کد خبر : 1594265 | 05 اسفند 1397 ساعت 21:51 | 87.8K بازدید | 0 دیدگاه

چند نکته از استقلال در مقابل ذوب آهن(آنالیز)

استقلال در برابر ذوب آهن با ارائه یک بازی برتر در اکثر دقایق بازی توانست هواداران را به ادامه فصل امیدوار کند.

چند نکته از استقلال در مقابل ذوب آهن(آنالیز)

به گزارش ورزش سه ، شفر در این بازی تصمیم گرفت همانند بازی قبل از وریا غفوری در دفاع راست استفاده کند و پژمان منتظری را که این روز ها آماده نشان داده است در دفاع مرکزی قرار دهد.


*حضور وریا در دفاع راست در زمان بازی سازی کمک بزرگی به هافبک های استقلال می کند.وقتی وریا از عقب زمین در کناره ها اضافه می شود هافبک ها با توجه به کیفیت فردی وریا با خیال راحت به بازی عرض می دهند و تیم های حریف هم برای مقابله با نفوذ های مکرر وریا از سمت راست در دفاع مجبور می شوند عریض بازی کنند واین امر به هافبک وینگر سمت راست استقلال که در این بازی صیادمنش بود کمک می کند که از فاصله ایجاد شده بین دفاع چپ و دفاع مرکزی حریف استفاده کند و تو بزند(صحنه گل دوم استقلال)


*صیاد منش هم در پست وینگر نشان داد با کمک شفر  به درک درستی از نیم فضا ها در زمین حریف رسیده است . و با آمادگی بدنی بالای خود، هم کمک بزرگی برای مهاجم هدف تیم است و هم در پرس تیمی یاور هافبک ها. 

 


*در خط هافبک حضور پر سر صدای پاتوسی برای استقلالی ها راهگشا بوده است و احتمالا این بازیکن پس از چند هفته تمرین گروهی بیشتر ، نقش مهمی را در استقلال نیم فصل دوم ایفا خواهد کرد .


نکته جالب بازی پاتوسی شوت های معروف به افت این بازیکن روی کرنرها و ضربات آزاد است.شوت هایی که پاتوسی با این مهارت ویژه به سمت دروازه شلیک می کند سازمان دفاعی تیم حریف را به هم می ریزد و دروازه بان ها هم در مقابل این ضربات نمی توانند واکنش موثری انجام دهند چون در واقع محل فرود توپ مشخص نیست .(کرنر پاتوسی که منجر به گل سوم استقلال شد)

 


*در خط هافبک عملکرد کم نقص فرشید باقری نکته ی ویژه ی این بازی بود .باقری بدون تردید موفق ترین  تغییر پست شفر در استقلال است .شفر در این سال ها علاقه خود به بازی دادن بازیکنان در پست های غیر تخصصی را نشان داده است ولی اکثرا این تغییرات نتیجه ی خوبی در بر نداشته است .اما باقری هافبک بی سر و صدای استقلالی ها به درک درستی از پست جدید خود در خط هافبک رسیده است .در نبود علی کریمی در  دو بازی اخیر ،وظیفه ی انتقال توپ از محور هافبک دفاعی به قسمت جلوی زمین به عهده ی باقری گذاشته شده بود که این بازیکن با بازی ساده و صحیح خود در طول این دو مسابقه نشان داد که به درک درستی از تاکتیک تیمی رسیده است. و به جز جنگندگی و قطع توپ های مداوم باقری در میانه میدان حالا شفر می تواند روی بازیسازی و پاس های دقیق فرشید هم حساب ویژه ای باز کند.

 

*در پست مهاجم هدف همچنان استقلالی ها به مهره ی ثابت خود نرسیده اند .در این بازی هم منشا این وظیفه را به عهده گرفته بود .


ولی جنس بازی منشا در بازی هایی که تیم قصد دارد بالاتر بازی کند موثر نیست .منشا مهاجمی است که علاقه دارد از بیرون محوطه ی جریمه استارت های سریع بزند و کمتر در زمان حمله های سازمان یافته در موقیعت درست قرار می گیرد و در تایمینگ ورود به محوطه جریمه مشکل دارد به خاطر همین موضوع منشا بیشتر گل های خود را در زمان حملات سریع و ضد حملات به ثمر رسانده است .

 

1384995


**آمادگی تیمی استقلال در دو بازی اخیر حاصل دو نکته مهم است که نباید مغفول بماند .


اول اینکه شفر زمان اوج آمادگی بدنی تیم خود را برای دو ماه اسفند و فروردین زمان بندی کرده است تا در بازی های آسیایی سختی که در پیش دارد بازیکنان از لحاظ بدنی تحلیل نرفته باشند.


دوم اینکه استقلال به دلیل مشکلات مالی نیم فصل ، نداشتن زمین تمرین مناسب و دیر اضافه شدن بازیکنان جدید روز های زیادی را خوب تمرین نکرد و حالا پس از دو هفته آرامش ، بازیکنان در زمین راحت تر یکدیگر را پیدا می کنند و خواسته های تاکتیکی کادر فنی را بهتر اجرا می کنند. 

 

احسان صدری

دیدگاه‌ها