کد خبر : 1591877 | 26 بهمن 1397 ساعت 19:05 | 103.6K بازدید | 0 دیدگاه

اشکان تمام شدنی نیست

مانور محبوبیت دژاگه در یادگار

کاپیتان تیم ملی در جام ملت‌های آسیا امروز محبوب‌ترین ستاره‌ تراکتورسازی است؛ گلزنی به استقلال در روز حساس لیگ و تقسیم شادی با هواداران نزدیک به نرده‌های یادگار او را در آذربایجان به اوج رسانده‌ است.

مانور محبوبیت دژاگه در یادگار

به گزارش "ورزش سه"، از آن روزهایی که طرفداران فوتبال با نیمکت‌نشینی متوالی اشکان دژاگه در ترکیب تیم ملی در جام جهانی 2018 روسیه تصور کردند فوتبال کاپیتان تمام شده، زمان زیادی نمی‌گذرد. همین چند ماه قبل بود که وقتی کی‌روش فرصتی به دژاگه در روسیه نداد، همه گفتند او دیگر نمی‌تواند آن فوتبالیست سابق شود و روزهای خوبی را تجربه کند. تحلیل‌ها این بود که مصدومیت امان اشکان را بریده و او هرگز به دوران اوج برنمی‌گردد. حضور در فوتبال ایران و پوشیدن پیراهن تراکتورسازی اما انگار راز احیای اشکان در فوتبال بود. او در جام ملت‌ها به عقیده بسیاری از کارشناسان بهترین بازیکن تیم ملی ایران بود و حالا در تراکتورسازی نیز با بازی‌های درخشانش توانسته یکی از محبوب‌ترین ستاره‌های پرتعداد پرشورها باشد.


دژاگه بعد از عملکرد خوبی که در جام ملت‌های آسیا در ترکیب تیم ملی داشت و به غیر از یک بازی در همه رقابت‌ها به عنوان یارفیکس به زمین رفت، حالا در بازگشت به تراکتورسازی بازهم روزهای خوبی را تجربه می‌کند. اشکان هرچقدر در بازی رفت با استقلال(اولین مسابقه‌ای که در لیگ ایران انجام داد) خوب کار نکرد و انتقاد جان توشاک سرمربی وقت تراکتورسازی را هم به جان خرید، امروز در مسابقه برگشت یکی از خوب‌های زمین بود و با نشان دادن توانایی‌های فنی بارها خط دفاع استقلال را آزار داد.

 

 


اشکان در طول مسابقه با استقلال با حفظ‌توپ‌های معروف خودش توانست مالکیت توپ تراکتورسازی را بالا ببرد و در حملات تراکتور بسیار موثر باشد. دژاگه به عنوان وینگر راست تراکتورسازی هماهنگی خوبش با دانیال اسماعیلی‌فر را نشان داد و در طول بازی نیز توپ‌های زیادی از این جناح روی دروازه استقلال آمد. به نوعی اکثر حملات تراکتور از این قسمت تراکتور طراحی و اجرا شد و حتی گلی که دژاگه به ثمر رساند هم به همین شکل بود.


اشکان در صحنه گل تراکتور هم یک بار دیگر تجربه بالای خود از سال‌ها حضور در فوتبال اروپا را به رخ کشید. او با کنترل عالی پاس ارسالی با اینکه چند مدافع استقلال روبه رویش بودند، به خوبی توپ را نزد خود نگه داشت و در حالی که شاید خیلی‌ها تصور کردند زاویه برایش تنگ شده و فرصت گلزنی از دست رفته، به بهترین شکل ممکن به توپ ضربه زد و آن را درست به جایی فرستاد که نه سیدمهدی رحمتی که هیچ دروازه‌بان دیگری نمی‌توانست مهارش کند.

 

1382345

 


زدن گل برتری به استقلال در بهترین زمان فصل و رساندن این تیم به کورس قهرمانی برای اینکه اشکان را به اوج محبوبیت نزد پرشورها برساند، کافی بود اما دژاگه خودش به این اکتفا نکرد و با شادی گلی جذاب مانور محبوبیت در یادگار به راه انداخت. اشکان که گویا از قبل برنامه‌ریزی کرده بود، بعد از رفتن ضربه اش به داخل دروازه به سمت سکوها رفت و از پله‌های قسمتی که زمین را به سکو وصل می‌کرد بالا رفت و به فنس‌ها و نرده‌ها رسید. تقسیم این شادی با هوادارانی که در قسمت شمال غربی یادگار نشسته بودند، صحنه‌هایی جذاب را در تبریز رقم زد که باعث شد محبوبیت اشکان در آذربایجان بالاتر هم برود.

 

 

دژاگه بعد از این گل دقایق زیادی از سوی هواداران تراکتورسازی مورد تشویق قرار گرفت و در زمان تعویض هم صدازدن نام اشکان در ورزشگاه یادگار اتفاقی بی نظیر و زیبا را رقم زد تا ثابت شود دژاگه در تبریز بار دیگر احیا شده و می‌خواهد روزهای بهتری را نیز تجربه کند. بی‌تردید این محبوبیت به اشکان برای بازی‌های سخت اینده کمک زیادی می‌کند. بالا رفتن روحیه اشکان مهم‌ترین هدیه پرشورها به این بازیکن است و حالا تراکتوری‌ها امیدوارند جام قهرمانی را روی دستان دژاگه و مسعود شجاعی ببینند.

دیدگاه‌ها