کد خبر : 1594341 | 06 اسفند 1397 ساعت 11:38 | 213.5K بازدید | 0 دیدگاه

زلزله آبی ها با هنرنمایی ستاره ها

تیم منتخب هفته نوزدهم لیگ برتر

پرونده هفته نوزدهم لیگ برتر مثل یکی دو هفته قبل با یک بازی معوقه بسته شد تا همه در انتظار اعلام زمان این بازی معوقه باشند.

تیم منتخب هفته نوزدهم لیگ برتر

 

به گزارش "ورزش سه"، فشردگی برنامه باشگاهی در لیگ برتر آن هم در آستانه ورود به فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا باعث شد تا رقابت های هفته نوزدهم به فاصله تنها چند روز از هفته قبل برگزار شود. روزی که نتایج رقم خورده نیز نتوانست مانع یکه تازی سپاهانی شود که در این هفته به خاطر فشردگی بازی های رقیب همشهری از حضور در دربی اصفهان موقتا رهایی پیدا کرد.


توقف پرسپولیس در بازی سرد و کسل کننده مقابل نفتی های مسجدسلیمان دو امتیاز ارزشمند را از چنگ مدافع عنوان قهرمانی خارج کرد. بیشتر از این موضوع نمایش ناامیدکننده و سردرگم ستاره های سرخپوش آن هم در آستانه بازی های آسیایی طرفداران را دلسرد کرد تا زنگ خطر برای برانکو و شاگردانش به صدا در آید.


استقلال اما برعکس پرسپولیس در بازی با پارس جنوبی همین طور جدال معوقه با ذوب آهن به دو برد ارزشمند و امیدوارکننده رسید به خصوص در تقابل حیثیتی با علیرضا منصوریان سرمربی سابق خود. زلزله آبی ها با هنرنمایی ستاره های تازه وارد به خصوص خریدی جنجالی همچون پاتوسی لرزه براندام مدعیان لیگ برتر انداخت تا امیدواری ها به این تیم در گروه مرگ آسیا بیشتر از هر زمان دیگری شود.


با نگاهی به اتفاقات رخ داده در بازی های هفته نوزدهم تیم منتخب هفته به این شرح اعلام می شود، ترکیبی که برنامه ریزی سازمان لیگ در برگزاری بازی های فشرده در انتخاب آن تاثیرگذار بود چون نمی شد از درخشش برخی بازیکنان در بازی های معوقه خارج از هفته چشم پوشی کرد.


***
دروازه بان


مهدی امینی (پیکان)


مهدی امینی دروازه بان 22 ساله و جوان پیکان بیشتر فصل را به عنوان دروازه بان دوم پیکان و جانشین وحید شیخ ویسی سپری کرد اما در دو بازی آخر پیکان فرکی او را درون دروازه قرار داد. امینی برابر سپاهان یک گل خورد و تیمش هم باخت اما در بازی برابر ماشین سازی که برای پیکان یک بازی حیاتی برای فرار از باخت های سریالی بود او با کلین شیت و گرفتن پنالتی رضا خالقی فر مهاجم ماشین سازی نقش کلیدی داشت. امینی اگر این روندش را حفظ کند شاید تا پایان فصل دروازه بان اصلی پیکانی ها باشد.

 

1382646


***
مدافعان


یوسف وکیا(نفت مسجدسلیمان)


مدافع راست خوزستانی در مصاف با پرسپولیس یکی از پرکارترین بازیکنان زمین بود. رفت و برگشت های سرعتی و هوش بالای وکیا به کابوسی برای شایان مصلح تبدیل شد تا جایی که در چند صحنه مدافع چپ پرسپولیس از مهار این بازیکن غافل ماند تا نفتی ها روی دروازه مهمان تهرانی خطرساز شوند. یوسف وکیا در این بازی نشان داد بعد از تمام بدشانسی هایی که در راه مصدومیت و دور شدن از شرایط مطلوب پشت سر گذاشت دوباره در مسیر درستی قرار گرفته و با کمی زرنگی می تواند نامش را بر سر زبان ها بیاندازد.

