کد خبر : 1590212 | 19 بهمن 1397 ساعت 19:46 | 150.8K بازدید | 0 دیدگاه

انتقال بزرگ از دحیل به زعیم

یک تیر و دو نشان؛ انتخاب جانشین‌های ژاوی و فریرا

قرارداد ۳ ساله السد با نام تائه هی هافبک سابق تیم دحیل یک قرارداد ساده برای فوتبال قطر نیست.

یک تیر و دو نشان؛ انتخاب جانشین‌های ژاوی و فریرا

به گزارش "ورزش سه"، السد که در دوره تازه مدیریت خود جان تازه‌ای گرفته و بدل به یکی از بهترین تیم‌های غرب آسیا شده است کار خود را بر پایه درخشش ژاوی هرناندز هافبک درخشان اسپانیایی و همچنین بغداد بونجاح به مهاجم تیزچنگ الجزایری پیش می‌برد.


سرمربی این تیم جوزوالدو فریرا یک پرتغالی کهنه‌کار و صاحب سبک است که پروژه این باشگاه را به بلوغ نزدیک و نزدیکتر کرده است. با این حال فریرا با سن و سالی بالای ۷۰ سال احتمالا باید به بازنشستگی و دوری از فوتبال فکر کند و این فرصت خوبی برای ژاوی هرناندز باتجربه و صاحب کاریزماست که نیمکت السد را نیز در دست بگیرد، تیمی که به جز ستاره‌های یاد شده بازیکنان مهم دیگری مثل اکرم عفیف، حسن هیدوس و عبدالکریم حسن را نیز در اختیار دارد؛ سه ستاره مهم تیم ملی قطر در آسیا ۲۰۱۹ که حالا امیدوارند امسال در عرصه باشگاهی و ملی باز هم به درخشش خود ادامه بدهند.


ژاوی در سال ۲۰۱۹ یکسال مسن تر خواهد بود و احتمالا زمان وعده داده شده قبلی برای گرفتن یک نقش جدید در السد از سر خواهد رسید.


السدی ها شب گذشته قراردادی ۳ ساله با نام تائه هی از کره جنوبی امضا کردند که در لیگ قطر از بهترین مهره‌های تیم الدحیل در دو، سه سال گذشته بوده است. یک هافبک طرح و خستگی ناپذیر که مصدومیتش به الدحیل ضربه بزرگی زد. این انتقال زمستانی در شرایطی انجام شد که به نظر نمی‌رسید این باشگاه های قطری به یکدیگر بازیکنی در این سطح را منتقل کنند اما در نهایت با فضای ایجاد شده پس از قهرمانی قطر در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا و توافق شیوخ مالک دو باشگاه این انتقال انجام شد.


او که بعد از جراحی رباط صلیبی خود را آماده حضور در میادین می‌کند به احتمال زیاد جای ژاوی هرناندز را در ترکیب اصلی تیم السد خواهد گرفت تا ژاوی هم آرام آرام روی صندلی بشیند که سرمربی پرتغالی تیمش نشسته است.


قطری‌ها که در سال‌های اخیر ارتباطات بسیار مناسبی با فوتبال اسپانیا پیدا کرده‌اند از ژاوی به عنوان یکی از مهمترین بازیکنان دهه گذشته فوتبال نهایت استفاده را خواهند برد؛ استفاده‌ای که فعلا منجر به قهرمانی آنها در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا نیز شده است‌‌. کما اینکه فیلیکس سانچز سرمربی تیم ملی فوتبال قطر بخشی از پروژه‌ای است که ژاوی را به فوتبال قطر آورده است.

دیدگاه‌ها