از بازی آخرمان راضی نیستیم. اگر انگیزه لازم را نداشته باشیم نمی‌توانیم در این سطح رقابت کنیم. باید به اصول خود بازگردیم، جزییات را مورد توجه قرار دهیم. بازی را آنالیز کردیم، درباره اینکه چطور به ساختارهای دفاعی تیمی مثل نیوکاسل حمله کنیم اما بازی با آرسنال متفاوت است. بارها گفته‌ام وقتی ما را تیم کامل و شکست ناپذیر توصیف می‌کنند، جواب من همیشه یک چیز است: هر مسابقه برای خود مبارزه جدیدی است که باید در آن بهتر شویم.»


او به تمجید از اونای امری مربی آرسنال پرداخت: «او شخصیت فوق‌العاده‌ای دارد. هیچ وقت با او در یک باشگاه نبودم اما برداشتم این است که خیلی خوب آماده مبارزه است. نتایج خیلی خوبی گرفته‌اند هرچند از جام اتحادیه و حذفی کنار رفته‌اند اما لیگ برتر خیلی سخت است و صعود به لیگ قهرمانان کار خیلی مهمی محسوب می‌شود. فصل اول کار در یک لیگ و کشور جدید آسان نیست اما واقعا عملکرد خوبی داشته.»


ونسان کمپانی بعد از بازی یک ماه قبل با لیورپول برای سلامتی‌اش مبارزه می‌کند؛ کاپیتان بلژیکی در این فصل تنها در شش مسابقه در ترکیب اصلی بوده و نبود او گاه برای تیم گران تمام شده.  همچنین کوین دبروین که بعد از دو مصدومیت زانو، در چهار بازی اخیر در ترکیب اصلی قرار گرفته است: «مشکلات ما باید به صورت جمعی حل شود، همه بازیکنان در سطح بالایی بازی می‌کنند وقتی تیم خوب است. مهم این است که خوب بازی کنیم تا همه افراد پیشرفت کنند. باید تمرکز داشته باشیم. فراز و نشیب در فصل طبیعی است و بازیکنان نمی‌توانند 11 ماه در بالاترین سطح بازی کنند.»


منبع: ایران ورزشی

دیدگاه‌ها