کد خبر : 1593360 | 02 اسفند 1397 ساعت 11:56 | 22K بازدید | 0 دیدگاه

داوری یک از سخت ترین کارها در فوتبال است

قطبی: دوست داریم شکست را به گردن دیگری بیاندازیم

افشین قطبی در نشست خبری بازی با نساجی از فرهنگ حاکم بر فوتبال ایران گله کرد و گفت در فوتبال ایران همه دوست داریم مسئولیت شکست را به گردن دیگری بیاندازیم.

قطبی: دوست داریم شکست را به گردن دیگری بیاندازیم

به گزارش "ورزش سه"،  سرمربی تیم فولاد صحبت هایش را از چنین آغاز کرد: خیلی خوشحالم که اینجا حضور دارم. تیم ما شرایط خوبی دارد. ما هر روز پیشرفت می‌کنیم. هدف‌های بزرگی داریم و دلیلی که من خیلی خوشحال هستم این است که بازیکنان فضایی را که برای آنها ساختیم از آن استقبال کردند و پیشرفت را دوست دارند. هواداران فولاد هم هر هفته بیشتر به ما اعتقاد پیدا می‌کنند.هر بازی شرایط خودش را دارد. تیم نساجی یک تیم پرطرفدار است. خیلی خوشحال هستیم که اینجا هستیم و در زمینی بازی می‌کنیم که تماشاگران باهیجانی حضور دارند.

 

افشین قطبی در خصوص اعتراضاتی که اینروزها از سوی تیم ها به داور می شود، گفت:  به نظر من یکی از سخت‌ترین وظیفه‌های فوتبال داوری آن است. در فوتبال دنیا ممکن است صحنه‌های مختلفی پیش می‌آید، من شخصا فرهنگی که در فوتبال ایران می‌بینم زیاد زیبا نیست. ما می‌توانیم مسئولیت شکست را بپذیریم ولی سعی می‌کنیم تقصیر را به گردن کسی دیگر بیاندازیم. مثل شرایطی که در بازی ما با پرسپولیس در اهواز پیش آمد. از نور ورزشگاه گرفته تا قضاوت داور، به نظر من ما باید همه تلاش کنیم و فضا را عوض کنیم تا داوران قضاوت‌شان را بکنند چون تصمیم آخر را داور می‌گیرد. سعی کنیم با بازی باکیفیتی که انجام می‌دهیم نتیجه را کسب کنیم و اگر تیم دیگری هم از ما بهتر بود باید این نکته را بپذیریم. فکر می‌کنم هر داور مثل هر بازیکن و مربی دوست دارد بهترین عملکرد را داشته باشد.

 

سرمربی فولاد خوزستان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه دلیل بازگشت او به فوتبال ایران چه بوده است، گفت: فقط در مورد مسائل بازی با نساجی صحبت خواهد کرد.

 

قطبی درباره حضور هواداران نساجی هم گفت: فکر می‌کنم آقای جلالی هم خیلی خوشبخت هست که این علاقه و حمایت هواداران نساجی را می‌بیند. چیزی که می‌توانم بگویم، هر باشگاهی و هر مربی چیزهای مثبتی ممکن است داشته باشند و من هر جایی که کار کردم  و در 7 کشوری که حضور داشتم، نکات مثبتی یاد گرفتم. فولاد هم خصوصیات خودش را دارد و من هم خیلی خوشحالم که در منطقه‌ای هستم که مردم فوتبال‌دوست هستند و بازیکنان علاقه‌مندی دارد و چون با فوتبال زندگی می‌کنند. من این را می‌بینم که در هر جایی از ایران مردم فوتبال‌دوست هستند و مثل برزیل فوتبال در فرهنگ مردم هست.

 

1380842

 

قطبی درباره حضور بازیکن ژاپنی در فولاد گفت: ما 4 هفته است که می‌خواستیم بازیکن ژاپنی را بیاوریم، خیلی خوشحالیم که این بازیکن می‌تواند به ما اضافه شود، او را می‌شناسم و بازیکن بسیار خوبی هست.

 

صحبت های بعدی سرمربی تیم فولاد در مورد بازی نکردن سینا مریدی در ترکیب این تیم بود: ببینید باشگاهی اگر بازیکنی را می‌خواهد باید کتبا اعلام کند و تا به الان برای مریدی چنین درخواستی را نداشتیم، سینا یک قرارداد 3 ساله با باشگاه دارد و مشکلی ندارد و خیلی دوست دارد با تیم باشد. یک مصدومیت کوچک دارد و فکر می‌کنم از هفته آینده به جمع تیم برگردد.

 

افشین قطبی چند کلمه ای هم در مورد همکار خود در تیم نساجی صحبت کرد و گفت: من برای آقای جلالی احترام زیادی قائل هستم او یکی از معلم‌های فوتبال کشورمان است. تجربه بالایی دارد و چندین سال در فولاد حضور داشته است. تیم نساجی هم تیم پرانرژی و از اول تا آخر بازی تمام تلاشش را می‌کند که از زمین پیروز بیرون بیاید. ما بازی سختی با آنها داریم. برای ما هر بازی حکم فینال را دارد و اگر ما می‌خواهیم در رقابت بمانیم باید با تلاش زیاد و تجربه و دانش تیم را در شرایط مثبت نگه داریم و سعی کنیم از زمین پیروز بیرون بیاییم. در لیگ برتر اختلاف تیم‌ها خیلی جزئی است و آن هم به عملکرد بازیکنان برمی‌گردد.

 

قطبی در پایان گفت: ما هدف‌مان پیروزی است و تفکر زندگی و فوتبال‌مان پیروزی است. تمام تلاش من و کادرفنی و باشگاه و بازیکنان این است که امتیازات را بگیریم و خودمان را به صدر جدول نزدیک کنیم. وقتی به باشگاه فولاد آمدم برنامه‌ریزی ما این بود که کوتاه‌مدت فکر کنیم و سعی کنیم در ابتدا بازیکنان پیشرفت کنند و در طولانی‌مدت فکر ما این است که طوری رقابت کنیم که در 5 بازی آخر با تیم‌های بالای جدول رقابت کنیم. تیم‌های سپاهان، پرسپولیس، تراکتورسازی تیم‌های پرمهره‌ای هستند و خیلی خوب رقابت می‌کنند و کم امتیاز از دست می‌دهند، وقتی 13 امتیاز از صدر جدول عقب هستیم و باید به نتایج دیگر تیم‌ها هم نگاه کنیم.

دیدگاه‌ها