کد خبر : 1595134 | 09 اسفند 1397 ساعت 20:26 | 154K بازدید | 0 دیدگاه

در روز درخشش بودیمیر و ترابی

پرسپولیس 1- نفت 0؛ خوب اما نه عالی!

تیم پرسپولیس موفق شد با تک گل علی علیپور مقابل صنعت نفت به پیروزی شیرین برسد.

پرسپولیس 1- نفت 0؛ خوب اما نه عالی!

 

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان برانکو ایوانکوویچ که تساوی ناامیدکننده ای مقابل نفت مسجد سلیمان داشتند، با تمام قوا وارد زمین شدند تا نفت آبادان راشکست دهند. آن ها از ابتدای بازی نمایش هجومی داشتند اما هوای بارانی تهران عملکرد شاگردان برانکو را تحت تاثیر قرار داده بود. در نهایت سانتر زیبای ماریو بودیمیر باعث شد تا علی علیپور در موقعیت گلزنی قرار بگیرد و تک گل پرسپولیس را بزند. در ادامه نیز علی رغم حملات پرتعداد، پرسپولیسی ها نتوانستند گلی بزنند و حتی ضربه پنالتی علیپور هم وارد دروازه نشد تا پرسپولیس با اختلاف یک گل، حریف را از پیش رو بردارد.

 

لیگ برتر خلیج فارس، هفته بیستم، ورزشگاه آزادی
داور: سیدرضا مهدوی، کمک ها: رضا سخندان – امیررضا آشور ماهانی، کمک داوران اضافی: علی صفایی – علی بای، داور چهارم: محسن سلطانی، ناظر داوری: حیدر شکور
ساعت: 18:30،

 

ترکیب پرسپولیس:


علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی (کاپیتان)، شجاع خلیل‌زاده، محمد نادری، مهدی شیری، احمد نورالهی، سیامک نعمتی، بشار رسن(73 - رفیعی)، مهدی ترابی، ماریو بودیمیر و علی علیپور.

 

ترکیب صنعت نفت:

 

محمد دریس، سیروان قربانی، عقیل کعبی، فردین عابدینی(46 - کانجی)، وینیسیوس دی اولیویرا، عزیز سیدیکوف، مصطفی احمدی، مسلم مجدمی، محمد قریشی، وفا هخامنش و جاناتان بواریتو

 

سرمربی: سرجیو

 

اخطار:

 

احمد نوراللهی(48) سیامک نعمتی (81)

وفا هخامنش(78) مسلم مجدمی(85)

 

شرح گل:

 

پرسپولیس 1 - صنعت 0( علی علیپور 20): دقیقه 21: گل برای تیم پرسپولیس توسط علیپور. سانتر بودیمیر با ضربه علیپور وارد دروازه شد.

 

 

شرح بازی:

تیم پرسپولیس در حالی وارد زمین شد که سیستم لوزی را همچون گذشته در خط هافبک خود داشت اما این بار مهدی ترابی در سمت چپ حضور داشت و سیامک نعمتی، بشار رسن و احمد نوراللهی نیز در دیگر پست ها به میدان رفته بودند. هوای بارانی در کیفیت دو تیم اثرگذار بود اما میل پیروزی نیز در نمایش سرخ ها دیده می شد و سرانجام پس از چند فرصت سوزی، پاس چیپ و زیبای بودیمیر به علیپور رسید و او دروازه دریس را باز کرد.

در ادامه مسابقه هم سرخپوشان پایتخت عملکرد خوبی داشتند و موقعیت های بسیار زیادی به وجود آوردند اما هیچ یک از ضربات راهی به دروازه نداشتند. در نیمه دوم علی علیپور، ماریو بودیمیر و مهدی ترابی صاحب چند فرصت شدند که دریس با واکنش های خوب، مانع از گلزنی شد. بودیمیر یک گل زد که داور آن را مردود دانست و علیپور نیز یک پنالتی را از دست داد.

 

 

بهترین بازیکن: مهدی ترابی

مهدی ترابی ستاره تیم پرسپولیس در این بازی اگرچه گل نزد، اما نمایش بسیار خوبی داشت. او پس از مدت ها در پست تخصصی اش به میدان رفت و ارزش های خود را نشان داد. ستاره تازه وارد قرمزها در حملات به خوبی بودیمیر و علیپور را صاحب توپ می کرد و با پاس های کلیدی زمینه ساز موقعیت های گل می شد. همچنین در یک صحنه شوت دیدنی این بازیکن پس از برخورد با تیر دروازه به بیرون رفت.

 

علاوه بر او ماریو بودیمیر و دریس دروازه بان تیم صنعت نفت نیز نمایش قابل تحسینی داشتند.

 

 

دقایق حساس:

 

  • دقیقه 22: شوت ماریو بودیمیر با واکنش فوق العاده دریس راهی کرنر شد.
  • دقیقه 23: سانتر از روی نقطه کرنر با ضربه سر علیپور همراه شد اما دریس بازهم مانع اجازه گلزنی نداد.
  • دقیقه 28: شوت مهدی ترابی پس از حرکت عرضی این بازیکن، با واکنش دریس به کرنر تبدیل شد.
  • دقیقه 35: پاس پشت دفاع و زیبای مهدی ترابی در مقابل دروازه به نعمتی رسید اما ضربه این بازیکن را دریس دفع کرد و در ادامه هم نعمتی موفق به گلزنی نشد.
  • دقیقه 38: ماریو بودیمیر در محوطه جریمه صنعت نفت صاحب توپ شد و شوت خودش را هم زد اما ضربه او با واکنش به موقع دریس همراه شد.
  • دقیقه 40: شوت بالوتلی از کنار دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.
  • دقیقه 54: فرار زیبای علی علیپور در محوطه جریمه صنعت نفت و پاس او بودیمیر را در موقعیت گلزنی قرار داد اما بودیمیر یک گام برای باز کردن دروازه صنعت نفت کم آورد.

  • دقیقه 57: در درگیری محوطه جریمه بین بازیکنان دو تیم، ماریو بودیمیر صاحب توپ شد و با ضربه شوت دروازه را باز کرد اما داور این گل را مردود دانست و خطای بودیمیر را اعلام کرد.

  • دقیقه 59: شوت فوق العاده علی علیپور از پشت محوطه جریمه به تیر دروازه صنعت نفت برخورد کرد.

  • دقیقه 74: شوت غبیشاوی از کنار دروازه به بیرون رفت.

  • دقیقه 80: مهدی ترابی پشت ضربه کاشته ایستاد و شوت زیبایی زد اما ضربه اش به تیر دروازه برخورد کرد.

  • دقیقه 87: علی علیپور ضربه پنالتی را تبدیل به گل نکرد. او برخلاف دریس ضربه زد اما توپ به تیر دروازه خورد و به بیرون رفت.

 

 

حواشی:

 

* هواداران پرسپولیس با پلاکاردهایی تولد برانکو را تبریک گفتند.

* در فاصله چند دقیقه تا شروع بازی نزدیک به 5 هزار نفر در ورزشگاه حضور دارند. 

** دقایقی قبل از سوت شروع بازی، بارش باران در ورزشگاه آغاز شده است.

دیدگاه‌ها