کد خبر : 1590289 | 20 بهمن 1397 ساعت 12:39 | 29.5K بازدید | 0 دیدگاه

عجیب اما واقعی

در این لیگ فقط سه مربی برکنار نشده اند!

رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور در فصل جاری تبدیل به لیگ عجیب و غریبی شده است. در ابتدای فصل تیم نفت تهران برای حضور در بازی ها ثبت نام نکرد! از سویی تیم سیاه جامگان هم با رای کمیته انضباطی از جدول بازی ها کنار گذاشته شد.

در این لیگ فقط سه مربی برکنار نشده اند!

به گزارش "ورزش سه"، اما نکته عجیب در مورد بازی های این فصل لیگ یک این است که در فاصله 12 هفته مانده به پایان بازی ها تنها سه تیم هستند که دست به تغییر در کادر فنی خود نزده اند. به عبارت ساده تر تا به این جای کار که 22 هفته از بازی ها سپری شده 13 تیم کادر فنی خود را تغییر داده اند و تغییر در خیلی از تیم ها بیش از یک بار بوده است. جالب اینکه در این تغییر و تحولات بیشتر مربیان تیم با هم جابجا می شوند و اینطور نیست که این تغییر و تحولات منجر به حضور مربیان جدید در تیم ها شود. به طور مثال داوود مهابادی مربی شهرداری ماهشهر مربی فجر سپاسی شد. فرهاد کاظمی با جدایی از سرخپوشان پاکدشت راهی بادران شد. محمود فکری شاهین شهرداری بوشهر را رها و مربی سرخپوشان پاکدشت شد. فراز کمالوند از بادران به آلومینیوم اراک رفت و ...

 

تغییر در کادر فنی تیم یکی از راه ها برای خروج از بحران و تغییر وضعیت است که در حرفه ای ترین لیگ ها هم پیاده می شود اما نه تا به این حد! تغییر 81 درصدی در کادر فنی تیم های دسته اولی.

این تغییرات بی تعارف هویت و کلاس لیگ یک را زیر سوال برده است و این نابسامانی در ادامه خیلی از مربیان و بازیکنان را از حضور در بازی های دسته اول منصرف خواهد کرد. از همه مهمتر این همه جابجایی ها نشان می دهد لیگ یک بیش از آنکه مشکل مربی داشته باشد مشکل مدیریت دارد. تیم ها در ابتدای فصل با کمی تامل و کمی تعمق می توانستند مربی دلخواه را انتخاب کنند اما مشکل اینجاست که آزمون و خطاهای تیم ها در مسیر کار با مربی است.  

 

تغییر و تحولات در کادر فنی تیم های دسته اولی در فصل 98-97

 

1-گل گهر سیرجان: وینکو بگوویچ


2-سرخپوشان پاکدشت: فرهاد کاظمی – محمود فکری


3-گل ریحان البرز: فراز کمالوند – مجتبی حسینی


4-شاهین شهرداری بوشهر: محمود فکری – عبدالله ویسی


5-آلومینیوم اراک: محمد ربیعی – فراز کمالوند


6-مس کرمان: نادر دست نشان


7-قشقایی شیراز: ابراهیم طالبی – مهدی فروردین


8-بادران تهران: مهدی پاشازاده – فرشید استحقاری – فرهاد کاظمی


9-فجر سپاسی : مجید صالح – اسماعیل زارع - داوود مهابادی


10-شهرداری تبریز: سیروس دین محمدی – حیدر جعفری


11-نود ارومیه: وحید بیاتلو


12-مس رفسنجان: علی سامره – میشو کریستوویچ


13-ملوان: فرهاد پورغلامی – محمد احمد زاده


14-خونه به خونه : اکبر محمدی - علی نظرمحمدی – اکبر میثاقیان


15- شهرداری ماهشهر: داوود مهابادی – مجید نامجو مطلق


16-کارون اروند خرمشهر: اکبر میثاقیان – هومن افاضلی

 

دیدگاه‌ها