کد خبر : 1590932 | 22 بهمن 1397 ساعت 22:20 | 53.5K بازدید | 0 دیدگاه

علی بیرو و دوستان در یک قاب دوست داشتنی

از تیم ملی جوانانی که با علی دوستی در جام ملت ها حاضر شدند برخی امروز در تیم های مطرح اروپایی بازی می کنند و این نشان می دهد کشف استعدادها و پرورش آنها چه نقش شگرفی می تواند در فوتبال ملی داشته باشد.

علی بیرو و دوستان در یک قاب دوست داشتنی

به گزارش "ورزش سه"، از بازیکنان آنروزهای تیم  ملی جوانان که امروز ستاره شده اند و در تیم های مطرح اروپایی توپ می زنند می توان از علیرضا جهانبخش نام برد که در برایتون حضور دارد و کاوه رضایی که در بروژ تیم مطرح بلژیک توپ می زند. و البته برخی از بازیکنان هم که درمقاطع مختلف در تیم ملی حضور داشتند و در لیگ باشگاهی هم جز بازیکنان تاثیر گذار بودند. مثل پیام صادقیان که اگر دچار افت نمی شد می توانست حالا حالاها در تیم ملی حضور داشته باشد به خصوص که تیم ملی بعد از خداحافظی مجتبی جباری با خلاء یک پلی میکر روبرو شد. مثل امید عالیشاه که همواره در پرسپولیس بازیکن تاثیر گذاری بوده است. در این قاب دوست داشتنی می توانید مرتضی پورعلی گنجی را ببینید. بازیکنی که بعد از نیم فصل حضور در بلژیک دوباره به فوتبال قطر برگشت و قرار است نیم فصل دوم در العربی توپ بزند. هم چنین مرتضی خانزاده.

 

در این قاب دوست داشتنی البته بازیکنان دیگری هم حضور دارند. علیرضا بیرانوند. دروازه بانی که در یکی دو فصل اخیر هم درون دروازه پرسپولیس خوش درخشیده است و هم درون دروازه تیم ملی. تا جایی که خیلی ها می گفتند او شایسته دریافت جایزه بهترین بازیکن آسیا در سال 2018 است اما این جایزه با داوری جهت دار به مدافع تیم السد رسید. تیمی که در مصاف با پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا در مجموع دو دیدار رفت و برگشت شکست خورد و از راهیابی به دیدار پایانی باز ماند و این تیم پرسپولیس بود که در بازی پایانی به مصاف تیم کاشیما رفت. رقیب علیرضا بیرانوند در این تیم ایمان صادقی بود که امروز درتیم سپیدرود رشت توپ می زند. او در دیگر تیم مطرح استان گیلان یعنی ملوان هم بازی کرده است.

 

1381248

 

اکبر ایمانی. اولین بازیکن ردیف پایین از سمت راست. بازیکنی که بعد از درخشش در تیم پدیده به اردوی تیم ملی هم دعوت شد و انتظار می رفت هم در جام جهانی و هم در جام ملت ها یکی از شاگردان کارلوس کی روش باشد اما او بعد از جدایی از پدیده نه در ذوب آهن فروغ گذشته را داشت و نه در صنعت نفت آبادان و البته در تعطیلات زمستانی راهی تیم تراکتورسازی شد. این نشان می دهد تا چه حد انتخاب تیم می تواند در تدوام موفقیت های بازیکن نقش داشته باشد. شاید اگر اکبر ایمانی در پدیده می ماند کمی از نظر مالی با چالش مواجه می شد اما حتما در فوتبال ملی شرایط بهتری را تجربه می کرد و چه بسا با پاداش های برد تیم ملی حتی از نظر مالی هم دچار ضرر که نمی شد سود هم می کرد.

 


از این جمع هستند بازیکنانی که خیلی زود فوتبالشان تمام شد یا با چالش مواجه شدند و این بدین معنی است ستاره های جوان اگر به خوبی مراقبت نشوند سرنوشت و آتیه خوبی در فوتبال نخواهند داشت و همان طور که به سرعت ستاره شدند به سرعت هم محو می شوند. همان طور که تیم دیروز جوانان بخشی از فوتبال باشگاهی و ملی کشور را تشکیل می دهد تیم های نوجوانان و جوانان باشگاه ها هم می توانند تبدیل به یک تیم سرمایه ساز شوند و این می طلبد که باشگاه ها به تیم های پایه خود بیشتر توجه کنند.

 

 

1381250

 

و بازیکنان تیم ملی جوانان در زمان مربیگری علی دوستی: مهرگان گلبرگ، ایمان شیرازی، علیرضا جهانبخش، مجتبی محبوب مجاز، محمدرضا خانزاده، کاوه رضایی، پیام صادقیان، میلاد غریبی، سعید لطفی، علیرضا بیرانوند، ایمان صادقی، اکبر ایمانی، امید عالیشاه، صادق بارانی، بهرام دباغ، یعقوب کریمی،هادی محمدی،علی گودرزی، مرتضی پورعلی گنجی وهادی ریش اصفهانی.

دیدگاه‌ها