کد خبر : 1593368 | 02 اسفند 1397 ساعت 12:39 | 143.2K بازدید | 0 دیدگاه

مهاجم کامرونی فولاد و آرزوهای بزرگ در فوتبال ایران؛

مسی هستم اما سیدورف مرا نمی‌شناسد

رافائل مسی مهاجم تیم فولاد، درباره نامش و شباهت به لیونل مسی صحبت می کند، همچنین از آرزوهایش می گوید و از این که چه میزان به بازی در تیم ملی کامرون امیدوار است.

مسی هستم اما سیدورف مرا نمی‌شناسد

به گزارش "ورزش سه"، رافائل مسی بولی خرید زمستانی تیم فولاد است که با سابقه بازی در تیم ملی کامرون به ایران آمده تا در خط حمله یاور تیم افشین قطبی باشد. این بازیکن 26 ساله که به خاطر شباهت نامش به لیونل مسی، مورد توجه فوتبال دوستان ایرانی قرار گرفته، در گفتگو با ورزش سه راجع به موضوعات مختلفی صحبت کرد.

 

* پسری از پایتخت کامرون

 

مصاحبه را با سوالی راجع به محل زندگی و تولد او آغاز کردیم. مسی گفت که در یائونده (پایتخت کامرون) متولد شده و فوتبالش را هم از همان جا آغاز کرده است. رافائل مسی همچنین گفت که پیش از پیوستن به فولاد خوزستان در لیگ چین حضور داشت و اگر بدشانسی نمی‌آورد، آینده خوبی را برای خود متصور است.

 

* شناخت از فوتبال ایران؟

 

سوال بعدی از مهاجم تیم فولاد، راجع به میزان شناخت او از فوتبال ایران پیش از حضور در فولاد است. رافائل مسی می گوید: من فوتبال ایران را می شناختم، چون ایران یک تیم ملی بزرگ در فوتبال آسیا است. عملکرد تیم ملی ایران در جام جهانی بسیار خوب بود و من نمایش تیم ملی شما را دنبال کردم. همچنین در جام ملت های آسیا که تا نیمه نهایی پیش رفتید، عملکرد خوبی داشتید اما در نیمه نهایی به ژاپن باختید که آن مسابقه را هم تماشا کردم. شاید برایتان جالب باشد که بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا بین پرسپولیس و کاشیما هم بازی رفت و هم برگشت را وقتی در چین بازی می کردم دیدم. از بین بازیکنان ایرانی، علی علیپور را خیلی دوست دارم که مهاجم تیم پرسپولیس است و عملکرد خوبی دارد.

 

* وضعیت جسمانی، مناسب لیگ ایران؟

 

پیش تر بازیکنان آفریقایی زیادی در فوتبال ایران حضور داشته اند و همین حالا هم استقلال 3 بازیکن آفریقایی دارد. از رافائل مسی بولی می پرسیم که آیا آن ها را می شناسد و باتوجه به وضعیت جسمانی اش، استایل خود را مناسب لیگ ایران می داند؟ او توضیح می دهد: من فکرش را هم نمی کردم لیگ ایران سطح خوبی داشته باشد و بازی ها تا این حد در آن سخت باشد، ما در دو بازی که انجام دادیم کیفیت بالایی را از تیم های حریف دیدیم و این خیلی برای ما جالب بود. اگر شما می خواهید در فوتبال ایران موفق باشید باید سرعت عمل خوبی داشته باشید و خیلی سریع باشید تا بتوانید گل بزنید و یک مهاجم باید خیلی تمرکز داشته باشد.

