کد خبر : 1592644 | 29 بهمن 1397 ساعت 18:30 | 15.6K بازدید | 0 دیدگاه

نجوای حیدر حیدری که تکرار می‌شود

پنجمین پلی‌آف منصوریان،به یاد شادی جالبش (عکس)

علیرضا منصوریان با تجربه ترین مربی ایرانی در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیاست. او فردا در پنجمین تجربه‌اش در دوحه برابر الغرافه قرار می‌گیرد و بسیار امیدوار است تیمش را به گروه B لیگ قهرمانان آسیا برساند.

پنجمین پلی‌آف منصوریان،به یاد شادی جالبش (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا منصوریان را باید یکی از مربیان با تجربه در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا بدانیم. فردی که تا اینجا چهار دیدار را در این مرحله پشت سر گذاشته و طی آن سه برد و یک شکست را به دست آورده است تا تجربه بسیار خوبی در این زمینه داشته باشد. با نگاهی گذرا به کارنامه علی منصوریان می‌توان گفت بیشتر عمر مربیگری او مقابل قطری‌ها گذشته است.


اولین بازی علیرضا منصوریان در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا همراه با نفت تهران و برابر الجیش قطر بود؛ اولین سال مربیگری این فرد در جمع زردپوشان تهرانی که مسابقه‌ای حساس را پیش پای او گذاشت. منصوریان با ترکیب بازیکنان جوان و با تجربه‌ای که داشت توانست با تک گل ارسلان مطهری الجیش پرستاره را شکست دهد و به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا برسد. لیگی درخشان که در آن، نفت با شکست الاهلی عربستان در مرحله حذفی به جمع هشت تیم برتر آسیا رسید. مسابقه‌ای هیجان انگیز که نفتی‌ها به واسطه قانون گل زده در خانه حریف به مرحله بعد رسیدند. این تیم هم‌چنین به عنوان آخرین تیم در خاک عربستان حاضر شد و با شادی معروفی که در انتهای بازی داشت و اعضای آن سه بار نام حیدر را در میانه میدان فریاد زدند خاطره انگیز عمل کرد.

 

1383176

 


در مرحله پلی آف سال بعد، نفت تهران به واسطه کسب رتبه سوم لیگ برتر باز هم با هدایت منصوریان برابر الجیش قطر و سرمربی معروفش یعنی صبری لاموشی فرانسوی قرار گرفت. اما این بار نوبت باخت علی منصوریان و شاگردانش بود تا با گل رومارینیو معروف برزیلی از حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان باز بمانند. این تنها باخت سرمربی حال حاضر ذوب‌آهن در این مرحله است.

 

1383174

 


اما منصوریان که سرنوشتش با مرحله پلی آف گره خورده سال بعد همراه با استقلال تهران به دیدار السد قطر در ورزشگاه آزادی رفت. سفیدپوشان اهل دوحه که همان سال ژاوی را به ترکیب خود اضافه کرده بودند در نهایت توفیق چندانی کسب نکردند و در ضربات پنالتی حذف شدند تا سرمربی جدید آبی پوشان شروع خوبی با تیم محبوبش در قاره کهن داشته باشد.

 

1383175


اما جریان این مربی با ذوب‌آهن در پلی آف آسیا کمی متفاوت است. او باید دو بازی در پلی آف را برای صعود به مرحله گروهی پشت سر بگذارد. اولین آزمونش نیز با موفقیت سپری شد. سبزپوشان اصفهانی در ماراتن 120 دقیقه‌ای با الکویت کویت در ورزشگاه خانگی با تک گل اوساگونا به برتری رسیدند تا بلیت دوحه را رزرو کنند و حالا در انتظار الغرافه قطر باشند. تیمی با سبک مربیگری فرانسوی که طارمی را در اختیار دارد و مطمئنا کار سختی برای حریف ایرانی رقم خواهد زد. در نهایت باید دید آیا منصوریان می‌تواند به سومین صعود خود از مرحله پلی آف دست پیدا کند یا اسیر قدرت میزبان خود می‌شود.

دیدگاه‌ها