کد خبر : 1592323 | 28 بهمن 1397 ساعت 13:50 | 40.5K بازدید | 0 دیدگاه

دشمنی قدیمی به پایان می‌‌رسد؟

قطبی - مرزبان؛ قصه‌ی یک لپ‌تاپ شکسته

قطبی 24 ساعت بعد از قهرمانی عجیب پرسپولیس در لیگ هفتم انتقام سختی از دستیار سابقش گرفت.

قطبی - مرزبان؛ قصه‌ی یک لپ‌تاپ شکسته

به گزارش" ورزش سه" برگزاری مسابقه میان دو تیم نفت مسجد سلیمان و فولاد خوزستان بهانه ای برای بازگشت به گذشته و ورق زدن فصلی است که پرسپولیس با وجود اتفاقات بی شمار در آن به مقام قهرمانی لیگ رسید. فصلی پر از تنش و حاشیه که می شود قهرمانی تیم افشین قطبی در آن را به یک معجزه تشبیه کرد.


حاشیه های آن تیم کمی پس از حضور افشین قطبی در پرسپولیس آغاز شد. وقتی که قطبی با پایان کارش در تیم ملی کره به عنوان سرمربی به پرسپولیس اضافه شد در حالی که حمید استیلی و علیرضا مرزبان تیم را بسته و اردوی پیش فصل را در نقاط مختلف برگزار کرده بودند اما امپراطور(لقبی که بعدا قطبی به آن مفتخر شد) کمی قبل از مسابقات کلید را از دو مربی پرسپولیس گرفت و خود پشت فرمان نشست اتفاقی که شاید هرکسی دیگری به دشواری می توانست آن را تحمل کند.


آغاز شایعات و درگیری ها


از زمان حضور افشین قطبی در پرسپولیس برخلاف آنچه تصور می شد رابطه میان قطبی  و دو مربی این تیم حمید استیلی و علیرضا مرزبان به هیچ وجه خوب نبود. از همان ابتدا این بحث وجود داشت که برخی بازیکنان با قطبی مشکل دارند و استیلی را می خواهند. این گروه از بازیکنان معتقد بودند سرمربیگری پرسپولیس حق استیلی است که تیم را بسته است و در آن زمان این خبر وجود داشت که این بازیکنان تحریک می شوند. در پرسپولیس دو باند اصلی در بین بازیکنان به وجود آمده که یک گروه با رهبری شیث رضایی و نیکبخت بر علیه قطبی بودند و گروه دیگر هم بازیکنانی مثل محسن خلیلی و پژمان نوری و چند بازیکن دیگر بودند که سعی می کردند در چارچوب شرایط موجود در تیم قرار داشته باشند.


با این وجود این تنش ها از زمانی اوج گرفت که تیم بعد از چند مسابقه خوب در بازی برابر سپاهان و دامش شکست خورد و از این زمان بود که پای لیدرها به رختکن تیم باز و فحاشی و تهدید سرمربی تیم از سوی آن ها نیز آغاز شد. پرسپولیس در آن فصل یکی از مدعیان قهرمانی بود و می خواست بعد از ده سال به این مقام برسد اما حواشی این تیم و چالش هایی که قطبی با بازیکنان و دستیارانش داشت همه چیز را تقریبا تحت الشعاع قرار داده بود با این حال قطبی یک روز تصمیم گرفت که مرزبان را از کادرفنی تیم کنار بگذارد. این اتفاق در حالی افتاد که گفته می شد در اردوی تیم در نوروز همان سال قطبی وقتی به اتاقش در رختکن پا می گذارد با لپ تاپ شکسته اش مواجه می شود. آن زمان شکسته شدن لپ تاپ قطبی به یک بازیکن و علیرضا مرزبان نسبت داده شده و باعث کنار گذاشتن او از پرسپولیس شد.

 

1381029


روز گذشته وقتی خواستیم درباره این موضوع از مرزبان بپرسیم حاضر به صحبت در این رابطه نشد. مربی حال حاضر نفت مسجد سلیمان بعد از کنار گذاشته شدن توسط قطبی مصاحبه های تندی علیه سرمربی حال حاضر فولاد انجام دادکه شاید الان با بالارفتن تجربه و سن دیگر چنین مصاحبه هایی انجام ندهد. مرزبان در این سال ها یک مربی خوب در لیگ برتر ایران بوده و نفت مسجد سلیمان را که با مشکلات عدیده مدیریتی و مالی روبرو است توانسته از قعر جدول بالا بیاورد.  


او با وجود حرف های تندی که علیه مسئولان در کنفرانس خبری پیش از بازی گفت درباره قطبی صحبت نکرد. قطبی هم در نشست خبری همین بازی با بیان اینکه "مرزبان مربی بدنساز تیمم بوده و کارش را تعقیب نکرده ام" برای سرمربی حریفش آرزوی موفقیت کرد اما هیچکدام از خبرنگاران در این کنفرانس درباره انتقامی که قطبی از مرزبان گرفت از سرمربی فولاد سوالی نپرسیدند!


افشین قطبی بعد از قهرمانی پرسپولیس در لیگ هفتم به برنامه نود آمد و در این برنامه از همه تشکر کرد اما اسمی از علیرضا مرزبان نیاورد تا عمق ناراحتی اش را از این مربی ساکن آلمان فوتبال ایران نشان دهد. حالا اما دست سرنوشت این دو مربی را مقابل هم قرار داده است.


 در طول این یازده سال که همکاری این دو مربی با یکدیگر به پایان رسید قطبی در لیگ های آسیایی شرقی و تیم هایی چون شیمیزو، بوریرام و شیجیاژوانگ اور برایت و مرزبان نیز در تیم های داک دوناسیتا استرادا و تیم ملی مونته نگرو(دستیار) و تیم های پدیده، پیکان، خونه به خونه، شهرداری ماهشهر مربیگری کرده اند.

 

دیدگاه‌ها