 

1384054

 

* تقابل با کولیبالی

 

هفته گذشته فولاد مقابل نفت مسجد سلیمان قرار گرفت و در این دیدار، کولیبالی و مسی تقابل جذابی باهم داشتند. پرسش بعدی از رافائل در این باره است و او عنوان می کند: او دفاع بسیار خوب، قدرتمند و محکمی است و من فکر می کنم بازیکن بسیار خوبی است که سال ها در فوتبال ایران حضور داشته است. کولیبالی تجربه بالایی در فوتبال ایران دارد. قبل از بازی با او به زبان فرانسوی صحبت کردم و بعد نبرد ما آغاز شد و خوشحالم که ما برنده بازی شدیم و می دانم که با استقلال خوزستان قبلا قهرمان ایران شده است. کولیبالی مدافعی است که هیکل بزرگی دارد و بازی مقابل او کار بسیار سختی است. هر موقع که جا می ماند، با گام های بزرگ خود را می رساند و تلاش می کرد توپ را بگیرد.

 

* شباهت اسم به لیونل مسی

 

اما مهم ترین نکته درباره این بازیکن، مربوط به نام اوست که شباهت زیادی به لیونل مسی دارد. از مهاجم کامرونی می خواهیم تا این موضوع را توضیح بدهد: خانواده و والدینم این اسم را برای من انتخاب کردند، اسم من به معنای مسیح است و هیچ ربطی به مسی آرژانتینی ندارد. چون خانواده مسیحی دارم و به همین خاطر چنین اسمی را روی من گذاشته اند.

 

* احتمال بازی در تیم ملی کامرون

 

سوال دیگر از رافائل مسی درخصوص تیم ملی کامرون و احتمال دعوت او به این تیم است، مسی با واقع بینی می گوید: امیدوارم تیم ملی به جام جهانی 2022 قطر صعود کند. کلارنس سیدورف سرمربی تیم ملی است اما من هیچ بختی برای حضور در تیم ملی ندارم، نخستین بازی رسمی پیش روی تیم ملی کامرون جام ملت های آفریقا است که در مصر برگزار می شود و در ژوئن (خرداد) خواهد بود. آرزوی هر فوتبالیست کامرونی است که در تیم ملی بازی کند اما من فکر نمی کنم بتوانم در تیم ملی باشم، به خاطر این که در ایران بازی می کنم. بازیکنانی که در تیم ملی هستند، در اروپا بازی می کنند و معروفیت بیشتری هم دارند و من باید واقع بین باشم. اما از بودن در فولاد بسیار خوشحالم و لذت می بریم و امیدوارم این به من کمک کند که به اهدافی که دارم برسم.

 

1383005

 

* زندگی در شهر اهواز


اظهارات بعدی مهاجم فولاد به زندگی در ایران مربوط است، این که او می خواهد هرچه زودتر تطبیق پیدا کند. مسی در این باره تصریح می کند: من تازه در حال سازش پیدا کردن با شرایط هستم و با شهر اهواز و زندگی در اینجا خو می گیرم. سعی می کنم که حتما رفته رفته بهتر شوم و هرچه سریع تر اولین گلم را برای فولاد بزنم، به خاطر این که مربی چنین انتظاری از من دارد، بچه های تیم هم به من کمک می کنند تا هر چه سریعتر نخستین گلم را بزنم، در بازی قبلی مقابل نفت مسجد سلیمان می توانستم این کار را بکنم اما بدشانس بودم و یک مقدار هم ضربه آخر را هم بد زدم.

 

* در راه ابراهیم توره و عرفان اولروم؟

 

سوال پایانی از رافائل مسی درباره آفریقایی های سابق و فعلی در فوتبال ایران است. او می گوید: منشا و دیگر آفریقایی فعلی فوتبال ایران را نمی شناسم اما می دانم که در فوتبال ایران بازیکنان آفریقایی زیادی حضور داشته اند و برخی آقای گل هم شده اند و من هم دوست دارم که در ایران و فولاد این کار را انجام بدهم و بیشترین تعداد گل را برای تیمم بزنم. البته مهم نیست که گل را چه کسی می زند و در نهایت موفقیت تیم مهم است اما چون این کار هواداران فولاد را خوشحال می کند، دوست دارم اثری از خود به جای بگذارم.

دیدگاه‌ها