کد خبر : 1593111 | 01 اسفند 1397 ساعت 14:18 | 28K بازدید | 0 دیدگاه

فدراسیون وظیفه دارد سرمربی را انتخاب کند؛

صحبت های وزیر ورزش راجع به تیم ملی و پرسپولیس

وزیر ورزش می گوید او نفرات مورد نظر برای هیئت مدیره پرسپولیس را به مجمع این باشگاه اعلام کرده است.

صحبت های وزیر ورزش راجع به تیم ملی و پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش دولت ایران در گفتگویی پس از جلسه هیئت دولت، در خصوص مسائل مختلف صحبت کرد. او ابتدا به بسکتبال پرداخت و گفت: ما بسکتبال برایمان مهم است ولی رویداد های بین المللی و مسابقات بین المللی که بتواند ما را به مسابقات جهانی و رویدادهای مهم تر برساند، در همه رشته ها برایمان مهم است و خب الان که ما در بکستبال آخرین پنجره را طی می کنیم و دو بازی سخت داریم، هم ژاپن و هم استرالیا تیم های بزرگ آسیا هستند و به هر حال صعود ما الان هم قطعی است و انشالله با یک برد دیگر تصویب می کنیم صعود را و بتوانیم به جام جهانی صعود کنیم و همه تمرکزمان را باید بگذاریم که در جام جهانی نتیجه بگیریم.

 

وی افزود: بسکتبال هم مثل هندبال به نظر من تعدادها، ظرفیت ها، بازیکنان، کادر مربیان و بازیکنان جزو تیم هایی هستند که به نظر ما می توانند مثل والیبال بدرخشند و جزو 10-15 تیم دنیا باشند. در هندبال 12 لژیونر داریم و در بسکتبال هم بچه ها رفتند در خارج بازی کردند و الان هم تیم در حال جوان گرایی هستند و نفرات جدید اضافه می شوند و نسل جدید بسکتبال اضافه می شوند که هم به لحاظ فیزیکی هم تاکتیکی در سطح بالایی هستند و ما امیدواریم نتایج خوبی در مسابقات جهانی بگیرند.

 

مسعود سلطانی فر درباره درخواست کاپیتان تیم ملی بسکتبال هم اظهار داشت: ما بر اساس آیین نامه صعود به جام جهانی را پاداش نداریم اما چون بچه ها الان در مرحله حساسی هستند و الان مرحله جدیدی را رقم می زنند که برای بسکتبال ما مهم است و فصل جدیدی است، انشالله با گام هایی که بر می دارند سعی می کنیم در توان خودمان از آن ها حمایت کنیم.

 

سلطانی فر درباره هیئت مدیره پرسپولیس هم گفت: هیئت مدیره پرسپولیس نفراتی که ما باید پیشنهاد می دادیم به مجمع را دادیم، بر اساس قانون مجمع باید تصویب کند که هفته آینده نفرات ما آنجا مطرح می شوند و مجمع تصمیم میگیرید و معرفی می شود.

 

وزیر ورزش درباره اظهارات اسلامیان راجع به بازنشسته های فدراسیو فوتبال هم گفت: همه این موارد باید در فدراسیون فوتبال در مجمع تصمیم گیری بشود و قرار است اسفند ماه در مجمع فدراسیون تصمیم گیری شود.

 

او در پاسخ به سوالی راجع به سرمربی تیم ملی هم به نکته ای اشاره کرد و عنوان داشت: سرمربی تیم ملی توسط فدراسیون انتخاب می شود. همه این گزینه هایی که به هر حال هست، توسط فدراسیون فوتبال پیگیری می شود و فدراسیون فوتبال مسئولیت دارد و باتوجه به مسئولیتش، من در جریان هستم که بررسی می کند و من فکر می کنم فدراسیون فوتبال در آینده نزدیک انتخاب خواهد کرد. این جزو مسئولیت های فدراسیون فوتبال است.

 

مسعود سلطانی فر در خصوص افزایش بودجه بسکتبال هم گفت: چون بودجه در مجلس تصویب نشده، نمی دانیم مقدار بودجه چقدر است تا درباره اعداد و ارقام صحبت کنیم، هر موفع تصویب شد در بخش هزینه ای و تملک، می نشینیم تصمیم میگیریم که بودجه چه کسی را افزایش دهیم و چه کسی را کاهش بدهیم.


در پایان درباره غیبت بازیکنان باتجربه بسکتبال مثل حدادى و ارسلان کاظمى از وزیر ورزش سوالی پرسیده شد و او گفت: این موارد همه تصمیم گیری در اختیار کادرفنی، سرمربی و فدراسیون است.

 

پس از آن یکی از خبرنگاران در خصوص هم گروهی تیم بانوان ایران و فلسطین و احتمال بازی در فلسطین اشغالی از سلطانی فر سوال پرسید که وزیر ورزش به این سوال پاسخ نداد و به شوخی گفت: بس است دیگر، بسکتبال است، بسکتبال.

دیدگاه‌ها