کد خبر : 1593125 | 01 اسفند 1397 ساعت 14:53 | 19.9K بازدید | 0 دیدگاه

مهدی‌خانی، مرد اول این روزهای پدیده؛

سوپرسونیک؛ ستاره‌ای که یحیی تربیت کرد

مهاجم پدیده شهر خودرو در بازی با پرسپولیس یک روز موفق را از خود به نمایش گذاشت.

به گزارش "ورزش سه"،  در حالی که حضور مهدی مهدی‌خانی در اردوهای تیم‌ملی امید و دور ماندنش از دید یحیی در تمرینات، باعث تقریبا یک نیم‌فصل دوری او از ترکیب اصلی پدیده شهرخودرو شده بود، مصدومیت حسین مهربان در آخرین بازی نیم‌فصل شاید مهمترین اتفاق در کشف قابلیت‌های بازیکنی شد که فصل گذشته را برای این تیم مشهدی در پست وینگر راست به میدان رفته بود.

 

مهدی‌خانی جوان پس از تعویض با مهربان مصدوم در آن بازی، با دوندگی بی‌امان در نیمه‌دوم در پست نوک حمله، نه تنها قابلیت خود را در این پست نشان داد که به شکلی جالب کرانچار را هم برای چگونگی به کارگیری‌اش به فکر واداشت که گلزنی مهدی‌خانی در آخرین دیدارهای تیم‌ملی امید در همین راستا بود.

 

1383739

 

نیم‌فصل دوم اما تولد پسر کرمانشاهی پدیده شهر خودرو در پست مهاجم بود که به رغم نیمکت‌نشینی برابر پرسپولیس از بازی با استقلال خوزستان با تصمیم یحیی در ترکیب اصلی و پشت سر یونس شاکری قرار گرفت که با فرارهای سرعتی و جنگندگی خود توانست اولین گلش در لیگ‌برتر97 را به ثمر برساند. او در بازی با صنعت نفت آبادان این بار پشت‌سر مهربان در نقش مهاجم سایه بازی کرد که باز هم گلزنی کرد اما گل سالم او به اشتباه آفساید اعلام شد.

 

مهاجم تربیت یافته یحیی که فصل قبل وینگر راست غالبا فیکس مهاجری بود، توانایی بالای خود در حمله را در بازی با پرسپولیس نیز نشان داد جایی که توانست با فرار از سد سید جلال و شجاع چندین قدم با مدافعین فاصله ایجاد کرده و بیرانوند دروازه‌بان آماده این روزهای فوتبال ایران و آسیا را به شکلی جالب و با ضربه‌ای بیرون پا مغلوب خود کند.

 

1383740

 

مهدی‌خانی که با مدل موها و سرعت بی نظیرش به سونیک پدیده معروف است، در این بازی پس از گلزنی به شدت از سوی سید جلال حسینی و مهدی شیری تحت پرس مشهود قرار گرفته بود با این حال بارها و بارها در این میان توپ گرفته و چرخید تا مدافعین پرسپولیس را برای مهار خود مجبور به خطا کند.

 

البته که مهدی‌خانی در جام حذفی در بازی مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی در مشهد نیز پس از عقب افتادن 2 بر یک پدیده از فولاد، با ورود به زمین موفق به گرفتن پنالتی برای گل تساوی شده و حتی اینکه گل سوم و برتری تیمش را هم خود به ثمر رسانده بود تا بازیکن اول پدیده‌ای‌ها در رقابت‌های جام حذفی این فصل لقب گیرد.

 

1383741

 

یحیی گل‌محمدی که این فصل با تغییر پست‌ها، قابلیت‌های ویژه‌ و جدیدی از بازیکنان پدیده در معرض نمایش گذاشته پس از جا انداختن مرتضی منصوری به عنوان یک مدافع راست نفوذی ششدانگ که تا کاندید شدن برای تیم‌ملی هم پیش رفت، علی نعمتی 23ساله را از دفاع میانی در پست دفاع چپ نفوذی به عنوان یک بازیکن موثر تبدیل کرده، یونس شاکری را دوباره احیاء کرده و اکنون مهاجمی به نام مهدی‌خانی را برای تیمش رو کرده که تنها 21سال سن دارد و سرعت و تکنیک و جنگندگی خود را در نیم‌فصل دوم به رخ کشیده است.

 

1383742

دیدگاه‌ها