کد خبر : 1595106 | 09 اسفند 1397 ساعت 17:03 | 303.9K بازدید | 0 دیدگاه

برد بزرگ در غدیر؛ تیم شفر مدعی تر از همیشه

فولاد 1 - استقلال3؛ هت تریک از آفریقای مخوف

شاگردان شفر موفق شدند در سومین دیدار متوالی خود یک برد بزرگ خارج از خانه کسب کنند.

فولاد 1 - استقلال3؛ هت تریک از آفریقای مخوف

به گزارش "ورزش سه"، استقلال و فولاد خوزستان در دیدار هفته بیستم رقابت های لیگ برتر در شهر اهواز سی و چهارمین تقابل خود در لیگ برتر را پشت سر گذاشتند. هر دو تیم در هفته های گذشته فرم بسیار خوبی  داشتند و همین موضوع باعث شده بود تا هواداران فوتبال در انتظار یکی از دیدارهای جذاب لیگ باشند؛ اتفاقی که با رد و بدل شدن 4 گل و البته جشنواره ای از اتفاقات جذاب رخ داد و هر دو تیم با ارائه یک فوتبال زیبا، بازی را به پایان رساندند؛ تقابلی که البته سه گل در آن سهم آبی ها بود و یک گل سهم فولاد خوزستان. گزارش این دیدار در ادامه می آید:


هفته بیستم لیگ برتر/ ساعت:15
ورزشگاه : غدیر
داور: سید مهدی سیدعلی / کمک ها: محمدرضا منصوری و مهدی عالیقدر

 

ترکیب فولاد:


احسان مرادیان، فرزاد جعفری، ایوب والی، عارف آغاسی، میلاد بدرقه، آکاهوشی، میثم دورقی، مهدی زبیدی، رضا میرزای، حسن بیت سعید( 79 - بابک مرادی) و لوسیانو پریرا


عکس: افشین قطبی

 

ترکیب استقلال


حسین حسینی، وریا غفوری، پژمان منتظری، محمد دانشگر، آرمین سهرابیان، امید نورافکن، فرشید باقری، آیاندا پاتوسی (85- محسن کریمی)، اللهیار صیادمنش (71- شجاعیان)، گادوین منشا (74- ایسما)و فرشید اسماعیلی


سرمربی وینفرد شفر

 

اخطار:

 

محمد دانشگر  (19 ) محسن کریمی (92) برای استقلال

 

رضا میرزایی (34 ) رافائل مسی (64) برای فولاد

 

شرح گل:


1-0 (استقلال): پاس زیبای فرشید باقری از فاصله 40 متری در دقیقه 15با فرار عالی منشا همراه شد  و او با یک ضربه سرضرب توپ را از بالای سر مرادیان وارد دروازه فولاد کرد.

 

1386130

 

1-1  (فولاد): اشتباه بازیکنان استقلال در یارگیری باعث شد پریرا توپ را بدون فشار به آکاهوشی برسد، او پاسش را تک ضرب در عمق دفاع استقلال به بیت سعید داد و او به زیباترین شکل ممکن با یک ضربه محکم دروازه تیم سابقش را باز کرد.

 

2-1 (استقلال): ضربه سر صیادمنش توپ را در گوشه راست محوطه جریمه به منشا رساند، پاس زمینی او با جای خالی فوق العاده اسماعیلی به پاتوسی رسید و او موفق شد دروازه فولاد را برای دومین بار باز کند.

 

3-1 (استقلال): وریا غفوری توپ را به تنهایی چند متر جلو آورد و توپ او در برخورد با مدافع فولاد به ایسما رسید و او  با یک ضربه دقیق دروازه فولاد را باز کرد.

 

شرح بازی:

 

دیدار تیم‌های فولاد خوزستان و استقلال تهران با پیروزی 3 بر یک تیم میهمان خاتمه یافت.

فولاد و استقلال در حالی برابر هم قرار گرفتند که افشین قطبی برای اولین بار از تاکافومی آکاهوشی بازیکن ژاپنی در ترکیب اصلی استفاده کرد و سایر بازیکنان جدید فولاد خوزستان را روی نیمکت قرار داد. در سمت مقابل هم وینفرد شفر دست به تغییراتی در تیمش زد که مهم‌ترین تغییر نیمکت نشینی سیدمهدی رحمتی بود.

دقایق ابتدایی بازی فولاد و استقلال داغ و پرهیجان دنبال شد و چند فرصت گلزنی روی دروازه‌های دوتیم به وجود آمد. اولین فرصت را فرشید باقری در محوطه جریمه فولاد خراب کرد و متعاقب آن مهدی زبیدی در دهانه دروازه استقلال نتوانست به توپ ضربه بزند تا در نهایت استقلالی‌ها در دقیقه 15 با ضربه گادوین منشا به گل اول رسیدند.

رضا میرزایی لحظاتی بعد از گل استقلال یک فرصت عالی را برای زدن گل تساوی فولاد از دست داد و در ادامه بازی به میدان کشیده شد و حدود 20 دقیقه توپ در میانه میدان بین بازیکنان فولاد و استقلال ردوبدل می‌شد و کمتر خطری دروازه‌ها را تهدید می‌کرد اما در دقایق پایانی نیمه اول بازی دوباره جان گرفت و تماشاگران دو گل متوالی را دیدند. ابتدا حسن بیت‌سعید در دقیقه 38 گل تساوی را درون دروازه استقلال جای داد، ولی شادی فولادی‌ها زیاد دوام نداشت و آیاندا پاتوسی در دقیقه 40 تیم میهمان را پیش انداخت تا نیمه اول با نتیجه 2 بر یک بسود استقلال تمام شود.

