کد خبر : 1594330 | 06 اسفند 1397 ساعت 10:31 | 86.7K بازدید | 0 دیدگاه

اشتباهات ابتدایی داوری؛

شبی که VAR در لالیگا و سری آ هنگ کرد! (عکس)

دو اشتباه همزمان از سوی داوران علیرغم بازبینی با VAR در سطح اول فوتبال جهان تعجب برانگیز بوده است.

شبی که VAR در لالیگا و سری آ هنگ کرد! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، دیشب و در بازی های ساعات پایانی فوتبال اروپا انواع و اقسام اتفاقات عجیب رخ داد و بعد از درگیری های غیرقابل باور بین کپا آریزابالاگا و مائوریتسیو ساری در جریان فینال جام اتحادیه، در دو دیدار رئال مادرید مقابل لوانته و اینتر برابر فیورنتینا اشتباهات عجیبی از منظر داوری رخ داده و حواشی فراوانی با خود به همراه داشت.

 

در دیدار رئال مادرید در خانه لوانته، در اواخر بازی کاسمیرو با یک شبیه سازی قابل تشخیص در محوطه جریمه حریف، خودش را با شدت تمام به زمین انداخت و داور را مجاب به اعلام یک ضربه پنالتی مهم به سود کهکشانی ها کرد.

 

1385111

 

1385128

 

جالب اینجاست داور چندین بار این اتفاق را با استفاده از تکنولوژی بازبینی صحنه مشاهده کرد اما باز هم تصمیم وی تغییری نکرد تا رئال مادرید با بهره گیری از یک اشتباه مسلم داوری به گل دوم رسیده و در شبی که دیرک دروازه دو بار به مددش آمد، در خانه لوانته به یک پیروزی مهم دست پیدا کند.

 

اما در دیدار اینتر مقابل فیورنتینا، دیرترین گل تاریخ سری آ در شرایطی کاملا اشتباه وارد دروازه اینتر شد. نراتزوری در آستانه کسب برتری 2-3 در آرتیمو فرانکی بود که یک پنالتی کاملا اشتباه این سه امتیاز ارزشمند را از آنها گرفت.

 

صحنه برخورد توپ فدریکو کیه زا به بدن دنیل دی آمبریزیو در شرایطی به اشتباه پنالتی گرفته شد که کارشناس اسکای مدعی شد نه تنها این صحنه پنالتی نبود، بلکه بازیکن فیورنتینا قبل از این اتفاق روی دی آمبروزیو مرتکب خطا شده است و این موقعیت به هیچ عنوان پنالتی نبوده است.

 

در این صحنه نیز قاضی میدان بارها صحنه را مرور کرد اما در نهایت روی تصمیم اشتباه خود پافشاری کرده و اینتر را از کسب پیروزی محروم کرد.

 

گل جوردن ورتو از روی نقطه پنالتی در دقیقه 101 به دروازه اینتر، دیرترین گل تاریخ سری آ بوده و بالاتر از گل ریکاردو ساپونارا در دقیقه 99، در شرایطی این عنوان را به خود اختصاص داد که در شرایطی اشتباه به ثمر رسید.

 

در حالیکه امید بر آن بود که با ورود VAR به دنیای فوتبال اشتباهات داوری به حداقل برسد، انگار حتی با وجود این تکنولوژی نیز امکان رخ دادن اشتباهات ابتدایی همانند اتفاقات دو دیدار دیشب رئال مادرید برابر لوانته و اینتر مقابل فیورنتینا حتی در بالاترین سطح فوتبال جهان نیز وجود دارد.

 

1385169

 

1385170

 

1385168

 

1385167

دیدگاه‌ها