کد خبر : 1590875 | 22 بهمن 1397 ساعت 18:05 | 25.2K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش؛

پنج نکته که از بازی چلسی_سیتی آموختیم

یکشنبه بعدازظهر،سیتیزن ها با 6 گل چلسی را در هم کوبیدند. این،به نوعی سنگین ترین شکست چلسی محسوب می شود و پپ برنده پنجمین بازی خود در برابر ساری بود.

پنج نکته که از بازی چلسی_سیتی آموختیم

به گزارش "ورزش سه"، یاران گواردیولا 6 گل به ثمر رساندند و بردند. بر خلاف بازی قبلی مقابل چلسی که 2 گل خوردند و باختند. در بازی قبل این دو تیم، آبی های لندن بازی را بهتر در اختیار داشتند و انتظار می رفت که آن چلسی قهرمان شود اما آن ها اکنون دیگر امید قهرمانی نیستند.
در طرف دیگر لیورپول با بازی های خوبی که ارائه داده امید اول قهرمانی محسوب می شود؛ البته سیتی هم آماده نشان داده و با برد مقابل اورتون، چلسی و آرسنال قدرت خود را به نمایش گذاشت. 
در این مقاله 5 نکته که در بازی چلسی_منچستر سیتی بود را بررسی می کنیم.

 

 

1380794

 


1.سیتی دوباره گل اول را به ثمر رساند
یکی از چالش های بزرگ لیگ برتر، بازی کردن با سیتی در خارج از خانه است. آن ها در خانه خود واقعا ترسناک به نظر می رسند. این ترسناک بودن روی روحیه حریف تاثیر گذار است.  تیم حریف در خانه سیتی، در ابتدای بازی ترس دارد و حس می کند که 1 بر صفر عقب است. و در نهایت همین اتفاق می افتد؛ یعنی سیتیزن ها گل اول بازی را به ثمر می رسانند. در 15 بازی اخیر که در اتحاد برگزار شده، سیتی گل اول را به ثمر رسانده و این یک شگفتی است. آن ها در صد درصد بازی های خانگی گل اول را به ثمر رسانده اند و از این نظر رتبه اول را در لیگ برتر دارند.
پس از سیتی، تاتنهام و چلسی در رتبه دوم هستند (در 13 بازی خانگی 9 بار گل اول را به ثمر رسانده اند). در همه بازی هایی که آن ها در خانه خود گل اول را به ثمر رسانده اند برنده شده اند(به جز بازی با کریستال پالاس ).

 

2.آگوئرو، شکارچی اژدها
این آرژانتینی اکنون رکورد دار گلزنی سیتیزن ها است (با 159گل).  اگر او بهترین شماره 9 اروپا نباشد حداقل یکی از بهترین ها است و واقعا برای سیتی یک افسانه بوده است.
او بعد از سال 2011 که از اتلتیکو مادرید به سیتی پیوست تا به حال 60 بار جلوی 5 تیم برتر انگلستان بازی کرده است که 43 گل نیز به ثمر رسانده و اثبات کرده  که مرد روز های بزرگ است. پس از دو هت تریک بزرگ برابر چلسی و آرسنال او به رکورد آلن شیرر رسید (11 هت تریک).

 

 

1380849

 


3.استرلینگ، بهتر از همیشه
سخت است از که بازیکنی نام نبرد که بهتر از استرلینگ زیر نظر پپ پیشرفت کرده باشد.
هرچند پپ می گوید که این پیشرفت حاصل تلاش فردی او است؛ اما کار های سر مربی اسپانیایی هم بی تاثیر نبوده است. اگر روند بازی های او از ابتدای فصل تا به حال را تماشا کنید متوجه خواهید شد که او در حال تبدیل شدن به یک فوق ستاره است.
قبلا توانایی‌هایش را یک ضعف می خواندند؛ اما اکنون آن توانایی ها بسیار موثر برای سیتی است. او با دبلی که جلوی آبی ها انجام داد اکنون تنها به 7 باشگاه گل نزده که تنها 3 تای آن ها اکنون در لیگ هستند. آن ها یونایتد، ولورهمپتون و باشگاه سابق او یعنی لیورپول هستند.

 


4.عملکرد چلسی در بازی های خارج از خانه
توصیف عملکرد چلسی مانند تیمی  است که در خانه خود عالی است اما خارج از خانه افتضاح است، مثل،آ اس رم و...
عملکرد آن ها برابر بورنموث هم بد بود و آن ها با 4 گل بازی را باختند؛ اما این ساری همان ساری است که با ناپولی فصل خوبی را داشت اما آن تاکتیک ها برای لیگ برتر شاید جواب ندهد؛ البته شاید این عملکرد هم ادامه نداشته باشد و آن ها دوباره راه خود را پیش بگیرند. طبیعتا هیچ سرمربی نمی خواهد که با چلسی 6 و 4 تا گل در دو بازی دریافت کند. به هر حال آن ها باید پیشرفت داشته باشند تا این نتایج را فراموش کنند.

 

 

1380817

 

 

5.یک باخت که تاریخ فراموش نخواهد کرد
بازی شب گذشته برابر سیتی واقعا یک فاجعه بود. این بازی حتما در دفتر تاریخ نوشته می شود و هیچ کس از یاد نخواهد برد. بازی برابر بورنموث هم فاجعه بود و آن ها یک بار دیگر هم برابر لیورپول(1996) چنین نتیجه ای گرفته بودند. این دو بازی تنها بازی هایی بودند که چلسی با اختلاف 4 گل باخت.
اما بازی برابر سیتی که در نهایت آبی های لندن با 6 گل مغلوب شدن پس از بازی برابر ناتینگهام فارست که 7 گل دریافت کردند، سنگین ترین باخت چلسی محسوب می شود. این خود بار روانی است. و فشار بر بازیکنان وارد می کند و تیم به حاشیه کشیده شود که اصلا شرایط مطلوبی نخواهد بود.
حال باید دید که آن ها چگونه خود را ریکاوری خواهند کرد.

 


مترجم:امیررضا ایمانی 
منبع:اسکواکا

دیدگاه‌ها