کد خبر : 1592336 | 28 بهمن 1397 ساعت 17:08 | 28.3K بازدید | 0 دیدگاه

دربی جنوب حساس و پر از جذابیت

فولاد 1 نفت MIS صفر؛ چهار بازی و 10 امتیاز برای قطبی

تیم فولاد خوزستان با کسب دومین پیروزی پیاپی خود در نیم فصل دوم به رده ششم رسید و آماده جدال با نساجی مازندران شد.

فولاد 1 نفت MIS صفر؛ چهار بازی و 10 امتیاز برای قطبی

به گزارش "ورزش سه" تیم فولاد خوزستان که بعد از شکست پرسپولیس، به دنبال دومین پیروزی پیاپی خود در خانه بود توانست با ارائه یک بازی برتر در نیمه اول کار را به سود خود تمام کند. آنها مانند بازی قبلی این فرصت را داشتند در همان نیمه اول از روی نقطه پنالتی اختلاف را به عدد دو برسانند اما این اتفاق با واکنش طهماسبی رخ نداد. با شروع نیمه دوم شاگردان قطبی در لاک دفاعی فرو رفتند و بیشتر چشم به ضدحملات دوختند و در نهایت توانستند با حفظ همان یک گل برتری سه امتیاز را کسب کنند و به رده ششم جدول بازگردند.


روز: یکشنبه ، تاریخ: 28/11/1397
ورزشگاه: غدیر اهواز
داور: محمدحسین زاهدی فرد
کمک ها: فرهاد مروجی – براتعلی مولوی
کمک داوران اضافی: حسین زیاری – حسین زمانی
داور چهارم: حسین مرادی
ناظر: نادر جعفری


فولاد خوزستان:

  • ناصر سالاری
  • فرزاد جعفری
  • ایوب والی
  • حسن بیت سعید
  • مهدی زبیدی
  • عارف آغاسی (64- آرش افشین)
  • لوسیانو پریرا (93- صابر حردانی)
  • سیامک کوروشی
  • عارف غلامی
  • رضا میرزایی
  • رافائل مسی

سرمربی: افشین قطبی


نفت مسجدسلیمان:

  • مهرداد طهماسبی
  • سید هیثم هاشمی زاده
  • مجتبی بیژن
  • موسی کولیبالی
  • میلاد خدایی اصل
  • اسماعیل شریفات (71- اکبر آفاق)
  • حکیم نصاری
  • سیدمحمد حسینی (دقیقه 42- امیرحسین امیری)
  • یوسف وکیا
  • علیرضاعلیزاده
  • محمد شادکام (75- عباس عسگری)

سرمربی: علیرضا مرزبان

 

اخطار:
هیثم هاشمی زاده(49)، یوسف وکیا و حکیم نصاری(53)  از نفت مسجد سلیمان

رضا میرزایی(53)، آرش افشین(77)، رافائل مسی(90+2)، ناصر سالاری(90+6) از فولاد خوزستان


شرح گل:


فولاد خوزستان یک – نفت مسجدسلیمان صفر (دقیقه 28- ایوب والی): فولادی‌ها از سمت چپ زمین صاحب یک ضربه کرنر شدند و مهدی زبیدی آن را به زیبایی به محوطه جریمه ارسال کرد و ایوب والی با ضربه‎ سر و استفاده از اشتباه دفاع، گل اول را به ثمر رساند.

 

خلاصه بازی:


رویارویی دو نماینده فوتبال خوزستان با پیروزی یک بر صفر فولاد مقابل نفت مسجدسلیمان به پایان رسید. فولاد خوزستان در غیاب میثم دورقی که به‌خاطر محرومیت این مسابقه را از دست داد، از رافائل مسی مهاجم کامرونی‌اش در ترکیب اصلی استفاده کرد تا نسبت به بازی مقابل پرسپولیس با یک تغییر در میدان حاضر شود. نفت مسجدسلیمان هم برای اولین بار شاهد حضور مهرداد طهماسبی درون دروازه بود و این دروازه‌بان پس از دو فصل دوری از فوتبال در ترکیب تیم جدیدش حضور یافت.


بازی در دقایق نخست در میانه میدان دنبال می‌شد تا اینکه فولادی‌ها در دقیقه 18 صاحب فرصت خوبی برای گلزنی شدند اما ضربه کم‌جان رافائل مسی به راحتی در دستان طهماسبی قرار گرفت. پس از اینکه دقایق دیگری به ردوبدل شدن توپ میان بازیکنان دوتیم در میانه میدان سپری شد، فولادی‌ها از روی یک ضربه کرنر با ضربه سر ایوب والی و اشتباه مهرداد طهماسبی، دروازه‌بان نفت مسجدسلیمان به گل رسیدند تا فریاد شادی از سمت سکوهای فولادی شنیده شود.


مهرداد طهماسبی 10 دقیقه بعد از اشتباه فاحش روی دریافت گل، این اشتباه را با دفع ضربه پنالتی تیم میزبان جبران کرد. لوسیانو پریرا مهاجم برزیلی فولاد خوزستان، زننده این پنالتی بود و ضربه زمینی وی را سنگربان تیم میهمان دفع کرد.


بازیکنان نفت مسجدسلیمان که نمی‌خواستند بازنده به رختکن بروند، به خط دفاعی فولاد خوزستان فشار وارد کردند. ابتدا ضربه سر اسماعیل شریفات از کنار دروازه ناصر سالاری به بیرون رفت و در دقیقه 42 هیثم هاشمی‌زاده یک فرصت خوب گلزنی را از دست داد. ضمن اینکه علیرضا مرزبان قبل از پایان نیمه اول دست به تعویض در تیمش زد. یک مدافع به نام سیدمحمدحسینی را از بازی خارج کرد و یک هافبک به نام امیرحسین امیری را به میدان فرستاد تا آهنگ تهاجمی‌تری به تیمش ببخشد.