 

1385188

 

محمد دانشگر (استقلال تهران)


آن شروع بد و هفته های سخت نیم فصل اول حالا جای خود را به روزهایی داده که محمد دانشگر ستاره اول خط دفاعی استقلال است و نبود او باعث می شود تا هواداران استقلال از بسته نگه داشتن دروازه این تیم نا امید باشند. دانشگر که با گذشت زمان به خوبی در استقلال جا افتاده و مدافعی مستحکم و آماده نشان داده، در هفته های اخیر روندی رو به رشد داشته و در دیدار با ذوب آهن عملکرد خوب خود را با گلزنی کامل کرد. دانشگر که برابر پارس جنوبی در گلزنی در موقعیت تک به تک ناکام بود، این بار توانست با یک ضربه سر دروازه مظاهری را باز کند تا به این ترتیب تعداد گل های زده خود را به عدد دو برساند.

 

1385216

 

وفا هخامنش (صنعت نفت آبادان)


وفا هخامنش؛ مدافع وسط 27 ساله و اهل گنبد کاووس تیم صنعت نفت آبادان در این فصل مدافع بازیکن ثابت تیمش بوده و در 19 هفته برگزار شده تمام بازی ها را نود دقیقه بازی کرده است. او در بازی حساس تیمش برابر استقلال خوزستان که دربی خوزستانی ها بود و امتیازهایش برای دوتیم اهمیت زیادی داشت یکی از بهترین های تیمش بود و در نیمه دوم گل صنعت نفت را هم به ثمر رساند. او در این فصل یک پاس گل در بازی برابر پارس جنوبی نیز به همتیمی هایش داده است.

 

1385199


علی نعمتی (پدیده مشهد)


یحیی گل محمدی در چند بازی گذشته ترجیح داد با تغییر پست مدافع میانی خود از علی نعمتی در پست مدافع چپ بهره ببرد. تصمیمی که هم برای پدیده کارساز بود هم برای این بازیکن جوان تا بیشتر از قبل نام خود را به عنوان یکی از پدیده های این فصل لیگ برتر بر سر زبان ها بیاندازد. بازی پرجنب و جوش و رفت و برگشت های عالی از نعمتی در پست جدیدی که کادر فنی برای او ترسیم کرده بودند مقابل سپیدرود حسابی برای مدافعان رشتی دردسرساز شد. مسلما با این روندی که علی نعمتی در پیش گرفته او را می توان یکی از بهترین بازیکنان لیگ هجدهم قلمداد کرد که هر هفته روند روبه رشدی از خود نشان داده است.

 

1385201


***
هافبک ها


وریا غفوری(استقلال تهران)


درخشیدن برای وریا فعلی تکراری در ماه های اخیر شده و غفوری امسال یکی از بهترین سال های خود را سپری می کند. وریا که همچنان بهترین گلزن استقلال است، در دیدار با ذوب آهن پایه گذار گل دوم استقلال شد و با نفوذهای پی در پی خود و دادن برتری عددی به استقلال در خط حمله تمام برنامه های دفاعی حریف را بر هم زد تا استقلال برابر ذوب آهن کار سختی برای کسب پیروزی نداشته باشد. غفوری که با بازگشت به دفاع راست، استقلال را در دفاع و حمله به تیمی قدرتمند تر تبدیل کرده، حالا یکی از ستون های اصلی تیم شفر است و ادامه آمادگی او می تواند به آبی ها در ادامه فصل کمک کند.

 

1385215

 

محمد آبشک(نساجی مازندران)


بازی نساجی برابر فولاد یک بازی سخت بود و یکی از دلایل موفقیت نساجی در این مسابقه را می توان بازی خوب هافبک های این تیم از جمله محمد آبشک دانست. این هافبک 32 ساله یکی از بازیکنان ثابت نساجی در این فصل بوده و در هجده مسابقه از نوزده بازی تیمش حضور داشته است.  او در برابر فولاد که در خط هافبک و بخش تهاجمی یک تیم پرتوان است نمایشی بسیار خوب داشت و توانست به تیم هفته راه پیدا کند.

