کد خبر : 1589443 | 16 بهمن 1397 ساعت 18:00 | 32.8K بازدید | 0 دیدگاه

180 دقیقه بدون گل در اصفهان و آبادان؛

صنعت نفت 0 - سپاهان 0؛ فرصت صدرنشینی برای پدیده و پرسپولیس

تیم فوتبال سپاهان نتوانست به نتیجه ای بهتر از تساوی بدون گل مقابل صنعت نفت دست پیدا کند تا حالا این فرصت در اختیار پدیده و پرسپولیس باشد تا با کسب پیروزی در دیدار مستقیم در روز آینده، جای طلایی پوشان را در صدر بگیرند.

صنعت نفت 0 - سپاهان 0؛ فرصت صدرنشینی برای پدیده و پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، صنعت نفت آبادان در شرایطی به دیدار برابر سپاهان رسید که یک پیروزی، دو شکست و دو تساوی حاصل کار این تیم در 5 دیدار اخیر بود و سپاهان هم که بدون شکست نیم فصل را پایان داد، دو پیروزی و سه تساوی در مصاف های آخر خود کسب کرد.
شاگردان امیرقلعه نویی که رتبه نخست جدول رده بندی را در اختیار داشتند، برای حفظ این رتبه و در حالی که سرمربی خود را به دلیل محرومیت روی نیمکت نمی دیدند، مقابل صنعت نفت صف آرایی کردند ولی این مسابقه پر افت و خیر در پایان 90 دقیقه گلی در برنداشت تا سهم دو تیم یک امتیاز شود.
با این تساوی حالا این فرصت در اختیار پدیده و پرسپولیس قرار گرفته تا در بازی روز آینده با کسب پیروزی، جای سپاهان را در صدر جدول بگیرند و البته تساوی این دو تیم می تواند بهترین خبر برای امیرقلعه نویی باشد.


پس از برگزاری 13 بازی دیگر، این دو تیم بار دیگر به هم رسیده اند و اینبار شاگردان امیرقلعه نویی که هنوز رتبه اول جدول را در اختیار دارند، در ورزشگاه تختی آبادان به مصاف شاگردان سرجیو می روند که با 16 امتیاز در رتبه دوازدهم قرار دارند.


سپاهان برای ادامه صدرنشینی به هیج وجه دوست ندارد در بازی برابر صنعت نفت آبادان امتیاز از دست بدهد.

 

صنعت نفت آبادان – سپاهان / ورزشگاه تختی آبادان/ سه شنبه 16 بهمن ماه 1397

 

ترکیب صنعت نفت آبادان


شهاب گردان، حسین ساکی،‌ وفاهخامنش، قریشی، سیروان قربانی، مسلم مجدمی، طالب ریکانی (83 فردین عابدینی)، مصطفی احمدی، میلاد جهانی (70 فرانکو)، سلمانی، بالوتلی


سرمربی: پائولو سرجیو

 

ترکیب سپاهان


پیام نیازمند ، محمد ایرانپوریان ، سعید آقایی ، سیاوش یزدانی ، عزت‌الله پورقاز ، مهدی کیانی ، بختیار رحمانی (60 حامد بحیرایی) ، ولادیمیر کومان (84 محمد کریمی) ، مهرداد محمدی (62 جلال علی محمدی) ، سجاد شهباززاده، علی قربانی


سرمربی: امیرقلعه نویی

 

کارت زرد


مسلم مجدمی دقیقه 45 ، فرانکو 87 صنعت نفت

 

شرح بازی


نیمه اول این دیدار با برتری تیم میزبان در دقایق ابتدایی دنبال شد ولی در ادامه شاگردان امیرقلعه نویی به خوبی توانستند کارهای تاکتیکی خود را در زمین پیاده کنند و به خصوص از سمت راست خط دفاعی صنعت نفت آبادان ، حملات خطرناکی روی دروازه شاگردان پائولو سرجیو ایجاد کردند. البته در این بین تیم میزبان هم بیکار ننشسته بود و چند موقعیت خوب گلزنی به خصوص با استفاده از اشتباهات مدافعان حریف ایجاد کرد که توپ های آن ها چند بار به اوت رفت و چند مرتبه هم با دخالت مدافعین سپاهان راهی اوت شد. در نهایت نیمه اول با تساوی خاتمه یافت تا حالا در انتظار نیمه دوم باشیم.
در نیمه دوم باز هم این تیم صنعت نفت بود که بهتر کار را آغاز کرد ولی در ادامه کار امیر قلعه نویی توانست با دو تغییر تقریبا همزمان تعادل بیشتری به بازی بدهد. در نیمه دوم برخلاف نیمه اول بیشتر حملات سپاهان از سمت راست شکل می گرفت ولی همین نفوذهای پر تعداد ایرانپوریان فرصت را برای استفاده از فضاهای پشت این بازیکن توسط جاناتان ایجاد کرد و زردپوشان آبادانی توانستند موقعیت های خوبی ایجاد کنند. در دقایق انتهایی هر دو تیم سعی بر گلزنی داشتند ولی سهم تیم میزبان در ایجاد موقعیت های خطرناک گلزنی بیشتر بود و دو شوت ریکانی و جبیره فاصله ای تا رسیدن به دروازه نیازمند نداشت که البته با فاصله کم به بیرون رفت تا مانند دیدار رفت دو تیم در اصفهان این بازی هم بدون رد و بدل شدن گل تمام شود.