در نیمه دوم، بازی حالت فیزیکی‌تری پیدا کرد و داور مسابقه چندین بار دست به جیب شد تا بازیکنان دو تیم را در صحنه برخوردها با کارت زرد جریمه کند. زردپوشان نفت در این نیمه برای زدن گل تساوی تلاش می‌کردند و فولادی‌ها با استفاده از کاسته شدن یک بازیکن از خط دفاعی تیم حریف روی ضدحملات، از فضای خالی ایجادشده در قلب دفاع نفت مسجدسلیمان استفاده می‌کردند.


در دقیقه 62 هیثم هاشمی‌زاده یک موقعیت گلزنی را از دست داد، در دقیقه 68 رافائل مسی دروازه نفت مسجدسلیمان را کج دید، در دقیقه 69 ضربه اسماعیل شریفات تیر افقی دروازه فولاد خوزستان را لرزاند و در دقیقه 70 رافائل مسی در موقعیت تک‌به‌تک موفق به گلزنی نشد تا در این دقایق تماشاگران شاهد صحنه‌های خطرناکی روی دروازه‌ها باشند. بیست دقیقه پایانی مسابقه با حملات دیگری از سوی طرفین همراه بود اما این حملات ثمری نداشت و این دیدار با تک گل ایوب والی به سود فولاد خوزستان به پایان رسید.

 

بهترین بازیکن:


مسی، مهاجم کامرونی تیم فولاد اولین بازی فیکس خود را برای فولاد انجام داد و به یکی از بهترین بازیکنان تیمش تبدیل شد. این بازیکن جوان در کنار پریرا قرار گرفت و میزان دوندگی فولاد را بالا برد و در چند موقعیت می‌توانست حتی به گلزنی هم برسد اما این اتفاق رخ نداد تا منتظر اولین گلش در مسابقات آینده باشیم.

 

لحظات حساس:


دقیقه 39- فولادی‌ها مانند بازی با پرسپولیس این فرصت را داشتند در دقایق پایانی نیمه اول از روی نقطه پنالتی، گل دوم را وارد دروازه کنند که ضربه پریرا با واکنشی زیبا از گوشه سمت دروازه بیرون کشید و نگذاشت اختلاف به دو برسد.
دقیقه 43- شاگردان مرزبان این فرصت را داشتند از روی یک ضربه ایستگاهی بازی را به تساوی بکشند که ضربه مهاجم جوان این تیم با اختلاف کمی به بیرون رفت.
دقیقه 45+1- حسن بیت سعید در لحظات آخر نیمه اول می‌توانست برای بار دوم دروازه حریف را فرو بریزد که شوت او به کنار دروازه خورد و به بیرون رفت.

دقیقه 69- نفتی‌ها از سمت راست زمین ارسالی را به محوطه جریمه انجام دادند و با اشتباه فرزاد جعفری توپ جلو پای اسماعیل شریفات افتاد اما ضربه این بازیکن از شش قدم به تیر دروازه خورد.

دقیقه 70- در ادامه فولاد در یک ضدحمله صاحب موقعیت شد که گلر نفت ضربه مسی از داخل محوطه جریمه را خنثی کرد.

دقیقه 90+3: آرش افشین در یک ضدحمله صاحب موقعیت ایده‌آلی شد تا اختلاف را به عدد دو برساند اما ضربه این بازیکن را باز هم طهماسبی راهی کرنر کرد تا مرد همه کاره نفت باشد.

 

اتفاق ویژه:

قطبی که قبل از بازی با مرزبان کری بسیار داغی داشت توانست با غلبه بر دستیار سابقش، به سومین پیروزی در چهارمین دیدار همراه با فولاد برسد و شروع رؤیایی با سرخ‌های اهوازی داشته باشد.

 

حاشیه:

*محمد طیبی، مدافع خوزستانی تیم تراکتورسازی تبریز با حضور در بین تماشاگران این دیدار را از نزدیک تماشا می‌کند.

* استقبال زیادی از این بازی صورت نگرفت و شاید یکی از دلایل آن تغییر ساعت مسابقه بود.
* تیم نفت مسجدسلیمان هنگام حضور در میدان مورد تشویق و خوشامدگویی از سوی هواداران فولاد خوزستان قرار گرفتند.
* طرفداران تیم نفت مسجدسلیمان با استقرار در پشت نیمکت این تیم به تشویق زردپوشان پرداختند.
* هواداران فولاد خوزستان پیش از آغاز مسابقه به هواداران نفت مسجدسلیمان خوشامد گفتند.
* قبل از شروع مسابقه، کادر فنی فولاد خوزستان به سمت نیمکت نفت مسجدسلیمان رفتند و با آنها دست دادند.
* چمن ورزشگاه غدیر کیفیت خوبی نداشت اما شرایط آن نسبت به گذشته بهبود پیدا کرده بود.
* علیرضا مرزبان در اواخر نیمه اول اعتراض شدیدی به نحوه قضاوت داور مسابقه داشت و محمدحسین زاهدی‌فر با حضور در کنار خط طولی زمین با مرزبان به صحبت پرداخت.
* در پی برخورد توپ به صورت عارف آقاسی بازیکن فولاد خوزستان، این بازیکن از ناحیه بینی آسیب دید و دقایقی بعد تعویض شد.
* هواداران نفت مسجدسلیمان در چند صحنه نسبت به قضاوت محمدحسین زاهدی‌فرد اعتراض کردند.
* حکیم نصاری پس از ورود عباس عسکری به میدان بازوبند کاپیتانی تیم نفت را به او داد.

دیدگاه‌ها