کد خبر : 1589896 | 18 بهمن 1397 ساعت 11:38 | 53.3K بازدید | 0 دیدگاه

5 کاراکتر ویژه اولین دشت سه امتیازی تراکتور در زمستان

یک کاشته و یک ستاره غیر منتظره در یادگار

تراکتورسازی اولین بازی خود در نیم فصل دوم را با یک برد شیرین به پایان رساند.

یک کاشته و یک ستاره غیر منتظره در یادگار

به گزارش ورزش سه، تیم تراکتورسازی تبریز در چارچوب هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال ایران از ساعت ۱۵:۳۰ روز چهارشنبه هفدهم بهمن ماه در ورزشگاه یادگار امام به مصاف نفت مسجد سلیمان رفته و موفق شد این تیم را با گل های اشکان دژاگه، یوکی سوگیتا و گل به خودی مجتبی حسینی با نتیجه سه بر صفر شکست دهد. تراکتورسازی با این برد، اولین بازی خود با هدایت لیکنز را به بهترین شکل ممکن به پایان رساند. این برد، تراکتورسازی را 29 امتیازی و جایگاه چهارم این تیم را تثبیت نمود. در ادامه چهره های ویژه پیروزی شیرین سرخ پوشان فوتبال آذربایجان را مورد بررسی قرار داده ایم:

 

محمدرضا زنوزی؛ اکران موفق پدرخوانده – قسمت دو

 

روزی که محمدرضا زنوزی وعده کهکشانی کردن تراکتورسازی را داد، همه هواداران منتظر دیدن چنین لحظه ای بودند. شاید خوش بین ترین هواداران هم تصور نمی کردند که در همان فصل اول مالکیت زنوزی، وعده کهشکانی شدن تراکتور، محقق شود. این اتفاق اما رخ داد. تراکتورسازی در نیم فصل اول به همان اندازه که در دو سال قبل بازیکن خوب جذب نکرده بود، بازیکن سرشناس و گرانقیمت به خدمت گرفت. در نقل و انتقالات زمستانی نیز پروژه کهکشانی سازی دو به بهترین شکل ممکن اجرا شد تا زنوزی به بهترین و سریع ترین حالت ممکن، وعده خود را عملیاتی کند. زنوزی در بازی مقابل نفت مسجد سلیمان در ورزشگاه یادگار امام حضور داشت. او آمده بود تا شاهد رونمایی از قسمت دوم دوران حضور موفقیت آمیز خود در تراکتورسازی باشد. در فاصله دو فصل نقل و انتقالات، زنوزی توانست تراکتور را به یک مدعی واقعی تبدیل کند و اینک در حال لذت بردن از حاصل اقدامات خود است. روز چهارشنبه و در جریان بازی تراکتورسازی و نفت مسجد سلیمان، پدر خوانده دو در ورزشگاه یادگار امام با حضور سوپر استار تراکتوری ها اکران شد تا به این ترتیب، محمدرضا زنوزی یکی از چهره های ویژه اولین بازی تراکتور در نیم فصل دوم لقب بگیرد.

 

1379881

 

جورج لیکنز؛ ملودی دلپذیر مستر جورج در یادگار

 

تراکتور بازی را برد اما اگر آن را می باخت یا مساوی هم می کرد، جورج لیکنز تحت هر شرایطی یکی از چهره های ویژه بازی لقب می گرفت. حدود یک ماه از قبول هدایت تیم تراکتورسازی توسط جورج لیکنز می گذرد. سرمربی 69 ساله بلژیکی پس از ماجراجویی های بسیار در اروپا و افریقا اینک در آسیا و یکی از پرهوادارترین تیم های فوتبال ایران مشغول به کار شده است. او به عنوان سومین سرمربی تراکتورسازی در لیگ هجدهم انتخاب شد و آمد تا باری را به سر منزل مقصود برساند که توشاک و تقوی از انجام آن ناکام بودند. لیکنز بلافاصله کار خود را برای شناخت تیم هیجان انگیز خود آغاز کرد و خیلی زود توانست با جو خاص فوتبال آذربایجان خو بگیرد؛ این را به خوبی از صحبت ها و رفتار این سرمربی در چند هفته اخیر می توانیم بفهمیم. لیکنز در اولین چالش خود، بهترین نتیجه ممکن را گرفت. سرمربی بلژیکی در روزی که برای اولین بار روی نیمکت تیم تراکتورسازی نشسته بود، شاهد پیروزی سه بر صفر شاگردانش در ورزشگاهی بود که حدود 35 هزار نفر هوادارار را در خود جای داده بود. روز چهارشنبه شاهد اجرای ملودی دلپذیر مستر جورج در یادگار امام بودیم. او بهترین شروع ممکن را در فوتبال ایران داشت. به واسطه این شروع خوب، سرمربی باتجربه تراکتوری ها می تواند با انگیزه و تسلط بیشتر تیمش را برای چند بازی دشوار پیاپی در هفته های پیش رو آماده کند.

