کد خبر : 1593548 | 03 اسفند 1397 ساعت 12:58 | 9.5K بازدید | 0 دیدگاه

اسپایر در ایران بود، چشم‌بسته قهرمان آسیا می‌شدیم؛

انتقاد شدید صادقی از بی‌پولی نارنجی پوشان

مربی و باتجربه‌ترین بازیکن تاریخ سایپا به شدت نسبت به اوضاع این باشگاه و عدم حمایت از بازیکنان انتقاد کرد.

انتقاد شدید صادقی از بی‌پولی نارنجی پوشان

ابراهیم صادقی در گفت‌وگو با "ورزش سه" با بیان اینکه مشکلات سایپا به اوج خود رسیده است، اظهار کرد: این مسائل چند وقتی است وجود دارد ولی با حمایت‌هایی که علی دایی داشته و صحبت‌هایی که انجام داده، بازیکنان را تا اینجا آورده است؛ آقای دایی خیلی از مواقع از نظر مالی بازیکنان را حمایت کرده تا مشکلی نداشته باشند.

 

او ادامه داد: بازیکنان تا الان بخاطر لیگ قهرمانان آسیا و بحث ملی این اوضاع را تحمل کردند؛ ما برای سفر به قطر هم مشکلاتی داشتیم؛ از طرف دیگر هر رو در یک مجموعه ورزشی تمرین می‌کنیم و مشکلات زیادی داریم.

 

* به بازیکنان حق می‌دهم

 

مربی سایپا با اشاره به اینکه ۱۹ سال است در این باشگاه حضور دارم، گفت: ۱۷ سال به‌عنوان بازیکن و دو سال به‌عنوان مربی در سایپا هستم ولی واقعا الان مشکلات به اوج خود رسیده و ما نیز هرچه تلاش کردیم و با بچه‌ها صحبت کردیم، دیگر راضی به انجام تمرین نبودند؛ البته به آنها حق می‌دهم چون قراردادشان را می‌خواهند و طبیعی است که اعتراض داشته باشند؛ واقعا مدت زیادی است که تحمل کردند.

 

صادقی عنوان کرد: سال‌های زیادی است در سایپا هستم ولی من هم جزو کسانی هستم که چکم برگشت خورده است؛ پس از ۱۹ سال چک مالی من از باشگاه سایپا برگشت خورد؛ آن هم قراردادی که برای سه فصل پیش بود و ارتباطی به امسال نداشت، اما با این وجود بر حسب احترام به باشگاه، هیچ اعتراضی نکردم و این قضیه را بازتاب ندادم؛ افراد دیگری هم هستند که اتفاقی مشابه من برای آنها افتاده است.

 

او با تاکید بر اینکه در اوضاع فعلی تیم به خوبی عمل نشده است، ابراز کرد: چک بعضی از بازیکنان قدیمی پاس شده ولی چک عده دیگری برگشت خورده است؛ این تبعیض‌ها بازیکنان و کل تیم را ناراحت کرده است.

 

* علی دایی شخصا به بازیکنان پول می‌دهد

 

باتجربه‌ترین بازیکن تاریخ باشگاه سایپا عنوان کرد: خیلی سعی کردیم برای بهبود این شرایط با بازیکنان صحبت کنیم؛ مدیر تیم و شخص علی دایی تلاش زیادی در این مدت کردند و با اعضای تیم حرف زدند؛ شاید برخی بازیکنان راضی نباشند اسم آنها را ببرم ولی در جریان هستم علی دایی شخصا از جیب خود به عده‌ای از بازیکنان پول داده چون باشگاه نتوانسته قرارداد بازیکنان را بدهد و مشکلات‌شان را برطرف کند.

 

صادقی ادامه داد: تا کجا می‌شود این مسائل ادامه‌دار باشد؟ دیروز و امروز هم سعی کردیم با بازیکنان صحبت کنیم تا تمرین کنند ولی قبول نکردند و تمرینی نداشتند؛ امیدوار هستیم مسؤولان باشگاه فکری کنند تا مشکلات حل شود.

 

او به شکست سایپا مقابل الریان در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا اشاره کرد و افزود: تیم ما با تمام وجود در قطر بازی کرد؛ از نظر من مهم تلاش بازیکنان با تمام وجود بود؛ آنها فراتر از حد انتظار ظاهر شدند، اما الریان تیم خیلی خوبی بود که از چهار بازیکن با کیفیت بهره می‌برد و دو بازیکن دو ملیتی(تاباتا و سوریا) در اختیار داشت.

