کد خبر : 1591896 | 26 بهمن 1397 ساعت 19:32 | 38.2K بازدید | 0 دیدگاه

جنگ بزرگ؛ پرسپولیس – سپاهان فارغ از بیانیه‌ها

قلعه نویی و برانکو به دنبال پنت‌هاوس نشینی

هر چقدر لیگ امسال با توجه به تعدد مدعیان و فاصله کم تیم‌ها با حواشی و جذاب دنبال می‌شود، اتفاقات بیرونی بر آن سایه افکنده و مانع از لذت هواداران از یک رقابت هیجان انگیز می‌شود.

قلعه نویی و برانکو به دنبال پنت‌هاوس نشینی

به گزارش "ورزش سه"، درست 24 ساعت بعد از جنگ صدور بیانیه، پرسپولیس و سپاهان بار دیگر برای رقبای خود به برتری دست یافتند تا جنگ بزرگ و فوتبالی آنها همچنان ادامه داشته باشد. هرچند مثلث جذاب بالای جدول با شکست پدیده مقابل پرسپولیس در هفته شانزدهم و توقف آنها در این هفته مقابل نفت آبادان با فاصله امتیازی همراه شده، اما اکنون جنگ اصلی میان شاگردان برانکو ایوانکوویچ و امیر قلعه نویی برای نشستن روی صندلی اول است.


پرسپولیس که پیش از این از توقف سپاهان سود برده بود و با تساوی آنها مقابل نفت آبادان به جایگاه اول رسیده بود، اما بعد از شکست برابر فولاد خوزستان شرایط را برای بازگشت مجدد آنها به صدر فراهم کرد و امیر قلعه نویی و تیمش نیز از این تعارف بزرگ نگذشتند و توانستند با برتری سه گله مقابل سپیدرود بار دیگر صدرنشین لیگ شدند.


اختلاف امتیاز کم میان دو مدعی جدی این مقطع از لیگ برای قهرمانی و دستیابی به صدر جدول لیگ را کاملا تحت تاثیر خود قرار داده است؛ شاگردان برانکو ایوانکوویچ روز گذشته در شرایطی که موفق شده بودند با برتری برابر استقلال خوزستان به صدر جدول دست یابند، این جایگاه را تنها 24 ساعت از آن خود دیدند و سپاهان امروز با یک برد حساس و سرنوشت ساز خارج از خانه مقابل پیکان موفق شد بار دیگر به صدر جدول دست یابد.


این در حالی بود که دو تیم 24 ساعت از این بازی‌های این هفته خود فارغ از جدول و رقبای خود به جنگ خارج از زمین رو آورده بودند و با بیانیه‌نویسی‌های خود آتش این جنگ را افزایش دادند و تنش‌هایی میان هواداران دو تیم شکل گرفته بود. سپاهان که بعد از چند فصل دور ماندن از جمع مدعیان اکنون به عنوان پرافتخارترین تیم لیگ برتر با امیر قلعه نویی اکنون در مسیر دستیابی به رویای دوباره هواداران این تیم قرار دارد و البته در راه این هدف خود تیمی را پیش رو می‌بینند که با دستیابی به دو عنوان قهرمانی اخیر فوتبال ایران به دنبال این هستند تا در هت تریک قهرمانی نیز رکورد را با سپاهان برابر شوند. پرسپولیس با چهار قهرمانی پشت سر سپاهان با 5 قهرمانی در لیگ برتر قرار دارد و در صورتی که برانکو بار دیگر موفق به جشن قهرمانی به همراه تیمش شود، ضمن رسیدن به رکورد سپاهان، می‌تواند به رکورد هت تریک قهرمانی آنها نیز دست یابد. مساله‌ای که به هیچ عنوان خوشایند هواداران و مدیران سپاهانی نخواهد بود و این اتفاق باعث شده تا آنها به دنبال پایان رویای برانکو و شاگردانش باشند.


جنگ بزرگ شاگردان برانکو و امیر قلعه نویی از هفته دوم استارت خورد؛ جایی که سپاهان مقابل سپیدرود در رشت شش گل به ثمر رساند و پرسپولیس نیز فولاد را با سه گل بدرقه کرد. این دو تیم پس از این هفته در کورس بزرگ برای دستیابی به صدر جدول قرار گرفتند و توقف دو هفته‌ای پرسپولیس مقابل استقلال خوزستان، نفت مسجد سلیمان و نفت آبادان به زردپوشان فرصت پیشی گرفتن داد. اما این پایان ماجرای کورس آنها نبود و توقف سپاهان در هفته آخر مقابل استقلال خوزستان قعرنشین شانس فرار بزرگ را از شاگردان قلعه نویی گرفت تا آنها نیم فصل را هم امتیاز با دو رقیب دیگر به پایان برساند. در نهایت بار دیگر توقف آنها مقابل نفت آبادان، پرسپولیس پیروز مقابل پدیده را به صدر رساند و در هفته هفدهم شکست پرسپولیس مقابل فولاد و برتری زردپوشان مقابل سپیدرود شرایط را دچار تغییر در صدر کرد. اکنون لیگ برای آنها با اختلاف امتیازی یک در صدر جدول برای سپاهان استارت خورده است و باید دید در نهایت این جنگ به سود کدامیک خاتمه خواهد یافت.


پرسپولیس این هفته در مسجد سلیمان حاضر خواهد شد تا برابر تیم مرزبان که برای فرار از سقوط می‌جنگدد و در بازی رفت نیز موفق به توقف‌شان شد قرار خواهد گرفت و سپاهان نیز دربی اصفهان را با توجه به حضور ذوب آهن در لیگ قهرمانان آسیا تعویق یافته خواهد دید. شاید این تعویق نابهنگام بار دیگر باعث دستخوش جایگاه دو تیم شود و کار را جایی سخت‌تر کند که آنها در تقابل بعدی برابر تراکتورسازی در تبریز حاضر شوند و پرسپولیس در خانه از صنعت نفت پذیرایی کند. در این میان پدیده مشهد نیز که اختلافی سه امتیازی با صدر جدول دارد، طی این هفته‌ها برابر سپیدرود و پیکان قرار خواهد گرفت و شاید با دستیابی به امتیازات این دو دیدار سپاهان را پایین‌تر ببرد. موضوع بازی معوقه سپاهان در این میان تاثیر زیادی در جایگاه و کورس آنها با دیگر مدعیان دارد و شرایط را برای شاگردان امیر قلعه نویی سخت‌تر خواهد کرد.

 

اگر تنها به جدول نگاه کنیم و ستاره‌هایی که هر سه تیم بالانشین جدول در لیست خود دارند و می‌تواند جذابیت را برای فوتبالدوستان افزایش دهند، باید امیدوار بود تا بیانیه نویسی‌ها جای خود را تنها به رقابت داخل زمین دهد و همه از فوتبال لذت ببرند و تیمی که نمایش موفق‌تری به اجرا گذاشته به جایگاه بالای جدول دست یابد.

دیدگاه‌ها