 

1385211

 

آیاندا پاتوسی(استقلال تهران)


استقلال در حال تکامل شفر با حضور پاتوسی در سبک بازی و نتیجه گیری جهش چشمگیری داشته است. این بازیکن اهل آفریقای جنوبی در دیدار با ذوب آهن توانست درخشش خود را کامل کند و بعد از اینکه گل اول با شوت از راه دور او پایه گذاری شد، گل دوم را به ثمر رساند و در نهایت با یک ارسال دقیق پایه گذار گل سوم این تیم شد. پاتوسی که حالا در مرکز زمین خلا یک بازی ساز را به خوبی پر کرده، در کنار تاثیر گذاری در گل های استقلال به خوبی با دیگر بازیکنان هماهنگ شده و ریتم بازی آبی ها را شکل می دهد تا خرید استقلال در مرکز زمین، بهترین خرید نیم فصل دوم باشد.

 

1385004


***
مهاجمان


محمد مهدی نظری(نساجی مازندران)


مهاجم با تجربه تیم نساجی، در بازی برابر فولاد به عنوان بازیکن اصلی در ترکیب تیمش قرار گرفت و توانست با گرفتن یک ضربه پنالتی نقش موثرش را بار دیگر در این تیم نشان بدهد. او تا قبل از این مسابقه تنها در دوبازی به عنوان بازیکن اصلی در ترکیب نساجی بازی کرده بود اما در همان 113 دقیقه ای که به میدان رفته بود 2 گل و 2 پاس گل و البته یک پنالتی برای تیمش به دست آورده و یکی از بهترین بازیکنان تعویضی لیگ هجدهم به شمار می رفت. نظری در سومین نود دقیقه اش هم بازیکن موثری برای نساجی بود و شاید این بازی او را از یک ذخیره طلایی به مهاجم ثابت قائمشهری ها بدل کند.

 

1385213

 

الهیار صیادمنش(استقلال تهران)


در بازگشت به ترکیب اصلی استقلال ارائه گر نمایشی فوق العاده بود. جوان اول این روزهای اردوی استقلال با انگیزه های بالا در اوج آمادگی روحی روانی در نقش یکی از سه ضلع تهاجمی استقلال به میدان رفت و با نمایش های فوق العاده خود ثابت کرد که می توانست زودتر از این به داد آبی ها برسد. بازی چشم نواز این جوان ملی پوش و هماهنگی فوق العاده او با دیگر عناصر تهاجمی توام شد با سرعت خیره کننده و حرکات پابه توپ تا تعریف و تمجیدها از الهیار دوباره اوج بگیرد. مسلما با روندی که صیادمنش در پیش گرفته وینفرد شفر ریسک خارج کردن او از برنامه های تاکتیکی را به جان نخواهد خرید حتی اگر به قیمت نیمکت نشینی ستاره های خارجی و سرشناس تمام شود.

 

1385214

 

یونس شاکری (پدیده مشهد)


مهاجم حالا باتجربه و سرشناس پدیده یک بار دیگر ارزش های خود را در خط حمله پدیده لیگ به معرض نمایش گذاشت. به ثمررساندن هر دو گل میزبان مقابل شاگردان جادوگر عصبانی شهر باران کافی بود تا شاکری به مهاجم اول هفته تبدیل شود. یحیی برخلاف دور رفت که از شاکری در نقش تعویض طلایی بهره می برد در دور برگشت بیشتر برنامه های تهاجمی خود را روی حضور این مهاجم بلندزن طراحی کرد . شاکری هم سرمربی مشهدی ها را ناامید نکرد و در هر بازی با تلاش فراوان، وظایف خود را به نحو مطلوبی انجام داد از جمله بازی با سپیدرود که با گل های این بازیکن ورزشگاه امام رضا(ع) به حالت انفجار در آمد.

 

1385210

 

دیدگاه‌ها