کد خبر : 1592181 | 27 بهمن 1397 ساعت 20:02 | 191.6K بازدید | 0 دیدگاه

بازخوانی خاطره تلخ آسیا 2019 با حاج صفی

آن اعتراض فینال و قهرمانی آسیا را از ما گرفت!

احسان حاج صفی یک کاپیتان بالقوه و عصای دست سرمربیانی است که با او کار می‌کنند.

آن اعتراض فینال و قهرمانی آسیا را از ما گرفت!

به گزارش "ورزش ‌سه"،  آنچه که او در مسابقه دیروز تراکتورسازی برابر استقلال انجام داد بهانه این گفت و گو بود. مصاحبه‌ای که همواره برای خبرنگاری که با احسان حاج صفی صحبت می‌کند، جذاب و دلنشین است. او آقا منش، خوش اخلاق و کاملا حرفه‌ای است و اگر چه هرگز حرف‌های خارج از چهارچوب نمی‌زند اما نتیجه گپ و گفت با او همیشه برای خوانندگان خبرهای ورزشی جذاب است.

 


با احسان حاج صفی بعد از پیروزی تراکتور برابر استقلال صحبت کردیم و از آن جا کمی هم در مورد تیم ملی صحبت کردیم. خواندن این مصاحبه برای شما جالب خواهد بود.

 


*بازیخوانی کردم و به استقلال گل زدیم
من آن موقعی که توپ را گرفتم بازیخوانی کردم و می‌دانستم بازیکنان استقلال می‌خواهند توپ را به کنار خط ببرند و به همین دلیل سریع توپ را از وسط زمین قطع کردم و بلافاصله دیدم اشکان خالی است. هر موقع که صاحب توپ می‌شوم نگاهم به مخالف است و اگر بازیکن باشد سریع تعویض منطقه می‌کنم. دیروز هم دیدم اشکان خالی است و تصمیم گرفتم توپ را به گونه‌ای بفرستم که دژاگه تک به تک بشود. خدا را شکر اشکان توانست با دریبل دو نفر گل برتری ما را وارد دروازه استقلال بکند.

 

 

1381237

 


*اگر استقلال را نمی‌بردیم شرایط سخت می‌شد
ما در دور برگشت 9 بازی در خانه داریم. هر چند برای تیمی که می‌خواهد بالای جدول باشد و رتبه‌های بین اول تا سوم را کسب کند باید مسابقات داخل و خارج از خانه را با برد پشت سر بگذارد و مسابقات را نباید دست کم بگیرد. در جدال دیروز هم تقریبا هیچ موقعیتی به استقلال ندادیم و خودمان هم چند موقعیت داشتیم که یکی تبدیل به گل شد و دیگری هم اگر اشکان کمی دقت در ارسال پاس داشت، می‌توانست تبدیل به گل شود. هر چند اگر خودش هم می‌زد گل می‌شد. خدا را شکر این سه امتیاز را گرفتیم و نیاز مبرمی به آن داشتیم. چون ما بازی قبلی را بر روی اشتباه خود من از دست داده بودیم و به برد در این مسابقه احتیاج داشتیم. اگر آن را با پیروزی پشت سر نمی‌گذاشتیم شرایط بسیار دشواری را تجربه می‌کردیم.


*امسال باید مردم تبریز را خوشحال کنیم
سرنوشت ما دست خودمان است و باید شرایط خوبی را رقم بزنیم. 9 بازی داخل خانه داریم و باید همه آن‌ها را ببریم و با توجه به همین رتبه اول تا سوم ما قطعی است. ما امتیازات داخل خانه را به هیچ عنوان نباید از دست بدهیم. فاصله بازی‌ها در نیم فصل دوم کمتر شده و همه دیدارها هم سخت هستند. هر چه تیم‌ها به بالا یا پایین جدول نزدیک می‌شوند شرایط دشوار می‌شود. امیدواریم امسال بتوانیم مردم خوب تبریز را خوشحال کنیم چون تیم ما بسیار خوب است و نباید شرمنده آن‌ها بشویم.

 

1382684

 


*از آن‌هایی که در این سرما حتی بر روی کوه‌ها هم حاضر شدند، ممنونم
هواداران در چند بازی اخیر واقعا سنگ تمام گذاشتند مخصوصا در این بازی و در هوای سرد و بارانی به استادیوم آمدند و پشت تیم بودند. واقعا هوا سرد بود و نیمه دوم بعضی از مردم رفتند. من از همینجا از آن‌ها تشکر می‌کنم که برای حمایت از ما به یادگار آمدند و حتی بر روی کوه‌های اطراف نشستند. وقتی تشویق می‌کنند انرژی ما صد برابر می‌شود. ما در هر بازی به عشق مردم به زمین می‌رویم و برای آن‌ها بازی می‌کنیم.

