کد خبر : 1591490 | 25 بهمن 1397 ساعت 10:14 | 23.9K بازدید | 0 دیدگاه

حکیم زیاش، پرفروغ تر از کهکشانی ها

رئال مادرید دیشب از آمستردام با کسب پیروزی 2-1 به خانه برگشت اما پیروزی برای رئال به هیچ وجه ساده به دست نیامد که یکی از مهمترین دلایل آن، درخشش حکیم زیاش، ستاره آژاکس بود.

حکیم زیاش، پرفروغ تر از کهکشانی ها

به گزارش "ورزش سه"، در دیدار رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا که دیشب در یوهان کرویف آرنای آمستردام بین آژاکس و رئال مادرید برگزار شد، آژاکس در بخش اعظم بازی حاکم میدان بود اما این رئال بود که در دقیقه 60 بعد از حرکت درخشان وینیسیوس، با گل کریم بنزما از حریف پیش افتاد و این گل خون تازه‌ای در رگهای رئال تزریق کرد.

 

حدود 15 دقیقه بعد حکیم زیاش، ستاره آژاکس در این بازی، کار را به تساوی کشاند ولی سه دقیقه مانده به پایان بازی مارکوس آسنسیوی تعویضی گل برتری را برای مادریدی‌ها به ثمر رساند. البته باید به این اشاره کرد که یک گل آژاکس توسط داور، بعد از بررسی ویدیویی مردود اعلام شد، تصمیمی که همچنان در حلقه‌های فوتبالی خبرساز است.

 

1381861

 

اما یکی از مهمترین عواملی که باعث شد رئال برای کسب این پیروزی کار بسیار سختی داشته باشد و در نهایت با چاشنی شانس و VAR به پیروزی برسد درخشش حکیم زیاش، ستاره مراکشی آژاکس بود.

 

1381863

 

آژاکس در بازی دیشب، به خصوص در نیمه اول، بازی بسیار روانی به نمایش گذاشت که با پاسهای متعدد و زیبا همراه بود. کلید اصلی بازی روان آژاکس اما حکیم زیاش بود که به خصوص زمانی که بازی در یک‌سوم نهایی در جریان بود به مرکز اصلی پاسهای بازیکنان آژاکس تبدیل می‌شد.

 

1381862

 

زیاش با اینکه به عنوان وینگر راست به زمین فرستاده شده بود، بارها و بارها به سمت مرکز میدان منحرف شد تا به عنوان بازی‌ساز نقش میدان‌دار را هم به عهده بگیرد. زیاش حتی چندین بار جای خود را با وینگر سمت چپ تیمش، دیوید نرس عوض کرد و از سمت چپ به سمت دروازه رئال هجوم آورد.

 

زیاش با دریبل‌های خطرناک و پاسهای دقیقش دیشب به واقع برای رئال مادرید به یک کابوس تبدیل شده بود. زیاش با حرکت هوشمندانه خود برای هم‌تیمی‌هایش فضاسازی می‌کرد و گاهی اوقات تصمیم می‌گرفت با تکنیک منحصربه‌فردش سر به سر بعضی از ستاره‌های رئال بگذارد.

 

دیدگاه‌ها