کد خبر : 1590204 | 19 بهمن 1397 ساعت 19:44 | 79.3K بازدید | 0 دیدگاه

محمودزاده: نمی خواهیم بازیکن بی کیفیت وارد ایران شود؛

ماجرای پاتوسی به ورزش و مردم هم کشیده شد

برنامه ورزش و مردم امروز قوانین و آیین نامه های نقل و انتقالاتی فوتبال ایران را به چالش کشید.

ماجرای پاتوسی به ورزش و مردم هم کشیده شد

به گزارش "ورزش سه"، طی روزهای گذشته ماجرای انتقال پاتوسی به استقلال حاشیه ساز شده و قوانین سازمان لیگ اجازه ثبت قرارداد این بازیکن را نداده اند.


برنامه ورزش و مردم امروز به بحث قوانین نقل و انتقالاتی حاکم بر فوتبال ایران پرداخت و این قوانین را به چالش کشید.


فریبرز محمود زاده مسئول کمیته نقل و انتقالاتی سازمان لیگ در این خصوص و انتقاداتی که در مورد قوانین جذب بازیکنان مطرح شده می گوید : عجیب است که یک کارشناس غیر ورزشی بی توجه به قوانین و مصوبات و آیین نامه های مثبت و سازنده فوتبال ایران خیلی راحت مسایلی را در رسانه ملی عنوان میکند که غیر کارشناسی است.

 

وی افزود: بارها کارشناسان خبره فوتبال اعلام کرده اند که نباید اجازه حضور بازیکن خارجی بی کیفیت در فوتبال ایران را داد. جذب بازیکنان خارجی باید تابع مقرراتی باشد تا بازیکنان با کیفیت خارجی به فوتبال ایران وارد شوند. در همین راستا در چند سال اخیر قوانینی تنظیم شده که هر بازیکنی به صرف خارجی بودن وارد فوتبال کشور نشود. سود این قوانین در درجه اول برای باشگاه هاست. همانطوریکه در این اواخر دیده اید بازیکنان خارجی با کیفیتی جذب استقلال، پرسپولیس، سپاهان، ذوب آهن و سایر باشگاه های ایران شده اند.

 

محمودزاده تصریح کرد: از سویی دیگر من و سایر مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال قصد پاسخگویی قانونی و کارشناسی به اظهارات این فرد را در برنامه ورزش و مردم را داشتیم که این اجازه به ما داده نشد. در اقدامی غیر حرفه ای این برنامه نقدهای یکطرفه انجام داد. اهالی فوتبال به یاد دارند در سال های اخیر برخی افراد سود جو با انتقال بازیکنان بی کیفیت خارجی چه لطماتی را به فوتبال باشگاهی ایران وارد کردند و در برخی موارد پرونده های بین المللی سنگینی برای فوتبال ایران در مجامع بین المللی به وجود آوردند که باعث شد رقم های هنگفتی بابت پرداخت خسارت به این بازیکنان بی کیفیت خارجی از بیت المال پرداخت شود.


آیاندا پاتوسی در حالی چند روزی است با استقلال قرارداد امضا کرده که گفته می شود چون او دو سال است به تیم ملی کشورش دعوت نشده، نمی تواند قرارداد خود را با آبی ها نهایی کند.

دیدگاه‌ها