کد خبر : 1594124 | 05 اسفند 1397 ساعت 14:36 | 3.2K بازدید | 0 دیدگاه

مختاری: قولی نمی دهم که نتوانم به آن عمل کنم

وزارت ورزش در انتخابات هاکی بی طرف است

رئیس هیئت هاکی استان تهران گفت: برای حضور در انتخابات فدراسیون قولی نمی‌دهم که نتوانم آن را انجام بدهم.

وزارت ورزش در انتخابات هاکی بی طرف است

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم،  مسعود مختاری، رئیس هیئت هاکی استان تهران در نشست خبری که امروز برگزار شد، اظهار داشت: هیئت تهران همزمان با افتتاح فدراسیون هاکی در سال 1350 فعالیتش را آغاز کرد. این روند به گونه‌ای پیش رفته که از سال 88 تقریبا تمام فعالیت‌های هیئت متوقف شده بود و حتی دفتری هم برای این هیئت وجود نداشت. از ابتدای سال 96 مسئولیت سرپرستی هاکی تهران به من واگذار شد و پس از آن هم رئیس شدم.

 

وی افزود: اولویت اول جمع آوری اطلاعات و سپس راه اندازی دفتر هیئت بود. در یک سال گذشته فقط توانسته این مشکلات را حل کنیم و ساختار به وجود بیاوریم. ما در همین مدت توانستیم در مسابقات لیگ دسته اول مردان شرکت کردیم و به مقام قهرمانی رسیدیم و به لیگ برتر راه یافتیم. امسال در دور رفت لیگ برتر تیم تهران یکی از مدعیان قهرمانی است. امیدواریم بتوانیم در نهایت یکی از رتبه‌های اول تا سوم را کسب کنیم. تیم بانوان هم در لیگ شرکت کرد و به مقام چهارم لیگ برتر رشید که شروع خوبی در اولین سال فعالیت بود.

 

رئیس هیئت هاکی استان تهران ادامه داد: توانسته‌ایم تاکنون 9 هیئت شهرستانی را فعال کنیم و استعدادیابی هم صورت گرفته است. برگزاری کلاس‌های مربیگری و داوری از پایه یکی از برنامه‌های اصلی ما بوده است. همچنین هاکی به مدارس راه یافته است تا توجه به ورزش پایه هم شده باشد.

 

مختاری گفت: تدوین برنامه پنج ساله هیئت را انجام داده‌ایم. این به ما کمک می‌کند تا هدف‌گذاری خوبی داشته باشیم. برای هر سال یک تقویم جداگانه تدوین شده تا اجرایی شود. سال 97 اولین سال این برنامه پنج ساله بود . البته راه طولانی پیش رو داریم و نباید متوقف شویم. ما روی دو محور برنامه ریزی کرده‌ایم. محور اول استعدادیابی و حضور در مدارس و جاهایی است که این اتفاق محقق شود. محور بعدی توجه به بخش قهرمانی است. هاکی نسبت به سایر رشته ها خیلی شناخته شده نیست و این هدف را داریم که بتوانیم به جایگاهی برسانیم که این رشته برای اهل ورزش شناخته شده باشد. قدم بعدی هم پیشرفت در سطح جهان است.

 

وی عنوان کرد: تمرکز بیشتر روی هاکی سالنی است و به جز یک استان، سایر استان‌ها فاقد زمین چمن برای هاکی چمنی هستند. امیدواریم با کمکی که از طرف بخش خصوصی می‌شود، بتوانیم خلأهای این رشته را برطرف کنیم. البته وزارت ورزش هم باید در توسعه زیرساخت‌های این رشته کمک کند.

 

1384909

 

وی در خصوص حضورش در انتخابات فدراسیون هاکی گفت: شش نفر در عرصه رقابت هستند. هر رقابتی سازو کار خودش را دارد. من به دنبال ارائه برنامه هدفمند و رساندن آن به دست روسای هیئت‌ها هستم. قطعا وزارت ورزش در این انتخابات بی‌طرف است. البته شایعاتی درباره حمایت از یک نامزد مطرح می‌شود، اما وزارت ورزش موضع بی‌طرفانه دارد.

 

مختاری خاطرنشان کرد: یکی از اهداف مهم ما این است که از کمک شهرداری‌ها هم استفاده کنیم، البته باید رایزنی شود. اگر به امید اعتبارات دولتی باشیم، دچار مشکل می‌شویم. یکی از بهترین روش‌ها استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و اسپانسرینگ است. الان ساخت یک سالن برای یک رشته خاص شاید توجیه اقتصادی نداشته باشد، اما ایجاد سالن چند منظوره می‌تواند این خلأ را پر کند.

 

وی در پاسخ به این سوال که به عملکرد خودتان در هیئت استان تهران چه نمره‌ای می‌دهید، گفت: با توجه به عدم فعالیت هیئت در گذاشته و حالا حضور در مسابقات کشوری و لیگ، می‌توان گفت که از عملکرد مان راضی هستم، اما کافی نیست. در واقع تهران باید در جایگاه واقعی اش قرار بگیرد.

 

مختاری در پاسخ به این سوال که آیا برای ریاسش در فدراسیون قولی به هیئت ها و مسئولان ورزش کشور می‌دهد یا خیر؟ تاکید کرد: در هیچ کجا از برنامه‌ها قولی نمی‌دهم که نتوانم به آن عمل کنم. برای فدراسیون هم تعدادی از اسپانسرها اعلام آمادگی کرده‌اند که کنار ما باشند.

دیدگاه‌ها