کد خبر : 1591407 | 24 بهمن 1397 ساعت 18:56 | 8.4K بازدید | 0 دیدگاه

تاتنهام- دورتموند؛ در رویای جایگاه بزرگان

تاتنهام در سه بازی گذشته خود در ومبلی برنده بوده است و در بازی های لیگ قهرمانان اروپا به مصاف تیم شگفتی ساز آلمان،دورتموند می رود.

تاتنهام- دورتموند؛ در رویای جایگاه بزرگان

به گزارش "ورزش سه"، تاتنهام بدون هری کین جادویی با تیم های لستر،واتفورد و نیوکاسل بازی کرد که همه آن ها را نیز برد و باید دید که مربی آرژانتینی چگونه با بحران مصدومیت تیمش کنار خواهد آمد.
اما در طرف دیگر زنبورها هستند که بسیار پیشرفت کرده و دیگر دورتموند فصل پیش نیستند. آن ها در این فصل در صدر جدول بوندسلیگا قرار دارند. به نظر می رسد که چالش سختی پیش روی اسپرز باشد. اما نکته قابل توجه،مصدومیت مارکو رویس و پاکو الکاسر است. پس فاوره از ستاره انگلیسی خود،جیدن سانچو استفاده خواهد کرد. سانچو از 18 ماه پیش تا به حال پیشرفت چشمگیری داشته و در این بازی حساس،امید اول گلزنی زنبور ها است.
سانچو و پولیسیچ ستاره هایی هستند که تاتنهام باید مراقب آن ها باشد. در این مقاله روش های دفاعی مناسب در جهت خنثی کردن این دو بازیکن را بررسی خواهیم کرد.


1.بازسازی اریک دایر

 

1381738


تاتنهام تیمی است که در 3 بازی اخیر،تنها 2 گل دریافت کرده است، اما، با توجه به آمار بازی مقابل لستر سیتی، آن ها اشتباهات فردی فراوانی داشتند که برای بازی برابر دورتموند مطلوب نیست.  یکی از این اشتباهات دفاعی، دفاع سست در قسمت میانی است.یعنی آن ها نیاز به یک هافبک دفاعی خوب دارند که به نظر می رسد اریک دایر بهترین گزینه برای پست هافبک دفاعی باشد. دایر ،یک ماه پیش،فیزیک بدنی مناسب جهت شرکت در بازی را پیدا کرد. او بازی برابر لستر را به دلیل بیماری از دست داد اما او می تواند برابر دورتموند در ترکیب اصلی قرار گیرد. 
هری وینکس،بازیکنی است که در بازی های قبل جای دایر هم ظاهر شده اما وظیفه او گرفتن توپ از دفاع و تدارک دیدن یک حمله خوب است. زوج میانی او در خط میانی هم موسی سیسوکو است. او نیز وظیفه ای شبیه وینکس دارد پس آن ها نمی توانند همزمان دفاع و حمله کنند. و باعث می شود که در هنگام حمله برای دفاع مشکلاتی ایجاد شود.
زنبور ها،به دنبال بازی کردن در خلا میانی زمین هستند و می توانند با ماریو گوتزه حمله هایی خطرناک شکل دهند. پس دایر می تواند وسیله مورد نیاز جهت پر کردن آن خلا باشد. وظیفه دایر در این بازی،مراقبت از ماریو گوتزه خواهد بود.


2.هرجا سانچو برود،سیسوکو دنبال او است

 

1381739


سانچو که درباره او صحبت کردیم،با احتمال زیاد در سمت راست ترکیب دورتموند حضور خواهد داشت که در هنگام حمله کردن با سدی به نام یان فرتونگن مواجه می شود. فرتونگن در این بازی باید در پست غیر تخصصی خود بازی کند تا بتواند مانع از حملات خطرناک سانچو شود. از جمله دلایل دیگر بازی کردن او در پست غیر تخصصی،مصدوم بودن دنی روز و بن دیویس است. وقتی که در پست دفاع چپ بازی می کند،نیاز دارد که در حملات هم شرکت کند و او نمی تواند نود دقیقه همه کار ها را انجام دهد. پس او به کمک نیاز دارد.  
با توجه به اینکه دایر وسط زمین را پوشش می دهد،این سیسوکو است که باید به فرتونگن کمک کند و هر جا که سانچو قدم بزند،سیسوکو باید او را دنبال کند. معمولا سانچو در نیمه راست زمین بازی می کند پس سیسوکو نیز باید با او باشد. در بازی برابر لستر،سیسوکو به کمک تریپیر رفت و عملکرد خوبی داشت. البته اینکه او با کی بازی کند،انتخاب پوچتینو است.شاید او با تریپیر بازی کند و هری وینکس با کمک فرتونگن برود.


3.فرتونگن باید در حملات هم شرکت کند

 

1381741


درست است که فرتونگن یک دفاع وسط است،اما،او اکنون در سمت چپ دفاع بازی می کند و باید مانند دیگر دفاعان چپ،در حمله هم شرکت کند. اگر او در حملات شرکت نکند،فشار روی تیم هم بیشتر می شود و این خطرناک خواهد بود. به هر حال یک حمله خوب،یک دفاع خوب نیز محسوب می شود. 
وقتی که بازیکنان دورتموند روی فرتونگن فشار بگذارند،بهترین گزینه برای پاس دادن لوکاس مورا است. مورا می تواند با قابلیت حفظ توپ و حرکت با توپ،موثر عمل کند. مشکل اصلی تاتنهام نبود هری کین است. هری کین تحرک را به تیم اضافه می کرد و با حرکات تاثیر گذری که انجام می داد،می توانست گل هایی با ثمر برساند. یورنته و سون،خط حمله اسپرز را در اختیار دارند و باید وظیفه گذشته هری کین را اجرا کنند. داشتن لوکاس مورا می تواند به پوچتینو،توانایی ضد حملات برق آسا را اهدا کند که می تواند در هنگام حملات زنبور ها یک راه برای گلزنی باشد.به هر حال امشب باید دید که پوچتینو چگونه  با 4 هافبک خود و خط دفاع،جلوی زنبور ها دفاع کند.


مترجم امیررضا ایمانی 
منبع:اسکواکا

دیدگاه‌ها