تیم فولاد خوزستان در ابتدای نیمه دوم با انجام دو تعویض در ترکیب گام به میدان گذاشت؛ سینا مریدی جایگزین آکاهوشی شد و رافائل مسی جای مهدی زبیدی را گرفت تا سرخ‌پوشان جنوبی در بخش تهاجمی با نیروهای تازه‌نفس برای جبران نتیجه تلاش کنند.

حسن بیت‌سعید در دقیقه 50 یک فرصت طلایی را برای زدن دومین گل از دست داد و در مقابل دروازه خالی استقلال نتوانست ضربه خوبی به توپ بزند.

فولادی‌ها در دقیقه 79 فرصت رسیدن به گل تساوی را داشتند که لوسیانو پریرا قدر پاس سینا مریدی را ندانست و با ضربه‌ای کم‌دقت این فرصت را خراب کرد. رضا میرزایی هم در صحنه بعدی ضربه خوبی به توپ نزد.

نیمه دوم این مسابقه کم هیجان‌تر از نیمه اول دنبال می‌شد و استقلالی‌ها که به حفظ نتیجه پرداختند، در آخرین لحظات مسابقه گل سوم را توسط اسماعیل گونزالوس وارد دروازه فولاد کردند تا در نهایت با کسب سه امتیاز شیرین ورزشگاه غدیر اهواز را ترک کنند.

فولاد خوزستان که در صورت پیروز شدن برابر استقلال تهران فاصله امتیازاتش با این تیم را به 6 امتیاز کاهش می‌داد، با قبول این شکست 12 امتیاز از استقلال عقب افتاد تا کار اهوازی‌ها برای گرفتن سهمیه آسیایی بسیار سخت‌تر شود.

 

اتفاق ویژه:


افشین قطبی بعد از یک شروع فوق العاده برای دومین بازی متوالی طعم شکست را پذیرفت.
استقلال هم با این پیروزی 37 امتیاری شد و با یک بازی بیشتر اختلافش با صدر جدول به یک امتیاز رسید.

 

بهترین بازیکن:


منشا  با یک گل و یک پاس گل تردیدی در بهترین بازیکن زمین باقی نگذاشت. البته در این بازی فرشید باقری هم یکی از بهترین بازیکنان زمین بود و در دفاع نمایش موفقی داشت.

 

 

لحظات حساس:

 

  • دقیقه 3: سانتر از سمت چپ در یک رفت و برگشت به فرشید باقری رسید  ولی او در داخل محوطه جریمه فولاد با اختلاف زیاد  راهی اوت شد.
  • دقیقه 17: تعوپ در یک رفت و برگشت به رضا میرزایی رسید و شوت او با عکس العمل زیبای حسینی به بیرون رفت.
  • دقیقه 43: پاس کات بک رضا میرزایی در پشت محوطه جریمه به آکاهوشی رسید ولی ضربه او با اختلاف زیاد به بیرون رفت.
  • دقیقه 50: سانتر جعفری از سمت راست به شکلی عجیب از مدافعان استقلال رد شد اما بیست سعید در باز کردن دروازه خالی ناکام ماند.
  • دقیقه 52: سانتر پاتوسی می رفت به صورت مستقیم وارد دروازه فولاد شود ولی منادی توپ را مهار کرد.
  • دقیقه 55: ضربه والی پاتوسی با فاصله زیاد به بیرون رفت.
  • دقیقه 62: پاس عرضی زیبای فرشید اسماعیلی تنها به یک ضربه نیاز داشت تا وارد دروازه شود اما الهیار صیادمنش به توپ نرسید تا این موقعیت ایده آل از دست برود.
  • دقیقه 71: پاس عرضی منشا با شوت بی دفت الهیار صیادمنش همراه شد.
  • دقیقه 75: فرار فوق العاده اسماعیلی او را در موقعیت تک به تک قرار دارد  و در شرایطی که خودش می توانست توپ را وارد دروازه کند پاس داد که مدافع فولاد توپ را از روی خط بیرون کشید.
  • دقیقه 77: نفوذ رضا میرزایی با ضربه آرام او همراه شد اما ضربه اش را حسینی به راحتی مهار کرد.

 

حاشیه:

 

  • مهدی رحمتی دروازه بان نیمکت نشین استقلال و ابراهیم میرزاپور مربی دروازه بان های فولاد پیش از شروع بازی برخورد گرمی با هم داشتند.
  • فرهاد مجیدی و مهدی رحمتی پیش از شروع بازی به شدت از سوی هواداران استقلال تشویق شدند.
  • هواداران استقلال پیش از شروع بازی به شدت ایمان مبعلی را تشویق کردند و این بازیکن هم سمت آنها رفت.
  • در دقیقه 68 بازی الهیار صیادمنش در گوشه ای از زمین مصدوم شد و عجیب اینکه هواداران فولاد اشیا به سمت او پرتاب می کردند.
  • منشا با زدن گل اول خود لوگوی باشگاه استقلال را بوسید تا به این شکل در بین هواداران استقلال برای خود محبوبیت دست و پا کند.
  •  الهیار صیادمنش بعد از اینکه چند دقیقه با مصدومیت بازی کرد، در دقیقه 71 جای خود را به شجاعیان داد. صیادمنش بعد از تعویض با برانکارد از زمین بازی تعویض شد.
  • *امید نورافکن در دقیقه 80 بازی مصدوم شد و چند دقیقه ای روند بازی قطع شد.

دیدگاه‌ها