 

اتفاق ویژه


این دیدار نیز مانند دیدار برگشت دو تیم با تساوی بدون گل همراه شد. در دیدار رفت تیم فوتبال سپاهان هوادارانش را به دلیل محرومیت در اختیار نداشت و در دیدار برگشت هم امیرقلعه نویی محروم بود تا طلایی پوشان در هر دو بازی رفت و برگشت دو عنصر مهم تیمی خود را در کنارشان نداشته باشند.

 

بهترین بازیکن


با توجه به اینکه نتیجه تساوی بر بازی حاکم شده، شاید باید از مدافعین به عنوان بهترین بازیکنان زمین نام برد ولی در بخش هجومی نفت آبادان جاناتان بارها با حرکات خود مدافعین سپاهان را به هم ریخت و ویژه ترین چهره زمین بود.

 

دقایق حساس:

 

 

  • دقیقه 14: ضربه مهاجم صنعت نفت آبادان روی ارسال میلاد جهانی به شکلی خطرناک زده شد که البته در برگشت بار دیگر به میلاد جهانی رسید.
  • دقیقه 15: ضربه آرام ریکانی را پیام نیازمند به راحتی به آغوش کشید.
  • دقیقه 18: ضربه جاناتان بالوتلی از پشت محوطه جریمه در آشفتگی خط دفاعی سپاهان زده شد و به شکلی خطرناک توپ راهی کرنر شد.
  • دقیقه 21: ضربه ایستگاهی در موقعیت بسیار مناسبی نصیب سپاهان شد که ضربه بازیکنان این تیم خوب نبود و  توپ پس از برخورد با بازیکنان خودی راهی اوت شد.
  • دقیقه 27: ارسال سعید آقایی در دهانه دروازه به علی قربانی رسید ولی این بازیکن با ضربه ای بسیار بد توپ را به اوت فرستاد تا بهترین موقعیت بازی برای رسیدن به گل برای هر دو تیم هدر برود.

  • دقیقه 29: ارسال سعید آقایی به شکلی خطرناک دهانه خط دروازه را طی کرد و به اوت رفت.

  • دقیقه 31: بازی در این دقایق سریع دنبال می شود. صنعت نفت می توانست روی ارسال جعفر سلمانی به گل برسد ولی عزت پورقاز توپ را از مقابل پای بالوتلی جمع کند.

  • دقیقه 34: ضربه جعفر سلمانی از 6 قدم زده شد ولی باز هم مدافعین سپاهان نزدیک ورود توپ به دروازه مانع شدند.

  • دقیقه 47: ضربه بالوتلی از داخل محوطه جریمه در آستانه ورود به دروازه بود که نیازمند با دست راست توپ را پس از برخورد به تیرک دروازه راهی اوت کرد.

  • دقیقه 64: بلافاصله پس از اینکه علی محمدی وارد زمین شد، پاس در عرض ایران پوریان را به سمت دروازه زد که شهاب گردان حاضر بود و توپ را برگشت داد. در برگشت علی قربانی در آفساید بود.

  • دقیقه 69: ارسال ایران پوریان از دهانه دروازه راهی اوت شد.

  • دقیقه 80: شوت طالب ریکانی بازیکن سابق سپاهان با اختلاف بسیار کمی راهی اوت شد.

  • دقیقه 83: ضربه رضا جبیره از پشت محوطه جریمه زده شد که مانند چند دقیقه قبل ریکانی با اختلاف بسیار کمی راهی اوت شد.

  • دقیقه 2+90: شوت علی قربانی که روی اشتباه مدافعین صنعت نفت در محوطه جریمه به او رسید با فاصله ای بسیار کم راهی اوت شد

 

حاشیه:


* در شرایطی که 10 دقیقه از زمان بازی سپری شده، بیشتر توپ در میانه میدان جریان داشته و دو تیم در ایجاد موقعیت خوب عمل نکرده اند.
* طالب ریکانی و شهاب گردان دو بازیکنی هستند که سابقه بازی در سپاهان را دارند.

* امیرقلعه نویی به دلیل صحبت علیه فغانی پس از دیدار برابر پرسپولیس در این دیدار غائب است و تکسیرا از کنار خط بازیکنان را هدایت می کند.

* محسن مسلمان برای گرم کردن از روی نیمکت بلند شده و احتمالا تا دقایقی دیگر اولین حضور خود را برای سپاهان تجربه می کند.

* تعداد تماشاگران حاضر در بازی از سوی بلندگوی ورزشگاه دو هزار نفر اعلام شد.

* هر سه تعویض سپاهان انجام شد و فرصت به اولین حضور مسلمان نرسید.

* داور چهار دقیقه وقت اضافه برای این مسابقه در نظر گرفته است.

دیدگاه‌ها