کد خبر : 1594686 | 07 اسفند 1397 ساعت 17:53 | 26.8K بازدید | 0 دیدگاه

به نظرم 7 تیم هم برای خوزستان کم است ولی امکانات نداریم؛

بوستانی: قرارداد دلفی 30 میلیون بود، خشتان 40 میلیون !

کریم بوستانی مربی سابق تیم فوتبال استقلال خوزستان در مورد دلیل جدایی اش از این تیم صحبت کرده و گلایه را مطرح می کند که چرا مدیران وقت باشگاه در مورد پرونده ساکونی به مردم توضیح نمی دهند.

بوستانی: قرارداد دلفی 30 میلیون بود، خشتان 40 میلیون ! 

به گزارش "ورزش سه"، کریم بوستانی مربی 66 ساله تیم فوتبال استقلال خوزستان امروز و پس از اینکه نتوانست نتایج خوبی همراه با این تیم کسب کند، از سمت خود استعفا داد و به صورت توافقی از این تیم جدا شد. استقلال خوزستان در حال حاضر با 7 امتیاز در قعر جدول رده بندی قرار گرفته است و برای ماندن در لیگ برتر، نیاز به معجزه دارد.

 

بوستانی در گفتگو با خبرنگار ورزش سه در مورد دلیل جدایی از تیم فوتبال استقلال خوزستان می گوید: تصمیم گرفتم جدا شوم و نمی خواهم زیاد در این رابطه صحبت کنم. به هر حال تیم مسابقات مهمی در پیش دارد. با باشگاه صحبت کردم و گفتم نمی توانم ادامه دهم.


بوستانی در مورد اینکه آیا با شرایطی که این تیم از لحاظ مالی دارد، فرد دیگری می تواند استقلال خوزستان را در لیگ حفظ کند، بیان کرد: خب نگه داشتن تیم سخت است ولی با بازی های خوبی که بچه ها انجام دادند، می توانند بمانند. ما بازی های خوبی انجام می دادیم که فقط به نتیجه نمی رسیدیم ولی خب در فوتبال فقط به صرف بازی خوب امتیاز نمی دهند. فکر می کنم بازیکنان می توانند از غیرممکن ممکن بسازند. خودشان باید همت کنند و شاید مربی ای که انتخاب می شود، توانایی حفظ تیم را داشته باشد.


مربی سابق استقلال خوزستان که عملکرد خوبی از لحاظ امتیازگیری در زمان حضور در راس کادر فنی تیم نداشت، در این رابطه توضیح می دهد: ما یک بازی را در شروع نیم فصل دوم بد باختیم که بازی با ماشین سازی بود، ولی در مابقی بازی هایی که داشتیم اصلا حق ما باخت نبود. با تیم یحیی شرایط خوبی داشتیم. بعد هم با پرسپولیس بازی خوبی انجام دادیم که همه دیدند. بازی با نفت آبادان ما سه تک به تک داشتیم که گل نشد و با احترام به تیم آبادان و هوادارانش می توانستیم برنده بشویم ولی خب گفتم به تیمی که خوب بازی می کند، امتیاز نمی دهند.

 

بوستانی که پیش تر به عنوان مربی گلرها با امیرقلعه نویی در سپاهان و تراکتورسازی همکاری داشته، حرف هایش را اینگونه ادامه داد: ما از پنجره نقل و انتقالات محروم شدیم و دو تا بازیکن خوبمان را از دست دادیم که کار را برایمان سخت تر کرد. یکی دلفی و یکی هم ایمان مبعلی. قرار بوده یک میلیارد تومان برای انتقال دلفی به ما بدهند ولی می گویند نمی توان پول را جابجا کرد. از این یک میلیارد البته 700 میلیون تومان را هم قرار شده به ساکونی بدهند.

 

1385569

 

مربی سابق استقلال خوزستان در مورد اینکه چرا با این شرایط اجازه جدایی ایمان مبعلی صادر شد، توضیح داد: دکتر غفوری از ما خواستند تا ایمان را به فولاد بدهیم؛ ایشان زحمات زیادی کشیده اند و نتوانستیم روی حرف آنها حرف بزنیم. 


وی افزود: من در شرایط سختی این تیم را گرفتم. شب قبل از بازی با استقلال تهران فهمیدم که آقای یزدی رفته اند ولی من هم قبول نکردم که مسئولیت تیم را قبول کنم. با این حال  دو ساعت قبل از بازی آمدند و من پس از اینکه با آقای یزدی صحبت کردم و رخصت گرفتم، تیم را گرفتم ولی امروز وقتی دیدم نمی توانم کمک کنم رفتم تا شاید مربی بعدی بتواند کمک کند. از هواداران واقعا تشکر می کنم از روزی که من آمدم خیلی حمایت کردند. آقای هاشمی پور و مخصوصا دکتر غفوری طی این مدت خیلی حمایت کردند.


بوستانی در ادامه و در پاسخ به این سوال که چه اتفاقاتی رخ می دهد که تیم قهرمان لیگ پانزدهم حالا در آستانه سقوط است و شاید سال آینده با سرنوشت استقلال اهواز مواجه شد، عنوان کرد: سالی که تیم قهرمان شد، بازیکنان بسیار خوبی در تیم بودند. آن زمان پول بود و همان سالی که قهرمان شدند 16 میلیارد هزینه کردند، ولی امسال گفتند 3 میلیارد بودجه دارید! آن زمان قرارداد بازیکنان بالای 500 میلیون بود؛ اما حالا قرارداد آقای خشتان 40 میلیون است و دلفی 30 میلیونی. ایمان مبعلی و احمد آل نعمه تنها بازیکنانی بودند که 300 میلیونی بودند.  


مربی سابق استقلال خوزستان حرف هایش را اینگونه خاتمه داد: واقعا ما اینجا فاقد امکانات هستیم. می گویند 4 تا تیم برای استان خوزستان زیاد است ولی 7 تا هم به نظرم کم است. شما بروید ببینید که چرا ساکونی باید برود شکایت کند. بازیکن خوبی که نمایش خوبی با تیم داشت. گفتند پشت این انتقال برنامه هایی بوده.  بعد از 6 بازی گفتند نمی خواهیم. آن موقع باید 60 میلیون به او می دادند و الان 2 میلیارد و 100. حالا قرار است سه قسط 700 میلیونی به او بدهند که هنوز حتی یک قسط هم پرداخت نشده و قرار است یک قسط با پول دلفی داده شود. چرا مدیریت آن زمان قراردادش (منظور بوستانی مدیریت باشگاه استقلال خوزستان یک سال پس از قهرمانی و در لیگ شانزدهم است) را پرداخت نکرده. مدیریت آن زمان هم کاملا مشخص است.

دیدگاه‌ها