کد خبر : 1593438 | 02 اسفند 1397 ساعت 19:54 | 37.5K بازدید | 0 دیدگاه

صعود به جام جهانى باز هم قطعى نشد!

بازهم به ژاپن باختیم؛ ضدحال بسکتبال در آزادى

تیم ملى بسکتبال ایران با وجود حمایت پرشور تماشاگران مقابل ژاپن شکست خورد تا همچنان صعودمان به جام جهانى قطعى نباشد.

بازهم به ژاپن باختیم؛ ضدحال بسکتبال در آزادى

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملى بسکتبال ایران در اولین بازى خود از پنجره ششم جام جهانى ٢٠١٩ امروز از ساعت ١٨ در تالار بسکتبال آزادى میزبان ژاپن بود.


همانطور که پیش بینى مى شد زنان و مردان زیادى عصر پنجشنبه راهى سالن آزادى شدند تا به حمایت از شاگردان شاهین طبع براى رقم زدن پیروزى در این مسابقه حساس و قطعى کردن صعود به جام جهانى بپردازند.


از میان مسئولان هم صالحى امیرى، رییس کمیته ملى المپیک در سالن حاضر بود و از طرفى خیلى از پیشکسوتان رشته بسکتبال هم براى حمایت از تیم ملى در سالن حضور داشتند.


جالب اینکه حتى پیشکسوتان رشته هاى دیگر مثل والیبال و کشتى هم در میان تماشاگران نشسته بودند.


بازى از همان ابتدا براى ایران خوب آغاز نشد و در کوارتر اول شاگردان شاهین طبع ٣٥ بر ٢٨ شکست خوردند.


با عملکرد نسبتا ضعیف ایران در بخش دفاع نیمه نخست با حساب ٥٥ بر ٤٥ به سود سامورایى ها به پایان رسید.

 

1384126


با اینکه شاهین طبع تغییرات زیادى در ترکیب تیمش داد، اما در نیمه دوم هم ژاپنى ها خیلى راحت به سبد ایران مى رسیدند و گلزنى مى کردند.


با اینکه فقط یک کوارتر به پایان مسابقه باقى مانده بود، ایران ١١ امتیاز از حریف خود عقب افتاد.


در کوارتر چهارم نیز تغییر چندانى در روند بازى به وجود نیامد و باز هم ژاپنى ها توانستند برترى خود را به آسمان خراش هاى ایرانى دیکته کنند؛اگرچه در دقایقى ایران مى توانست به بازى برگردد.


با اینکه مایک رستمپور، بازیکن دورگه ایرانى-آمریکایى در کوارتر چهارم نمایش خوبى از خود نشان داد، اما امروز جاى خالى بازیکنانى چون حامد حدادى، صمد نیکخواه و ارسلان کاظمى کاملا در ترکیب تیم ملى محسوس بود.


در نهایت این بازى با حساب ٩٧ بر ٨٩ به سود ژاپن به پایان رسید تا هزاران تماشاگرى که خودشان را به سالن آزادى رسانده بودند، دست خالى به خانه برگردند.


با این شکست صعود ایران همچنان به جام جهانى قطعى نشده و اماواگرهایى براى صعود نکردن ایران وجود دارد. البته اگر قطر بتواند امشب فیلپین را از پیش رو بردارد، صعود ایران قطعى خواهد شد؛ در غیر اینصورت تیم شاهین طبع باید ٣ روز دیگر در بازى برابر استرالیا در تهران برنده از زمین بیرون بیاید.

دیدگاه‌ها