کد خبر : 1589249 | 15 بهمن 1397 ساعت 19:17 | 31.5K بازدید | 0 دیدگاه

چمن ورزشگاه تختی در حد لیگ برتر نیست

قطبی: بازیکنان ایرانی تمرکز کافی ندارند

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان با اعتقاد بر این که از گرفتن یک امتیاز از این بازی راضی هستیم تعطیلی زیاد در کیفیت این بازی بی تاثیر نبود.

قطبی: بازیکنان ایرانی تمرکز کافی ندارند

به گزارش "ورزش سه"، دیدار دو تیم پارس جنوبی جم و فولاد خوزستان پس از نود دقیقه تلاش در یک بازی پر انتقاد با نتیجه صفر بر صفر به پایان رسید تا هر دو مربی از نتیجه به دست امده در شروع نیم فصل دوم لیگ برتر چندان ناراضی نباشند.


افشین قطبی سرمربی تازه به خدمت گرفته شده فولاد خوزستان در نشست خبری بعد از این بازی گفت: گرفتن یک امتیاز در این مسابقه برای فولاد خوب بود.


وی با اشاره به این که روز سختی را پشت سر گذاشتند در ادامه افزود:« بازی خیلی سختی را مقابل پارس جم داشتیم و یکی از علت‌های آن این بود که لیگ برای مدتی تعطیل بود و برای بازیکنان سخت است که در فرم مناسب باشند.»

 

قطبی هم چنان با انتقاد از کیفیت بد زمین افزود:« هردو تیم نتوانستند نمایش خوبی را به نمایش بگذارند ودراین نمایش کیفیت بد زمین بی تاثیر نمی تواند باشد .سه موقعیت خوب در نیمه اول داشتیم و نتوانستیم به گل برسیم و نیمه دوم سخت‌تر شد.»


می‌خواستیم بازی را کنترل کنیم ولی نتوانستیم. ولی در مجموع گرفتن یک امتیاز بیرون از خانه برای ما خوب بود در انتهای این فصل برای ما خوب خواهد بود.»


وی در مورد داوری نیز تصریح کرد:«: از داوران تشکر می‌کنم چراکه کار بسیار سختی دارند و یکی از وظایف سخت در فوتبال را بر عهده دارند. همه چیز با سرعت انجام می‌شود و آنها باید لحظه‌ای تصمیم بگیرند.»


قطبی  درادامه افزود:« وقتی که در خارج از خانه بازی می‌کنیم و زمین هم کیفیت مناسبی ندارد، نمی‌توانیم آن چیزی که انتظار داشتیم را انجام دهیم و به نتیجه مد نظر نرسیدیم. این نبود تمرکز را هم در باشگاه‌ها و هم در تیم ملی می‌بینیم.


قطبی در واکنش به سوال خبرنگاری درخصوص عملکرد ضعیف دفاع چپ تیم فولاد تصریح کرد:
«لهجه‌ات زیباست، اما قضاوت تو درست نیست. فکر نمی‌کنم اینقدر بد بازی کرده باشیم. شاید پارس در راست خیلی قوی‌تر بود و ما این را در دیدارهای قبلی‌شان دیدیم. من به عقیده شما احترام می‌گذارم، اما اینقدر بد بازی نکردیم.»


وی در ادامه با اعلام اینکه خارج  از خانه مشکلات روحی روانی وجود خواهد داشت:«هر وقت باید به بیرون از خانه سفر کنیم، فشار بدنی و روحی روی تیم وجود دارد. زمین ورزشگاه تختی هم خیلی سنگین بود و بازی روی آن سخت است. عملکرد ما در 20 دقیقه آخر به خاطر احساسات بازیکنان‌مان بود. آنها به چیزی که می‌خواستند نرسیده بودند. بازیکنان فولاد نتوانستند گل بزنند و در چند پاس ساده هم توپ را لو دادند. این به دلیل تجربه کم بازیکنان فولاد بود که نتوانستند تمرکز خود را حفظ کنند. حفظ تمرکز یکی از بزرگترین مشکلات فوتبال ایران است که آن را در بازی‌های ملی و لیگ برتر می‌بینیم.»


وی همچنین درهمین رابطه اضافه کرد:«مربی درهربخشی باید تلاش کند تیمش را تقویت کند. زمانی که یک تیم از لحاظ روانی نیاز به تقویت دارد، مربی باید از پس این کار بربیاید. من مربی بسیار تاکتیکی هستم و از 4 یا 5 سالگی با پدرم شطرنج بازی می‌کردم. برای کار کردن در هفت کشور دنیا نمی‌توانید فقط از لحاظ روانی عمل کنید و باید از بُعد تاکتیکی هم خوب باشید. بازیکنان ما و در مجموع بازیکنان جنوبی، خیلی احساسی هستند. زمانی که به تیم آمدم، تیم در 14 بازی به چهار برد رسیده بود و باید از لحاظ روانی کار می‌کردم. تیم ما خیلی بهتر شده، در دفاع بهتر کار می‌کند و در حملات هم مانند یک تیم حمله می‌کنیم. ما از ضربات ایستگاهی گل نخوردیم. کسب چهار امتیاز از دو بازی سخت بیرون از خانه خیلی خوب است. ما توانایی این را نداریم که همه بازی‌ها را ببریم و باید واقع‌نگر باشیم.»


قطبی پس از سوالی درمورد شهرستان جم و مردم این شهرستان  اظهار داشت:« فرصتی پیش آمد که پس از صبحانه بیرون برویم. کوه‌ها و دریاها بسیار زیبا بود و منظره بی‌نظیری را دیدم و تنها در کیپ‌تاون (پایتخت آفریقای جنوبی) می‌توانید ببینید که کوه‌ها اینقدر به دریا نزدیک هستند. شهر بی‌نظیری دارید، مردم این شهر خیلی مهربان و عاشق فوتبال هستند و لطف دارند. خوشحالم که یک تیم لیگ برتری در این منطقه است.»

دیدگاه‌ها