 

1379882

 

اشکان دژاگه؛ کادوی ویژه کی روش برای تراکتوری ها

 

جام ملت های آسیا 2019 هر چقدر برای ما تلخ بود، برای اشکان دژاگه کلی حسن و ویژگی داشت. ملی پوش 32 ساله تیم تراکتورسازی که حتی حضورش در لیست نهایی تیم ملی نیز قطعی به نظر نمی رسید و اگر توسط کی روش در روزهای پایانی خط می خورد، کمتر کسی تعجب می کرد، از سوی سرمربی پرتغالی تیم ملی، به عنوان بازیکن فیکس و البته مهمتر از آن کاپیتان تیم در تمامی بازی ها به زمین فرستاده شد. به این ترتیب، امارات 2019 نقطه عطف فراموش نشدنی در سال های پایانی دوران بازی اشکان دژاگه بود که باعث شد این بازیکن بار دیگر توانایی های خود را در عرصه ملی پس از یک غیبت ناگهانی در جام جهانی (به دلیل مصدومیت) به نمایش بگذارد. اشکان به خوبی از اعتماد کی روش استفاده کرده و از نظر فنی نشان داد که هنوز حرف های زیادی برای گفتن دارد. با پایان یافتن جام ملت های آسیا، کارلوس کی روش، کاپیتان دوم تراکتوری ها را در قالب کاپیتان اول تیم ملی به تبریز بازگرداند. این یک کادوی ویژه برای تی تی ها بود. اشکان از نظر فنی همواره بازیکن بزرگی بود اما آنچه که در جام ملت های آسیا بر او گذشته بود باعث شد تا روحیه و اعتماد به نفس اش به طرز قابل توجهی ارتقا یابد. در بازی تراکتورسازی و نفت مسجد سلیمان، دژاگه مثل همیشه خوب بود اما یک فرق بزرگ داشت؛ او روز چهارشنبه هیچ شباهتی به یک بازیکن 32 ساله نداشت و با انگیزه ای مثال زدنی در زمین بازی ظاهر شده و در نهایت نیز یک گل زیبا به ثمر رساند تا یکی از چهره های ویژه بازی لقب بگیرد.

 

1379883

 

آنتونی استوکس؛ بازگشت آرتیست بدون خونریزی!

 

آنتونی استوکس، مهاجم گلزن تراکتوری ها پس از ماه ها بار دیگر با پیراهن این تیم به میدان رفت. او آخرین بار در بازی هفته دوازدهم مقابل ذوب آهن که در تاریخ 18 آبان ماه در تبریز برگزار شد برای تراکتورسازی بازی کرده بود. بعد از آن تاریخ که سه ماه از آن می گذرد، استوکس دیگر برای تراکتور بازی نکرده بود. غیبت در سه هفته پایانی نیم فصل اول و اتفاقاتی که همه از آن اطلاع دارید باعث شد تا تراکتوری ها حساب زیادی روی بازگشت استوکس باز نکنند. به یک باره اما ورق برگشت و یاغی ایرلندی تراکتورسازان به بازگشت رضایت داده و در تمرینات آماده سازی تعطیلات نیم فصل اول حضور یافت. به این ترتیب تراکتوری ها بار دیگر آرتیست شان را به همراه خود می دیدند. استوکس پس از سه ماه دوری، روز چهارشنبه مقابل نفت مسجد سلیمان به میدان رفت اما تلاش او برای گلزنی حاصلی در پی نداشت و در میان گلزنان تراکتور نامی از او دیده نمی شد. گرچه استوکس در این بازی گل نزد اما ماجراهایی که در این چند ماه بین او و تراکتور رخ داد باعث شد تا صرف حضورش در میدان نیز، این بازیکن را به یکی از چهره های ویژه بازی تبدیل کند.

 

1379884

 

اکبر ایمانی؛ لبخند رضایت در آغوش معشوق

 

داستان تراکتوری شدن اکبر ایمانی را باید در کتاب ها نوشت! در دورانی که عشق به تیم های باشگاهی پس از ثبت قرارداد معمولا ایجاد می شود، ایمانی برای حضور در تیم محبوبش تلاش زیادی کرد. او از سال گذشته برای تراکتوری شدن آماده بود اما هر بار به دلیلی متفاوت این مهم برایش به وقوع نمی پیوست. در نقل و انتقالات زمستانی لیگ هجدهم نیز شاهد گره خوردن کار حضور اکبر در تراکتورسازی بودیم. او که با شوق بسیار از تراکتوری شدنش در روزهای ابتدایی نقل و انتقالات سخن به میان آورده بود، با سد محکمِ مخالفت باشگاه صنعت نفت آبادان مواجه شد. نفتی ها برای عدم صدور رضایت نامه ایمانی دلایل خاص خود را داشتند و اما ایمانی به دلیلی برای دریافت رضایت نامه نیاز نداشت، همه می دانستند که او می خواهد از نفت جدا و به تراکتور ملحق شود. این بار هم، همه چیز به بدترین شکل ممکن در حال پایان یافتن بود که به یک باره ورق برگشت و هافبک اردبیلی به آرزوی دیرین خود رسیده و در آخرین روز نقل و انتقالات زمستانی به تراکتورسازی پیوست. ایمانی به عنوان تنها خرید جدید تراکتورسازی، در بازی با نفت مسجد سلیمان در ترکیب اصلی حضور داشت. هماهنگی و آمادگی لازم این بازیکن ابهامی بود که پیش از بازی باعث شده بود، حضورش در ترکیب اصلی تحت الشعاع قرار بگیرد. هر چه از بازی گذشت اما متوجه شدیم که ایمانی همانی بوده که تراکتوری ها لازم داشتند. حضور این بازیکن در میانه میدان، بعد از مدت ها تراکتوری ها را صاحب یک هافبک دفاعی تخصصی کرده بود. ایمانی به قدری در اولین بازی خود برای تراکتورسازی خوب بود که یکی از چهره های ویژه بازی لقب بگیرد.

سعید عبدی

 

1379885

دیدگاه‌ها