 

مربی تیم سایپا اضافه کرد: بحث بازیکنان الریان به کنار، آنها امکانات فوق‌العاده‌ای هم داشتند؛ هشت زمین تمرین در باشگاه الریان بود و از یک استادیوم خوب بهره می‌بردند؛ زیرساخت‌های فوتبال قطر عالی است و داشتن هشت زمین تمرین در کنار هم کمک زیادی به آنها خواهد بود.

 

صادقی یادآور شد: یک روز قبل از دیدار برابر الریان، با مسؤولان قطری هماهنگی انجام دادیم و با کادر فنی تیم به کمپ اسپایر رفتیم؛ واقعا ساختارشان بی‌نظیر بود و با آن شرایط واضح است که تیم ملی‌شان نتیجه می‌گیرد؛ امکانات بسیار کاملی دارند و در آن طرف دیگر، باشگاه الریان نیز از شرایط خوبی از نظر زیرساختی برخوردار است.

 

1307043

 

* اسپایر در ایران بود، چشم‌بسته قهرمان آسیا می‌شدیم

 

او عنوان کرد: مشکل قطری‌ها این است که نیروی انسانی ندارند ولی ما نیروی انسانی و استعدادهای فراوانی در تمام رشته های ورزشی داریم، اما برخلاف آنها امکانات و زیرساخت نداریم؛ مطمئن باشید اگر کمپی مثل اسپایر را داشتیم، چشم بسته قهرمان آسیا بودیم و در جام جهانی نیز هدف ما حضور در جمع هشت تیم برتر و نیمه نهایی بود و صعود به جام جهانی یا بالا رفتن از مرحله گروهی آرزو نمی‌شد.

 

* به جای آوردن مربیان گران‌قیمت، زیرساخت را درست کنیم

 

مربی سایپا عنوان کرد: امیدوار هستم یک روز تمام باشگاه‌های ایران زیرساخت و امکانات خوبی داشته باشند که در صورت این اتفاق و  با توجه به استعدادهای تمام رشته‌ها و به ویژه فوتبال، دیگر مشکلی نخواهیم داشت؛ ما به جای اینکه مربیان گران بیاوریم، باید زیرساخت‌ها را آماده کنیم تا نتایج خوبی بگیریم.

 

صادقی اضافه کرد: مگر باشگاه‌های ما چقدر امکانات دارند؟ سایپا جزو تیم‌هایی است که محل تمرینی دارد ولی همین زمین تمرین هم از بین رفته و ۲۰ سال است تیم در آنجا تمرین دارد؛ مگر این زمین تا چه زمانی جواب می‌دهد؟

 

او تصریح کرد: ما قبلا فوتبال بازی کردیم و پولی دریافت کردیم و امکاناتی داریم ولی بازیکنان جوان می‌خواهند برای ازدواج و آینده خود برنامه‌ریزی کنند و وقتی می‌بینند پول‌های باشگاه اینطور خرج می‌شود، قراردادشان را با تاخیر پرداخت می‌کنند و ... ناراحت خواهند شد.

 

1252467

 

* هیچ‌وقت مشکلات مالی اندازه امسال نبود

 

مربی تیم سایپا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه طی ۱۹ سال حضورش در این باشگاه چنین شرایطی را تجربه کرده بود، گفت: سال‌هایی بود که دچار مشکلاتی مالی بودیم ولی امسال خیلی بیشتر شده و به اوج خود رسیده است؛ 

 

صادقی عنوان کرد: روز یکشنبه با تراکتورسازی بازی داریم؛ دو روز قبل از قطر آمدیم و یک تمرین سبک داشتیم؛ دیروز و امروز باید تمرینات اصلی را برگزار می‌کردیم که این دو روز بازیکنان اعتصاب کردند و گفتند اگر مشکلات حل نشود، فردا هم تمرین نمی‌کنند؛ امروز در تمرین حاضر شدیم و امیدوار به حل مشکلات بودیم ولی علی دایی که نمی‌تواند در این وضعیت از خودش به بازیکنان وعده بدهد؛ با از دست دادن تمرین امروز تنها یک تمرین  فرداشنبه را خواهیم داشت که آن هم تمرین سبک خواهد بود و در واقع هیچ تمرین اصلی را برگزار نکردیم.

 

وی تصریح کرد: بخاطر پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا، دو بازی عقب افتاده داریم و به همین دلیل مسابقات ما فشرده‌تر شده است؛ یکشنبه و بعد از آن پنج‌شنبه بازی خواهیم داشت؛ امیدوار هستیم مشکلات حل شود تا تیم با تمرین بهتر بازی‌های خود را برگزار کند؛ مهم این است بازیکنان با فکر باز به تمرین و بازی کنند، اما وقتی ذهن آنها درگیر است، نمی‌توانید کاری انجام دهید.

دیدگاه‌ها