کد خبر : 1589473 | 16 بهمن 1397 ساعت 18:04 | 37.7K بازدید | 0 دیدگاه

پروین و داستان حضور در کمپ تیم ملی

ماجرای آشتی کنان کی روش و برانکو چه بود؟

علی پروین در آخرین اظهارنظر خود در گفتگویی اختصاصی درباره پرسپولیس، تیم ملی و شرایط فوتبال ایران با خبرنگار "ورزش سه" به صحبت پرداخت.

ماجرای آشتی کنان کی روش و برانکو چه بود؟

به گزارش "ورزش سه"، علی پروین در این  گفتگو با بیان اینکه هم بازیکنان و هم کارلوس کی روش زحمت خود را برای موفقیت تیم ملی کشیدند حرف های خود را این گونه آغاز کرد.


هیچکسی به اندازه من این تلخی ها را نچشیده است.


همه مردم ایران ناراحت تیم ملی بودند اما باید قبول کنیم همه زحمت خودشان را کشیدند آقای کی روش مانند همه برای این تیم زحمت کشید. فوتبال همین است، همین برد و باخت ها می ماند. من می توانم بگویم تنها کسی هستم که همه این تلخی و شیرینی ها را به طور کامل در فوتبال ایران چشیده ام. هم در زمانی که بازیکن بودم و هم زمانی که مربی بودیم همه این تلخی ها را به طور کامل چشیدم.


عادت کردیم پنج نفری به سوی داور حمله کنیم


مشکل اصلی ما در زمین فوتبال این است که هر داوری در دیدارهای ما هر سوتی که می زند پنج نفر می ریزند روی سر داور و به تصمیم او اعتراض می کنند. این در حال حاضر یکی از بزرگترین معضلات فوتبال ماست. همین بازی های تیم ملی را شما ببینید. اصلا این برای ما عادت شده که وقتی داور سوتی علیه تیمی بزند پنج نفر به سوی او بروند و به تصمیمش اعتراض کنند. شما صحنه گلی که ما از ژاپن خوردیم را ببینید. پنج بازیکن همزمان در حال اعتراض به داور هستند و در سوی دیگر بازیکن ژاپنی توپ را بر می دارد و ارسال می کند مهاجم گلزنی می کند. این مدل گل خوردن روحیه تیم را به هم می ریزد.

 

حضور مربی های با کیفیت در فوتبال ایران


با مربی های خوبی در فوتبال ایران داریم اما به آنها بها نمی دهند ولی امیدوارم به آنها بها داده شود.

 

1289477


ماجرای جلسه با کی روش


حدود دو سال پیش بود که پیروانی و جواد نکونام به من زنگ زدند گفتند کی روش کارت دارد، گفتم چه کار؟ گفتند نمی دانیم. من به کمپ تیم ملی رفتم که اتفاقا چه جای خوبی هم بود و من به ایشان بابت ساخت چنین کمپی تبریک می گویم. او در مورد برانکو حرف زد و برنامه بازی های تیم ملی را روی تخته نوشت. من گفتم باید با برانکو بنشینی و صحبت کنی، رفتم برانکو را بیاورم که او به سفر رفته بود و بعد هم که برگشت بازی های تیم ملی شروع شده بود. من فکر می کنم این کار را باید زودتر آقای تاج و وزارت ورزش انجام می دادند.


می گویید کی روش دیسیپلین داشت به آدم بر می خورد


اینکه بگوییم کی روش هیچ چیز نداشت دروغ است اما این که می گویند او دیسیپلین داشت به آدم بر می خورد. یعنی ما که سرمربی تیم ملی بودیم این کارها را بلد نبودیم و تیم را رها می کردیم به امان خدا؟ مربی تیم ملی باید به شهرستان ها برود و بازی ها را ببینید، مگر غیر از این بود که تیم ملی 4 سال کنار هم بودند و بازیکنی به جمع آنها اضافه نشد؟ اصلا همه دوست دارند ستاره شوند تا به تیم ملی دعوت شوند ولی کسی بازی های آنها را نمی بیند؟ شما ببینید سپاهان صدرجدول است بازیکن در تیم ملی ندارد، پدیده صدر جدول است ندارد، پرسپولیس صدرجدول است دو بازیکن دارد و استقلال هم همینطور. اصلا ول کنید بحث کی روش و از این صحبت ها بیایید بیرون.

 

کی روش دنبال حاشیه بود در حالی که ما لیگ خوبی داریم


انشالله که لیگ با همان نظم و ترتیبی که تا حالا داشته از این به بعد هم همینطور پیش برود. بهرحال بازی های تیم ملی هم که دیگر نیست و می توان تمام تمرکز را روی لیگ برتر و باشگاه ها گذاشت. البته بازی های آسیایی باشگاه ها می تواند برنامه ها را دچار مشکل کند اما اگر فقط برنامه ریزی ها برای لیگ باشد می توان یک لیگ پویا و کاملا موثر ایجاد کرد. لیگی که می تواند بهترین بازیکنان را برای تیم ملی مهیا کند. متاسفم که آقای کی روش به لیگ توجهی نکرد و همیشه به دنبال حاشیه بود.


می گویم پرسپولیس باز هم قهرمان می شود


پرسپولیسی ها شرایط سختی دارند اما من فکر می کنم این تیم امسال هم می تواند قهرمان شود.


دو سال وقت داریم تا یک مربی کارآمد روی نیمکت تیم ملی بنشانیم


متاسفانه نام هایی که می شنویم تنها به این دلیل است که شایعات را پخش می کنند و به قولی منتظر می مانند ببینند مردم چه واکنشی به شایعه انداخته شده دارند تا در این باره تصمیم گیری کنند. من فکر می کنم تیم ملی تا دو سال آینده هیچ بازی مهمی پیش روی خود نخواهد داشت و این زمان بهترین فرصت است تا یک مربی خوب برای هدایت تیم ملی انتخاب شود. (البته نظر من روی یک مربی خوب ایرانی است). در دوسال آینده تیم ملی دیدار خاصی ندارد اگر هم یکی دو بازی بخواهد انجام دهد می تواند با یک سرپرست و یک مربی مشکل را برطرف کند تا پروسه انتخاب بهترین گزینه برای هدایت تیم ملی، با موفقیت تمام شود و این بار خیالمان راحت باشد که با مطالعه کامل و بررسی همه جوانب مربی تیم ملی را انتخاب کردیم.

دیدگاه‌ها