کد خبر : 1591912 | 26 بهمن 1397 ساعت 20:20 | 149.6K بازدید | 0 دیدگاه

در ایران بوق زدن خیلی به کار می آید

شفر: واقعاً می خواستم دژاگه را به استقلال بیاورم

سرمربی آلمانی و محبوب استقلال در مصاحبه با رسانه‌ای آلمانی ضمن تمجید از ایرانی ها و اخلاق خوبشان درخصوص دژاگه می‌گوید قبل از شروع فصل قصد داشت او را به جمع بازیکنانش اضافه کند.

شفر: واقعاً می خواستم دژاگه را به استقلال بیاورم

به گزارش ورزش سه، نشریه آلمانی برلینر زایتونگ گزارشی از حضور وینفرد شفر در ایران منتشر کرده و درباره شرایط کاری‌اش در ایران با او به گفتگو پرداخته است.

 

وینفرد شفر در ابتدای صحبتش فارغ از مسائل فوتبالی ضمن انتقاد از بوق های ممتد در ایران می گوید: "اگر بخواهم از یک موضوع در ایران انتقاد کنم باید به بوق های ممتد که هر دو یا سه ثانیه یک بار مجبور هستم که آن صدا را بشنوم اشاره کنم و در درجه دوم هم موضوع ترافیک است که تقریبا برای تمام تهرانی ها به امر عادی تبدیل شده است".

 

1381971

 

وی در ادامه افزود:" در ایران بوق زدن واقعا به کار می آید. هر که بوق بزند راه مال او است. سرعت رفت و آمد در ترافیک تهران بسیار پایین است. در یک مطالعه آماری که در این کلانشهر انجام شده میانگین سرعت حرکت در راههای درون شهری حدود ۱۸ کیلومتر در ساعت برآورد شده است".

 

در ادامه این گزارش آمده است فاصله هتل تا محل تمرین باشگاه تنها 9 کیلومتر است اما بیشتر اوقات او برای رسیدن به محل تمرین یک ساعت در راه است. این سرمربی 69 ساله هدایت یکی از تیم های پرطرفدار پایتخت به نام استقلال را بر عهده دارد و در حال حاضر او یکی از موفق‌ترین و مشهورترین مربیان ایران به شمار می آید.

 

1381597

 

استقلال که قبل از انقلاب ایران با نام تاج شناخته می‌شد با 8 عنوان قهرمانی در لیگ ایران و 2 قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا یکی از باشگاه‌های درخشان در آن سوی مرزهای ایران به شمار می‌آید. کار در استقلال برای شفر مانند زندگی است.

 

شفر در این‌باره می‌گوید:"من صرفا تمام انرژی خودم را تنها به بردن معطوف نمی کنم چرا که با تمام وجود دلم می خواهد به این باشگاه یاد بدهم چگونه می تواند حرفه ای فکر کند و چگونه عمل کند".

 

به گزارش این نشریه آلمانی در ایران هواداران با احترام به شفر ژنرال آلمانی می‌گویند. پیرمرد اهل ایالت راینلند پفالتز در ماه اکتبر 2017 هدایت این باشگاه پرطرفدار و سنتی را برعهده گرفت و درمدتی کوتاه آن‌ها را از جمع کاندیداهای سقوط به مدعی قهرمانی در ایران و آسیا تبدیل کرد. این پیرمرد آلمانی هر 10 متر باید بایستد تا با طرفدارانش عکس سلفی بگیرد و آن ها را ببوسد .

 

شفر در این رابطه می گوید: "نوح محبت در ایران و اروپا کاملا تفاوت زیادی دارد، فوتبال در این کشور جزو مهمترین دغدغه های مردم به حساب می آید. هواداران شاید هزاران مایل را طی می کنند تا بتوانند به هتل محل اقامت ما بیایند و این یک امری طبیعی نیست و در اروپا شاید قابل باور نباشد. در کل باید بگویم ایرانی‌ها دیوانه فوتبال هستند".

 

1382308

 

شفر در خصوص دربی تهران می گوید:" مهم ترین بازی در این کشور بدون شک دیدار دربی تهران مقابل تیم پرسپولیس است که در ورزشگاه آزادی و در مقابل 100 هزار هوادار انجام می شود. این بازی یکی از بزرگترین دیدارهایی است که در عمر فوتبالی خود تجربه کردم. در این کشور طرفداران به هیچ قیمتی دست از تیم  خود نمی کشند".

 

وینفرد شفر که تمایلی برای جواب دادن به سوالات سیاسی نشان نمی دهد ولی در عین حال می‌گوید:" خیلی از اخباری که از خبرگزاری های غربی در خصوص ایران منتشر می شود دروغ  است و مردم ایران بر خلاف تبلیغاتی که ما در جوامع غربی می شنویم مردمی به شدت مهمان نواز هستند و در کل آنها فوق العاده اند".

 

شفر در این مصاحبه به اشکان دژاگه، ستاره ملی‌پوش فوتبال ایران که در آلمان بزرگ شده می‌پردازد. اشکان دژاگه 32 ساله و زاده برلین است که از آگوست 2018 در تیم تبریزی بازی می کند. این باشگاه درحال حاضر یکی از متمول ترین باشگاه های ایران محسوب می شود. دژاگه پیش از پیوستن به این تیم پر طرفدار آذربایجان در تیم هایی بزرگی بازی کرده است. او حتی سابقه بازی در تیم های پایه آلمان را نیز در کارنامه اش دارد.

 

شفر در این مصاحبه مدعی شد که قبل از شروع شدن فصل می خواسته دژاگه را به عنوان هافبک مرکزی به جمع بازیکنانش اضافه کند.

 

1380319

 

شفر در این باره گفت :"من قصد داشتم اشکان را که به مدت هفت سال در هرتابرلین حضور داشت به استقلال بیاورم و تماس های زیادی را هم با او گرفتم. چرا که می دانستم او بعد از ناتینگهام فارست به دنبال باشگاه است".

 

شفر در ادامه گفت:" من معتقدم دژاگه به یک تغییر احتیاج داشت برای اینکه بتواند در جام جهانی 2018 بازی کند و من همواره بازی او را در وولفسبورگ تحسین می کردم و فکر می کنم اشکان هنوز هم بازیکن خوبی است و هر وقت او را می بینم خیلی خوشحال می شوم".

 

تراکتورسازی و استقلال، به ترتیب تیمی که اشکان در آن بازی می کند و تیمی که شفر هدایتش را به عهده دارد در جدول همسایه هم هستند. شفر می‌گوید:"هر اتفاقی ممکن است در این فصل رخ دهد، حتی قهرمانی. بازی مقابل تراکتورسازی بسیار مهم است. اگر ببریم به جدال صدرنشینی بازخواهیم گشت".

 

1382403

 

آیا شفر می تواند استقلال را بعد از 6 سال به قهرمانی در لیگ ایران برساند ؟

 

دیدگاه‌ها