 


*از اشتباهات استقلالی‌ها استفاده کردیم و پیروز شدیم
نیمه اول هر دو تیم هم دیگر را محک زدند تا موقعیت آن چنانی به هم ندهند. اما در نیمه دوم هدف اولمان این بود که گل نخوریم و بعد از آن به دنبال گل زدن بودیم. چون ما به این 3 امتیاز احتیاج داشتیم و با دستورات کادر فنی هجومی شدیم و این را هم می‌دانستیم استقلال جلوتر می‌‎آید و می‌توانستیم از روی اشتباهات آن‌ها به گل برسیم و خدا را شکر هم همین شد.

 

1382687

 


*در مسابقات بزرگ همیشه درگیری وجود دارد
درگیری در بازی های بزرگ و حساس اجتناب ناپذیر است و من فکر می کنم یکی از دلایل درگیری هایی که در جریان دیدار برابر استقلال به وجود آمد هم همین حساس بودن بازی بود. البته همانطور که دیدید در بازی نساجی هم یک پنالتی برای ما نگرفتند اما به دلیل اینکه بازی قطع نشده بود ما نتوانستیم اعتراض مان را به داور علنی کنیم. ما اگر در آن شرایط به سراغ داور می رفتیم ممکن بود تمرکز ما به هم بریزد و از طرفی هم نساجی از به هم ریختن ما استفاده کند و به گل برسد.

 


*علاوه بر داوران ما بازیکنان هم مشکل داریم
بهرحال برخی از داوران در بعضی از بازی ها مشکلاتی دارند و ضعیف تر از قبل سوت می زنند اما ما بازیکنان هم در بعضی از بازیها مشکلاتی داریم. نمی توان همه تقصیرات را به گردن داوران انداخت. بهرحال هم آنها مشکل دارند و هم ما. باید تمرین کنیم تا کمی صبورتر شویم و مشکلاتی مانند این درگیری ها نداشته باشیم. امیدوارم مشکلات داوری نیز در لیگ های ما حل شود. امیدواریم به زودی var به فوتبال ایران بیاید که البته آن هم می گویند تنها برای ورزشگاه آزادی است. بهرحال امیدوارم کمی قضاوت ها بهتر شود و بازیکنان نیز صبورتر باشند تا شاهد ایجاد درگیری در بازی های مختلف نباشیم.

 


*گل ژاپن به ما کودکانه بود
همانطور که ما در لیگ اعتراض های فراوانی به داوران می کردیم این موضوع به تیم ملی نیز کشیده شد تا آنجا هم به داور معترض باشیم. مانند صحنه گل اول تیم ملی در دیدار برابر ژاپن، آن یک صحنه کودکانه بود که هر گاه به آن فکر می کنم عمیقا افسوس می خورم. با یک اشتباه بچگانه دروازه خود را باز شده دیدیم. ما اگر در همان دقیقه از ژاپن گل دریافت نمی کردیم مطمئن باشید به آنها گل هم می زدیم. بهرحال آن صحنه تاسف برانگیز هنوز هم افسوس همه ما را به دنبال دارد.

 

1382685

 


*صحنه گل تقصیر همه بود و نباید دیگر تکرار کنیم
صحنه دریافت گل از ژاپن؟ تقصیر هیچ بازیکنی نبود که در آن لحظه فرصت را از ما گرفته باشد. ما وقتی دیدیم بازیکن ژاپنی خود را به زمین انداخته به سوی داور رفتیم و از او خواستیم تا به دلیل تمارض به بازیکن حریف کارت زرد نشان دهد اما دریغ که داور اصلا بازی را متوقف نکرده بود و به راحتی موقعیتی بسیار خوبی را به حریف دادیم. بهرحال آن اشتباه تقصیر همه بازیکنانی بود که در آن قسمت از زمین حضور داشتند. این اتفاق برای همه ما ملی پوشان و باشگاه ها تجربه ای شد تا دیگر آن را تکرار نکنیم.

 


*ایرانی‌ها استاد وقت تلف کردن هستند
شرایط تیم ملی در حال حاضر خوب است  و حتی می توانم بگویم از قبل هم بهتر است. امیدوارم فدراسیون بتواند یک مربی بزرگتر از کی روش بیاورد. ما استاد وقت تلف کردن هستیم و به همین دلیل امیدوارم فدراسیون فوتبال هر چه سریعتر نام مربی آینده تیم ملی را معرفی کند تا از برنامه ها و تمرینات عقب نمانیم و در نتیجه از آماده کردن خود برای بازی های آینده عقب نمانیم.

دیدگاه‌ها